خودرو خود را با گوشی هوشمند پارک کنید

خودرو خود را با گوشی هوشمند پارک کنید
  • 1392/4/1
  • امیر امام جمعه
  • 1

شرکت خودروسازی Volvo به تازگی فناوری را معرفی کرده است که رانندگان می توانند به آسانی خودرو خود را پارک کنند. به کمک این فناوری فقط کافی است که خودرو خود را در محل پارک نگه دارید و با فشردن کلیدی از روی گوشی هوشمند آن را پارک کنید. البته در حال حاضر از این فناوری فقط بر روی خودروی آزمایشی Volvo استفاده شده است و تا مدت ها بر روی دیگر وسایل نقلیه قابل استفاده نمی باشد.

volvo_self-parking_cars_6-580x386

بر خلاف شرکت گوگل که خودروی بدون راننده آن از سیستم LIDAR برای مسیر یابی کمک می گیرد و با استفاده از نقشه محیط جهت یابی می کند ، محصول Volvo از تنظیمات و دستگاه های ساده تری بهره می گیرد. این تنظیمات که Vehicle 2 Infrastructure نامیده می شوند می توانند با کمک سنسورهایی مسیر را تشخیص دهند و خودرو را در مسیر حرکت دهند. سنسورهای موجود می توانند مکان مناسب برای پارک ماشین را مشخص نمایند و بدون راننده در آنجا پارک کنند.

البته این اولین تجربه شرکت Volvo در زمینه خودرو های بدون سرنشین نمی باشد. این شرکت در گذشته نیز بر روی پروژه Road Train کار می کرده است که در آن خودرو های بدون راننده می توانستند به سرعتی معادل با 55 مایل در ساعت دست پیدا کنند. در پروژه دیگری خودروها قادر هستند دیگر وسایل نقلیه و عابران پیاده را تشخیص داده و در مواقع لزوم بدون دخالت شخص ترمز کنند.

+ منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *