25 قابلیت ios 8 که در ios 7 وجود نداشت (بخش اول)

25 قابلیت ios 8 که در ios 7 وجود نداشت (بخش اول)
  • 1393/6/30
  • پرهام مارزلو
  • 0

همانطور که می‌دانید، چند روزی از انتشار نسخه‌ی هشتم ios توسط شرکت اپل می‌گذرد و تاکنون هزاران کاربر سیستم‌عامل خود را به آن ارتقاء داده‌اند. اگر شما نیز جزء این افراد بوده باشید، مطمئنا تمامی تغییرات این نسخه سیستم‌عامل شرکت اپل را احساس نکرده‌اید. در این بخش قصد داریم به بررسی 25 قابلیت جدید آی او اس 8 که در نسخه قبلی وجود نداشتد بپردازیم.

پس در ادامه و با بخش اول از این مقاله همراهمان باشید.

yrlpbwckqm8g5wwyij9u1. نصب کیبوردهای متفاوت

پس از ارتقاء دستگاه خود به ios 8 می‌توانید به جای استفاده از کیبورد رسمی شرکت اپل، از اپلیکیشن‌های دیگری با قابلیت‌ها و کاربردهای متفاوت استفاده کنید. این خلاء که به شدت در نسخه‌های قدیمی آی‌او اس احساس می‌شد، حالا دیگر به فراموشی سپرده شده است.

البته شرکت اپل قابلیت جدید Swipe را برای کیبورد خود قرار داده است. از جمله اپلیکیشن‌های کیبوردی آی او اس 8 در اپ‌استور می‌توان به SwiftKey ، Swipe و Fleksy اشاره کرد.

2. هدر دهنده‌های باتری خود را بشناسید

اپل قول ارائه آیفون 6 را با عمر باتریهای بهتر و بالاتر به کاربران داده است که این موضوع پس از عرضه این محصولات در بازار مشخص خواهد شد. اما یکی از امکانات جدیدی که اپل در ios 8 قرار داده است امکان مشاهده برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که باتری شما را خالی می‌کنند. کافیست در بخش تنظیمات وارد قسمت General و سپس Usage شوید. با کلیک بر روی گزینه Battery Usage می توانید تمامی برنامه‌های هدر دهنده باتری را مشاهده خواهید کرد.

3. ضبط ویدیوهای TimeLapse

کاربران ios 7 امکان فیلم‌برداری Slow Motion را در بخش دوربین خود در اختیار داشتند، اما هم‌اکنون در بخش دوربین قابلیت ضبط ویدیوهای TimeLapse وجود دارد. این ویدیوها در بخش گالری شما با تایمر کوچک‌تر قابل مشاهده هستند.

y55fac8mlf8rkvsn1ssa4. خروج از چت‌های گروهی

در ios 8 اگر در گفت‌و گویی با بیش از 2 کاربر شرکت داشته باشد، می‌توانید این گروه را به حالت بی‌صدا در آورید، نام گروه را تغییر دهید و یا حتی چند روز از آن بیرون بروید. برای در اختیار داشتن این گزینه‌ها در درون اتاق گتف‌و گو بر روی گزینه Detailes کلیک کنید.

5. ارسال آخرین موقعیت مکانی آیفون

قابلیت Find My iphone ( آیفون مرا پیدا کن) قدیمی است و در نسخه‌ی قبلی ios نیز قرار داشت. اما در همین بخش Find My iphone ( در قسمت icloud) گزینه‌ی جدید Send Last Location قرار داده شده است. هنگامی که شارژ باتری شما تح زیادی کم شود، دستگاه به طور خودکار موقعیت مکانی از آخرین لحظات را ضبط می‌کند و بدین ترتیب پیدا کردن آیفون خاموش شده امکان‌پذیر خواهد بود.

6. جست‌و جو در وب به کمک نوار بالا (Spotlight)

از بالا به سمت پایین صفحه اسلاید بکشید و در نوار جدید کلمه‌ای را تایپ کنید. متوجه خواهید شد که علاوه بر جست‌وجو در بین اپلیکیشن‌ها، نتایج جست‌و جو در وب نیز به همراه آن به نمایش در خواهد آمد. همچنین امکان غیرفعال کردن این قابلیت در بخش تنظیمات و SpotLight وجود دارد.

hob9ylkh8dg5ftgv2g8g7. ارسال پیام‌های صوتی

از این به بعد کاربران آیفون‌ها و آیپدها می‌توانند در برنامه iMessage به ارسال و دریافت فایل‌های صوتی بپردازند. برای ضبط این نوع پیام ها بر روی دکمه‌ی میکروفون کلیک کنید و همچنین برای گوش کردن به آن‌ها نیاز به تاچ طولانی است.

8. پاک کردن و یا بازگردن ایمیل‌ها آسان‌تر از قبل

امکانات و ویژگی‌های جدیدی در ios8 به بخش ایمیل‌ها اضافه شده است. یکی از این موارد امکان نمایش گزینه‌های حذف و آرشیو گردن ایمیل ها به کمک اسلاید به سمت چپ می‌باشد. اسلاید به سمت راست امکان مارک ایمیل به عنوان خوانده نشده را به نمایش در می‌آورد.

cvwylr5m3n7z72f4fapv

امیدوارم از بخش اول این مقاله بهره کافی را برده باشید. بخش‌های بعدی به زودی در مجله اینترنتی گویا آی‌تی قرار خواهند گرفت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *