خودرو ساخته شده توسط چاپ سه بعدی از Local Motors در نمایشگاه خودرو دیتروید

خودرو ساخته شده توسط چاپ سه بعدی از Local Motors در نمایشگاه خودرو دیتروید
  • 1393/10/23
  • مجتبی
  • 0

شرکت Local Motors که شاید قبلا در مورد آن شنیده باشید به طراحی های بینظیر در صنعت خودرو شهرت دارد، خودرویی که با فناوری چاپ سه بعدی قصد تولیدش را داشته ظاهرا آماده شده و اکنون به نمایشگاه بزرگ سالانه خودروسازان در دیتروید واقع در شمال آمریکا آمده. بنا به گفته تولید کننده مدل ساخته شده یک نسخه میانی از خودرو مورد بحث است و نام آن ٰStrati است. طرح اصلی این خودرو توسط Michele Anoè در یک مسابقه آنلاین که برای همین منظور به صورت آنلاین بین طراحان ایجاد شده بود، ایجاد شده. در این مسابقه شرکت مورد بحث از طراحان خواست تا طراح های خود را برای یک خودرو سه بعدی، طی یک مسابقه آنلاین به نمایش بگذارند تا در نهایت طرح برنده برای ساخت اولین خودرو سه بعدی جهان مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین شرکت سازنده این ماشین تصمیم دارد تا دو شرکت تولید خودرو کوچکتر را هم تاسیس نماید، یکی در ایالت تنسی و دیگری هم در واشنگتن دی سی. ساخت شرکت های جدید توسط Local Motors باعث می گردد تا حدود ۱۰۰ شغل مستقیم ایجاد گردد و علاوه بر این در هزینه های حمل و نقل و توزیع و تا ۹۷ درصد صرفه جویی خواهد شد.

این شرکت ظاهرا آماده است تا محصول خود را که به نوعی اولین خودرو ساخته شده با چاپ سه بعدی است که به تولید انبوه می رسد، تا انتهای سال ۲۰۱۵ به مشتریان ارائه نماید. اگر با مراحل و فرآیندهای تولیدی Local Motors آشنا نیستید باید خدمتتان عرض نماییم که خدمات چاپ سه بعدی این شرکت شامل تمام مواردیست که می تواند انجام دهد، از جمله قاب اصلی خودرو، برخی ویژگی های داخلی و خارجی، سیم کشی قبل از اتصال، سیستم تعلیق، موتور و غیره.

مواد اولیه تمام بخش های ساخته شده خودرو یاد شده از شرکت Renault Twizy تهیه می گردند و هنوز هیچ صحبتی در رابطه با قیمت در اینباره نشده است. همچنین گفته شده شرکت مورد بحث تصمیم دارد فرآیند ساخت این خودرو را از ۴۸ ساعت به ۲۴ ساعت کاهش دهد.

[منبع: EngadgetAutoBlog]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *