سوالات آندرویدی خود را بپرسید (همراه با ۲۰ سوال عمومی)

سوالات آندرویدی خود را بپرسید (همراه با ۲۰ سوال عمومی)
  • 1391/6/29
  • مهيار سوري
  • 1292

 

پیوستن به دنیای تبلت ها یا یک گوشی جدید باید خیلی جالب باشد! تا چند وقت خیلی آرام آن را به روی جاهای نرم می گذارید، پس از چند ماه، آن را روی زمین پرت می کنید و بعد از یک سال آن را مستقیم با پا به دور و ور شوت می کنید! جالب است، نیست؟
ولی از شوخی که بگذریم هر گوشی ای مشخصات خاص خودش را دارد و گاهی انتخاب خیلی سخت می شود؛ گوشی های اندرویدی، آی او اس، ویندوز، سیمبیان (که از مد افتاده) و جاوا (که راضی کننده نیست).
اگر به فکر خرید اندروید افتاده اید یا همین الان یکی در دست دارید پیشنهاد می کنم نکات مهمی که دز ادامه مطلب است، بخوانید. (بهتان کمک زیادی می کند)

آندروید (Android) چیست؟

اندروید یک سیستم عامل مانند ویندوز برای کامپیوتر و iOS برای iPhone و iPad است.
سازنده اندروید کیست و کدام شرکت الان آن را تولید می کند؟
سازنده ابتدایی آندروید، شرکت گوگل است. اما چیزی که الان به وفور می بینیم، تولید این سیستم عامل توسط بسیاری از شرکت ها از جمله HTC ،Samsung و موتورولا انجام می شود که برای گوشی ها، تبلت ها و به تازگی دوربین ها هم طراحی می شود.

چرا همه از Desserts (دسر) به جای اندروید صحبت می کنند؟

پس از ورژن ها موفقیت نسخه های اندروید، گوگل وقتی یک آپدیت جدید منتشر می کند، آن را به یک نام خاص، نام گزاری می کند. از این لینک می توانید نسخه های مختلفی که تا کنون برای اندروید منتشر شده را ببینید. در طول چند سال، نسخه ها به این ها تغییر نام پیدا کرده اند:

  • Eclair
  • Froyo
  • GingerBread
  • Honeycomb
  • Ice Cream Sandwitch
  • و اکنون Jelly Bean

آیا آندروید برنامه (اپ) هم دارد؟
فکر می کنم طرح این سوال کمی برایتان جنبه مزاح داشته؟ بله معلوم است که وجود دارد! اندروید فروشگاه های زیادی دارد، یکی از آن ها که متعلق به شرکت سازنده است، گوگل پلی (Google Play)  نام دارد که در آن، میلیون ها اپ در ضمینه های مختلف (بازی، برنامه، کتاب، موسیقی، ویدئو ) وجود دارد که ساعت ها سرگرم تان می کند. آمازون هم از قافله عقب نمانده! آن هم فروشگاه خاصی را بر پا کرده که به نظرم انتخاب های بیشتری نسبت به گوگل پلی به شما می دهد.
آیا امکان استفاده از فیسبوک و توییتر در گوشی اندرویدی ام وجود دارد؟
ابن دیگر چه سوالی است؟ معلوم هست دیگه! الان هر گوشی با هر سیستم عاملی (حتی ۱۱۰۰!) هم از فیسبوک و توییتر پشتیبانی می کند و روز به روز هم ورژن های جدیدش بروز می شود. پس تفاوتی ندارد شما چه گوشی انتخاب می کنید: آیفون؟ بلک بری؟ یا ویندوز فون؟


چه طور اپ ها را دانلود کنم؟
دو راه دارید (احتیاج به حساب کاربری در گوگل): راه اول: وقتی گوشی تان را روشن می کنید، اپ گوگل پلی در آن وجود دارد که می توانید ار آن اپ ها را دانلود کنید که نیازی به رایانه ندارید. راه دوم: با رایانه تان به سایت گوگل پلی بروید و برنامه را دانلود کنید. حال با استفاده از برنامه های همگام سازی (Sync) یا راه های اتصال (USB-Bluetooth-Cable) گوشیتان را به رایانه وصل کرده و برنامه را درون آن بریزید. حال با مراجعه به فایل منیجر گوشی و جایی که فایل را ریخته اید، برنامه را نصب کنید. (اگر فایل منیجر ندارید، حتما با مراجعه به یک کافی نت در اسرع وقت اقدام به نصب آن کنید. ولی حتما گوشی تان را یک بار کامل بگردید)
آیا حتما باید به طور فیزیکی موبایلم را متصل کنم؟
خیر به هیچ وجه، می توانید از راهنمایی های بالا بهره بگیرید و یا اگر اینترنت پر سرعت دارید، از وای فای استفاده کنید تا برنامه در گوشی تان نصب شود.
ممنون. متوجه شدم. اما اگر بخواهم چند فیلم و عکس قرار دهم چه؟
دو راه بسیار آسان وجود دارد:
راه اول: یک حساب کاربری رایگان در سایت Drop Box بسازید. همه چیز های مورد نیاز را درون آن آپلود کنید. اپ دراپ باکس را نصب کنید. با گوشی تان در آن وارد شوید. حال تمامی فایل های مورد نظرتان را دانلود کنید.
راه دوم: آسان ترین راه ممکن (اگر اینترنت پر سرعت ندارید)! : گوشی تان را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. اکنون تمام فایل هایی را که احتیاج دارید ریخته شوند را کپی کنید. حالا از داخل گوشی، هر فایل را به جای خودش ببرید.
خوب. با موزیک هایم چه کنم؟
اگر فایل هایتان به طور کلکسیونی بوده و در آیتونز قرار دارند، می توانید با نصب خود آیتونز آن ها را دانلود کنید. اگر هم نه می توانید از همان روش قدیمی (USB) استفاده کنید.
انگری برد چیست؟ من خیلی درباره اش شنیده ام؟
نگران نباشید. آن را هم می توانید در این همه خرت و پرت پیدا کنید! اصل بازی برای سامسونگ است که برای تبلیغات گلکسی تب و گلکسی اس آن را طراحی کرد. در این بازی، شما چند پرنده دارید که بسته به هر کدام از قسمت هایش که دانلود می کنید با خوک ها یا میمون ها می جنگید یا پرنده آزاد می کنید که خیلی سرگرم کننده است. آن را می توانید از سایت های فارسی برای اندروید و پیسی دانلود کنید. هم چنین در گوگل پلی هم موجود است.
دوستم سامسونگ اندروید داشت و من اچ تی سی اندروید. فرقشان چیست؟
خود اندروید تفاوتی ندارد. اصل داستان این است که: گوگل، سیستم عامل اندروید و بیشتر برنامه هایش را طراحی می کند، به سازنده های گوشی می دهد. سازنده های گوشی مثل HTC و Samsung آن ها را شخصی سازی می کنند و جلوه و طرح و سبک به آن ها می دهند.

چطوری سرعتم را بیشتر کنم؟
معمولا در منوی گوشی های اندورید برنامه ای به نام Advanced Task Killer وجود دارد (اگر نیست، آن را نصب کنید). این برنامه، تمامی برنامه های باز را به شما نشان می دهد و تمامی شان هم قابل کنترل اند. می توانید با زدن گزینه کنار هر برنامه آن ها را تیک کرده و با زدن Kill Selected Apps  تمامی شان را ببندید. این طوری سرعت بالا می آید و باتری هم بیشتر کار می کند. (پیشنهاد می کنم هر ۲-۳ ساعت یکبار این کار را انجام دهید) البته حواستان باشد تا برنامه مهمی که دارید با آن کار می کنید را نبندید؛ چرا که برنامه به طور کلی بسته می شود. (مثل ریستارت رایانه می ماند)

 تفاوت App Drawer  و Home Screens  در چیست؟
اپ دراور جایی است که می توانید اطلاعاتی راجع به برنامه ها نصب شده و در حال اجرا به دست آورید. در دستگاه های اپل تمامی برنامه هایتان در صفحه اول (Home Screens) که چند بخش است، قابل دسترسی اند. مزیت گوشی های آندرویدی به اپل، داشتن ۷ صفحه قابل اسلاید است که می توانید ابزارک ها و برنامه های مورد علاقه تان را برای دسترسی سریع تر، در آن قرار دهید.
 فکر کنم به ابزارک اشاره کردی. ابزارک دیگه چی هست؟
ابزارک، یکی از ویژگی های خوب اندروید است. علی الخصوص در نمایش اطلاعات و استفاده کمتر از باتری؛ چرا که اطلاعات یک برنامه را بدون باز کردن کل برنامه به نمایش می گزارند. ابزارک ها در اصل یک تصویر از برنامه، در صفحه اصلی هستند که با لمس کردن آن ها به برنامه منتقل می شید و در هر اندازه ای هم وجود دارند.
مثلا: آخرین لایک ها و خبر های فیسبوکی، مقدار حجم اینترنتی که در طول یک استفاده کرده اید و … .
آیا برای استفاده از اندروید نیاز به حساب کاربری در گوگل دارم؟
بله. دقیقا مثل اپل که احتیاج به یک حساب کاربری برای استفاده از دستگاه های i دارید. البته این هم به این معنی نیست که هر روز از سرویس های گوگل باید استفاده کنید. فقط برای حفط اطلاعات شما نیاز به این حساب است. و باید بگویم خیلی مهم و کاربردی است که اطلاعات حساب تان یادتان بماند. چرا که اگر گوشی تان قفل شود، احتیاج به وارد کردن یوزر و پسوورد دارید که بنده با این مشکل، خیلی اذیت شدم.
ساده ترین روش برای انتقال مخاطبین (Contacts) چیست؟
راه اول: باید به حساب کاربری خود بروید. مخاطبین خود را در جیمیل همگام و وارد کنید. حال با دستگاه اندرویدی تان آن ها را دانلود کنید.
راه دوم: آن ها را در سیم خود سیو کرده و به گوشی اندروید منتقل کنید.
چطور بازدهی باتری خود را بالا ببرم؟ (بیشتر از آن استفاده کنم)
بهترین روش برای جلوگیری از هدر رفتن باتری، کم کردن نور صفحه، خاموش کردن وای فای، جی پی اس ماهواره ای و بستن برنامه های باز با استفاده از سوال ۱۲ است. این طوری هم باتری عمر بیشتری پیدا می کند و هم مدت زمان بیشتری دارای شارژ است.

 چند برنامه خوب اندروید می توانید معرفی کنید؟
بله کافیه به این لینک مراجعه کنید تا مورد پسند ترین اپ ها را در گوگل پلی ببینید و دانلود کنید.
چند بازی اندرویدی خوب چطور؟
به این لینک برید و اسلاید شو رو اسکرول کنید. بهترین بازی های سال ۲۰۱۲ در همان قسمت وجود دارند.
 و در آخر چه طور می توانم امنیت گوشیم را بالا ببرم؟
جواب یه خرده طولانیه و ما اگر بخواهیم که به توضیح کامل بپردازیم یه چیزی حدود ۵ صفحه و یا بیشتر  هم میشه. اما به طور کلی باید بگیم چیزی که امنیت شما رو تامین می کنه، خود شما هستید. اگر از آنتی ویروس های به روز و ضد هک های قوی استفاده کنید، امنیت خود را تا ۸۵ درصد بالا می آرید. اگر سعی کنید بلوتوث خود را روشن نگذارید و مخصوصا گزینه Show to all  را غیر فعال کنید، احتمال هک اطلاعات شما به ۵ درصد می رسد و بقیه آن هم تنها از طریق وای فایی است که دارید استفاده می کنید امکان بروز مشکل است (اگر هم نمی کنید که به نفعتان هست). و اگر از وای فای های ناشناس هم دوری کنید، تنها ۱ درصد می شود که آن هم به خاطر فایل ها و برنامه هایی است که می ریزید. اگر همه نکاتی را که ما گفتیم رعایت کنید تا آخر زندگی گوشیتان، آن را صحیح و سلامت بدون نیاز به نصب مجدد اندروید می بینید!
امیدوارم که از این توضیحات استفاده کامل رو برده باشید و به تمام سوال های اندرویدی تان پاسخ داده شده باشد.

منبع: Mashable

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 1,292 دیدگاه
  1. روی گوشیم روت نصب کردم نوشت با موفقیت نصب شد الان گوشیم که بالا اومده همش پیغام میده پردازش android.process .acore یا این و پیغام و میده میگه روند سیستم پاسخ نمیدهد همش پیغاما رو صفحه هستن نمیرن چیکار کنم نمیشه با گوشی کار کرد لطفا کمک کنید

  2. سلام خداقوت؛
    استاد بزرگوار خیلی خیلی فوری چون بمحض روشن کردن وای.فای چندین مورد تو اعلان گوشی اندروید سامسونگ میان و شروع به دانلود کردن میکنن بعد مکیدن اینترنتم باپرویی تمام انتظار دارن ک نصبشون کنم 1ی2تا نیستن که …
    اکثرشون اسم های چینی کره‌ای عجیب قریب دارن یا مثلا DU Battery Saver یا Dr.Safety از جمله مزاحمین هستن باید چیکار کنم از شر دانلود و مزاحم شدنشون خلاص بشم؟؟؟!؟!
    ممنونم شادوموفق باشید

  3. سلام خسته نباشید من چند تا نرم افزار اس ام اس مخصوص اندروید برای گوشی xperia arc s دانلود کردم.فایل نصب میشه اما موقع بازکردن نوشته وجود نداره وصفحه خالی .ممنون میشم اگه راه حلی ارایه بدید.

  4. سلام ،برنامه های دانلود شده در اندروید قبل از نصب در کدام قسمت سیستم قرار میگیرد؟

  5. با سلام و خسته نباشید من یه گوشی هواوی g6-u10 دارم که فایلهای حافظه داخلیم مخفی شدن وقتی میرم تو حافظه داخلی می نویسه فایلی موجود نیست در حالی که تو کامپوترم فایلها نشون داده میش
    به نظر شما مشکل از کجاست باید چیکار کنم

  6. سلام دوستان
    من گوشی اندرویدی دارم وقتی به اینترنت وصل میشم خودبخود شروع میکنه دانلود نرم افزار که تو قسمت notification bar میان و نمیتونم متوقف کنم
    راهنمایی کنید چکار کنم

  7. گوشيم از طريق واي فاي به اينترنت نميره و خطا مينويسه خواهش مي كنم جوابمو بده.

  8. سلام
    من گوشی سونی اکسپریا وی دارم، یه بلز که زیاد باهاش فیلم گرفتم خیلی داغ شد و خودش ریست شد. الان فیلمه هست ولی قابل پخش نیست. کسی میدونه چطوری میشه پخشش کرد؟

Comments are closed.