10 ویژگی از ویندوز 8.1 که نمی دانید (بخش 2)

10 ویژگی از ویندوز 8.1 که نمی دانید (بخش 2)
  • 1393/4/26
  • مهيار سوري
  • 0

Microsoft-Gives-Advice-on-How-to-Troubleshoot-Windows-8-Apps-2
با سلام در قسمت قبلی به معرفی بخشی از ویژگی های ویندوز 8.1 پرداختیم. اکنون به بخش دوم و پایانی آن می پردازیم. با گویا همراه باشید

  1. اجرای دو اپ به صورت ساید بای ساید
    همانطور که می دانید هر اپبی امکان پین شدن به ساید چپ یا راست صفحه را داراست. مثلا با باز نمودن اپ People و فشردن Windows Key + .می توانید اپ را به ساید راستی اسکرین منتقل کنید. با فشردن مجدد این دو کلید، می توانید اپ را به ساید چپی اسکرین ببرید و اگر یک بار دیگر طوری شود که آن طور باشد (!) اپ به صورت تمام صفحه به نمایش در می آید. هر گاه که یک اپ به صورت پین باشد بقیه اپ ها امکان گشوده شدن و جای گیری در فضای بر جای مانده صفحه ها را دارند. برای نمونه در پائین نگاره ای از پنجره یک مرورگر را در کنار اپ People می بینیم.

هر اپ گشوده شده دیگری هم می توانند پین شوند. با کلیک کردن بر روی گوشه بالایی تایل، به راحتی می توانید آن ها را به ساید چپ و راست کشیده و انتقال دهید.

نکته) جالب است بدانید که خود دسکتاپ هم امکان پین شدن به ساید راست و چپ را داراست!

نکته) برای کار کردن صحیح Snap رزولوشن صفحه نمایش باید کمینه 1,366 ~ 768 باشد.

 

  1. تسک منیجر ویندوز 8win8tm
    در کنار پیشرفت همه جوره ی این ویندوز دوست داشتنی، تسک منیجر آن نیز در مقایسه با نسخه های پیشین ویندوز بهبود چشمگیری داشته است. برخی از این تغییرات جدید شامل نمایش میزان استفاده سراسری از پردازنده در بالای پروسه هاست که به شما امکان می دهد استفاده سراسری از مموری وCPU، گراف های بهبود یافته عملکرد، یک تب استارت آپ برای نمایش پروسه های آغازین و تاثیرات آن ها بر روی عملکرد سیستم و تب تاریخچه اپ (همانطور که در زیر می بینید) را به آسانی در اختیار داشته باشید که این، مجموع منابعی را که این اپ در یک برهه زمانی مورد استفاده قرار داده را نیز برای شما به نمایش می گزارد. با فشردن Ctrl + Shift + Esc می توانید تسک منیجر را باز کنید.
  2. استفاده از پسورد تصویری برای ورود به رایانه
    یک چیزی که ویندوز 8 را خیلی دلپذیر تر کرده است Picture Password یا گذرواژه نگاره ای نام دارد که به شما امکان می دهد تا با بهره بردن از چند شکل هندسی مانند دایره، خطوط راست و تپ (ضربه) های مرتب به آسانی به رایانه تان وارد شوید. اگر علاقه مند به استفاده از شیوه های نوین هستید حتما این یکی را امتحان کنید؛ اگر نه که با روش های دردسر ساز قبلی… موفق باشید!

برای این کار؛
1- Charms را باز کنید
2- بر روی Setting و سپس بر روی More PC Setting کلیک کنید

3- در پنجره ی تنظیمات رایانه با یک کلیک بر روی Users و سپس Create a picture password این ویژگی در اختیار شماست.

نکته) در این بین می توانید با یک پسورد 4 پینه نیز به رایانه خود وارد شوید.

 

  1. بهره مندی از اپ های ویندوز 8
    ویندوز 8 با چندین و چند اپ همراه است که برای راحتی و لذت بیشتر شما از رایانه تعبیه شده است. در زیر به چندی از آن ها می پردازیم:


People
اپ پیپل یا افراد ( به زبان فارسی) یک حقه مایکروسافتی است که تنها به خاطر علاقه مند کردن مردم به این شرکت ایجاد شده است؛ آن هم به این خاطر که مردم این روزه بدجوری درگیر شبکه های اجتماعی هستند! در زمره ویژگی های این اپ، شما می توانید پنجره رایانه ای تان را به روی تمامی شبکه های اجتماعی پر طرفدار از جمله فیسبوک، لینکدین و توئیتر باز کنید. پس از برقراری اولین ارتباط می توانید پیپل را به صفحه پین نموده و آن شبکه (ها)ی اجتماعی را لحظه به لحظه مانیتور کنید. با استفاده از سرچ و انتخاب اپ People می توانید به جستجوی افراد نیز بپردازید و یک شمای کلی از آن چه در شبکه های اجتماعی می گذرد داشته باشید.

people


Reader
این اپ از نمایش PDF پشتیبانی می کند.
SkyDrive
اپ اسکای درایو (یک برنامه اشتراک گزاری ابری فایل ها مشابه گوگل درایو و دراپ باکس) هم برای راحتی کار و دسترسی به سرویس ابری مایکروسافت قرار گرفته و به شما امکان می دهد تا تصاویر، اسناد و هر فایل دیگری را هم که نیاز داشته باشید درون این فضای ابری جای دهید و با استفاده از دسترسی اینترنتی از هر کجا و هر دستگاه دیگر هم به آن ها دسترسی داشته باشید.

Store
فروشگاه Windows (ویندوز استور) جایی است که هزاران هزار اپ برای ویندوز 8 طراحی شده و به فروش یا دانلود می رسد (اگر نیاز به اپی داشته باشید بهترین جا ویندوز استور هست). برای دسترسی به استور، به صفحه استارت یا جستجو مراجعه نمائید و به جستجو برای هر اپی که به دنبال آن می گردید بپردازید.

    windows-8-start-screen_01150911

امیدواریم که با مطالعه این نوشته از ویژگی های نوین ویندوز جدید مایکروسافتی مطلع شده و برایتان جذابیتی دو چندان پیدا کرده باشد…

مانا باشید

منبع: ComputerHopeSoftPedia – OmniTech

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *