آموزش کامل Google Calendar (قسمت اول)

آموزش کامل Google Calendar (قسمت اول)
  • 1393/4/18
  • Jeff Mosawy
  • 10

مجله اینترنتی گویا آي‌تی در نظر دارد که سری آموزشی Google Calendar یا همان تقویم گوگل را آغاز کند و بصورت کامل آموزش دهد. مقاله‌ی پیش رو، اولین قسمت از این سری آموزشی می‌باشد.

تقویم گوگل یا همان Google Calendar، نرم‌افزار تحت‌وب از شرکت گوگل می‌باشد. این نرم‌افزار در اوایل ماه آوریل سال ۲۰۰۶ میلادی به‌کاربران اینترنت عرضه شد.

تقویم گوگل ممکن است که یکی از مهم‌ترین نرم‌افزارهایی باشد که کاربران از آن استفاده می‌کنند؛ چرا که در آن اتفاقات مهم را ذخیره کرده و در صورت نیاز، می‌توان سیستم یادآوری اتفاقات نزدیک را نیز فعال کنید.

Google_Calendar

برای استفاده از تقویم گوگل ابتدا می‌بایست که در گوگل برای خود حساب کاربری‌ای ایجاد نمایید. در صورتی که پیش‌تر از یکی از سرویس‌های گوگل (مثلاً Gmail) استفاده کرده‌اید، پس اکنون شما دارای حسابی در سرویس گوگل هستید؛ در غیراینصورت، به اینجا مراجعه کرده و برای خود اکانت جدیدی ایجاد نمایید.

1_create_acount

برای ورود به تقویم گوگل، می‌توانید از منوی موجود در بالای وب‌سایت گوگل استفاده کرده و وارد Calendar شوید، و یا کافیست این آدرس را به بورک‌مارک‌های خود اضافه کرده تا بصورت سریع‌تری به تقویم خود دسترسی پیدا کنید.

2_open_calendar

هنگامی که تقویم گوگل خود را بارگذاری کنید، با ظاهری شبیه به عکسی که در پایین می‌بینید مواجه خواهید شد. البته ممکن است که نمایش روز و یا ماه برای شما کمی متفاوت‌تر باشد که در ادامه نحوه تغییر آن را فرا خواهید گرفت.

تقویم گوگل شامل بخش‌هایی است که به معرفی مختصر هر کدام می‌پردازیم.

3_google_calendar

 

  • بخش ساخت یک Event جدید

با استفاده از کلیک Create که سمت چپ تقویم شما قرار گرفته است، می‌تواند به ثبت یک اتفاق بپردازید. در صورتی که بر روی فلش کنار کلید Create کلیک کنید، می‌توانید یک اتفاق را بصورت سریع‌تر ثبت کنید.

4_create_button

در رابطه با نحوه ایجاد یک Event جدید و مدیریت کردن آن‌ها، در ادامه به‌صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

  • بخش نمایش Mini Calendar

دقیقاً زیر کلید Create، تقویمی قرار داده شده که می‌توانید ماه‌ها و روزهای سال را در یک‌نگاه بصورت سریع مشاهده کنید و در بین آن‌ها حرکت کنید.

با یک‌بار کلیک کردن بر روی هریک از آن‌ها، وارد آن روز خواهید شد و اگر یک‌بار دیگر بر روی همان روز کلیک کنید، نمایش کاملی از هفته‌ای که روز مورد نظر شما در آن واقع شده است برای شما در اختیار گذاشته می‌شود.

5_quick_view_calendar

  • بخش‌های My Calendar و Other Calendars

قسمت پایین سمت چپ، دو بخش به‌نام My Calendars و Other Calendars خواهیم داشت. یکی از امکانات فوق‌العاده‌ای که تقویم گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد، داشتن چندین تقویم همزمان است. در واقع شما می‌توانید برای موضوعات مختلف، تقویم‌های جداگانه‌ای در نظر بگیرید و در رابطه با هرکدام، Eventهای خود را ثبت نمایید.

6_my_other_calendars

قسمت بعدی، Other Calendars می‌باشد که می‌توانید دیگر تقویم‌ها را به تقویمتان اضافه کنید؛ برای مثال، ما با استفاده از این بخش خواهیم توانست که تعطیلات رسمی ایران را به تقویم خود اضافه کنیم.

  • بخش بالای تقویم

در این قسمت، شما با چند گزینه روبرو هستید. اولین مورد، حرکت بین روز/هفته/ماه هستید. بسته به نوع نمایش تقویم، شما می‌توانید در تقدیم قدم به قدم حرکت کنید. در صورتی که کلید Today را کلیک کنید، شما با «امروز» برمی‌گردید.

در قسمت بعدی، می‌توانید نحوه نمایش تقویم خود را تغییر دهید؛ بدین صورت که با استفاده از کلید‌های موجود، نمایش تقوم خود را به «روزانه»، «ماهانه»، «هفتگی»، «۴ روزه» و «مناسبت‌ها» تغییر دهید.

7_top_options

کلید کناری که با نام More قرار گرفته است، عملیات چاپ و بروزرسانی تقویم را برعهده گرفته است. و آخرین کلید که با آیکون چرخ‌دنده قرار داده شده، جهت انجام تنظیمات مربوط به تقویم می‌باشد که در آینده بصورت کامل توضیح داده خواهد شد.

قسمت اول آموزش با هدف معرفی ظاهر و رابط کاربری نرم‌افزار Google Calendar در اختیار شما قرار گرفت. منتظر قسمت بعدی باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 10 دیدگاه
  1. بازتاب: آموزش کامل Google Calendar (قسمت آخر)علوم غریبه,هیپنوتیزم,یوگا,مدیتیشن,فروشگاه خرید پستی | علوم غریبه,هیپنوتیزم,یوگا,مدیتیشن,فروشگاه خرید پستی
  2. با سلام ممنون بابت زحمتی که می کشید از اینکه به مقاله ای به این خوبی هیچ نظری داده نشده معلوم میشه که کاربرای ایرانی از اهمیت این سرویس مفید گوگل غافلند
    بابا یک تشکری سپاسی..

  3. سلام
    خب….شما که میدونی اینقدر مفیده…. چرا به مقاله امتیاز ندادی عزیز دلم

  4. با احترام
    یک نکته مهم که شما و دوستان فراموش کرده اید این است که اطلاعات ذخیره شده در تقویم گوگل تنها به مدت یکسال باقی میماند و شما اگر مثلا یکسال و نیم گذشته مطلبی را ذخیره کرده باشید و حتی شش ماه پیش هم آنرا مشاهده کردید الآن که جمعا یکسال و نیم است از ذخیره آن گذشته دیگر اثری از آن نیست.

  5. سلام. ظاهرا سابقا میشده روز و ماه تقویم شمسی را هم داشت ولی الان فقط میشه “تعطیلات ایرانی” را گذاشت. شما تجربه ایی دارید؟ چرا الان دیگر این امکان وجود ندارد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *