هشت ویژگی Mi Note Pro که در Galaxy Note 4 وجود ندارند

هشت ویژگی Mi Note Pro که در Galaxy Note 4 وجود ندارند
  • 1393/10/25
  • مجتبی
  • 0

امروز شرکت شیائومی با معرفی محصولات جدید خود که شامل تلفن هوشمند و استریمر اندرویدی بوده، حسابی خبر ساز شده است و اخبار مربوطه به آن را در گویا آی تی برایتان منتشر کردیم. هنوز چند ساعت از معرفی Mi Note Pro می گذرد ولی همه سایت های معتبر اقدام به بررسی های اولیه در مورد این محصول کرده اند. اما به غیر از مقایسه های مشخصات فنی می توان این بررسی ها را از نظر ویژگی های خاص هر دستگاه هم انجام داد.

با نگاهی عمیق تر به مشخصات Mi Note Pro می توان برخی ویزگی ها و قابلیت ها را یافت که حتی در گلکسی نوت ۴ سامسونگ دیده نمی شوند. در ادامه مطلب همراه با گویا آی تی باشید تا این موارد را بررسی کنیم.

۱- بدنه پشتی شیشه ای که از محفاظ گوریلا گلس ۳ بهره می برد

در حالیکه نوت ۴ از فریمی فلزی ساخته شده و نیز در جلو دستگاه از محافظ گوریلا گلس بهره می برد، اما پشت آن همچنان از جنس پلاستیک است. اما در Mi Note Pro بدنه پشتی و لبه های گرد کناری دستگاه همگی از جنس شیشه ای بادوام ساخته شده اند و نیز توسط لایه ای از گوریلا گلس محافظت می شود و دیگر نگرانی ای بابت خط و خش نخواهید داشت.

1

۲- ضخامت کمتر

در مقایسه با گلکسی نوت ۴، Mi Note Pro از ضخامت کمتری برخوردار است و در این مورد نیز برای کسانی که به تلفن های هوشمند کم ضخامت علاقه دارند بهتر عمل کرده. ضفخامت Mi Note Pro فقط ۶/۹۵ میلیمتر است در حالیکه ضخامت گلکسی نوت ۴ کمی بیشتر و ۸/۵ میلیمتر است.

2

۳- استفاده از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۱۰

گلکسی نوت ۴ از نظر قدرت سخت افزاری و محاسباتی خود یک غول به تمام معناست. در هر دو مدل ارائه شده که یکی از اسنپدراگون ۸۰۵ و دیگری از اگزینوس اوکتا ۷ بهره می برد، می توان انتظار قدرت بالایی را داشت. اما با معرفی فبلت Mi Note Pro از شیائومی مشخص شد که با شروع سال ۲۰۱۵ می توان طبق پیش بینی ها منتظر دستگاه هایی بود که از پردازنده جدید اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده می کنند. قطعا این مدل قدرتمند تر از اسنپدراگون ۸۰۵ بکار رفته در گلکسی نوت ۴ است.

Snapdragon-810-under-the-hood

۴- استفاده از ۴ گیگابایت حافظه رم پردازشی برای انجام بی نظیر فعالیت های چندوظیفگی

همانطور که احتمالا میدانید گلکسی نوت ۴ از ۳ گیگابایت رم پردازشی بهره میبرد که باعث شده دستورات و اعمال چند وظیفه ای در این محصول به شکلی بسیار روان و بدون تاخیر انجام شود. اما شیائومی که این روزها به طور عیجیبی در حال رشد است، باز هم گام را فراتر گذاشت و از ۴ گیگابایت حافظه رم پردازشی در Mi Note Pro استفاده کرد. با اینحال هنوز مشخص نیست که آیا امکان بهره گرفتن از همه این فضا و توان پردازشی آن، اپلیکیشن یا بازی ای وجود دارد؟ احتمالا اکنون پاسخ به این سوال خیر است ولی در آینده ای نزدیک مطمئنا شاهد بازی هایی خواهیم بود که بتوانند از تمام ظرفیت سخت افزاری موجود استفاده کنند.

4-GB-RAM-for-extreme-mobile-multitasking

۵- ارائه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره سازی

گلکسی نوت ۴ در مدل های ۳۲ گیگابایتی عرضه شده ولی شیائومی در Mi Note Pro برای حافظه داخلی این دستگاه ۶۴ گیگابایت را در نظر گرفته که به کاربر اجازه می دهد هر نوع فایل و محتوایی را همیشه در دستگاه خود براحتی نگهداری نماید!

64-GB-of-internal-storage

۶- پشتیبانی از دو سیمکارت همزمان

در فبلت Note Pro شیائومی دو شیار برای استنفاده همزمان از دو سیمکارت در نظر گرفته شده. اما شاید بسیاری افراد نیاز به چنین قابلیتی نداشته باشند. گلکسی نوت ۴ از یک سیمکارت پشتیبانی می کند و نهایتا می توانید در اسلات کارت حافظه آن یک سیمکارت دیگر قرار دهید و در مواقع نیاز آن را با سیمکارت قبلی جایگزین کنید! احتمالا محصول جدید شیائومی بکار هموطنان ایرانی بیشتر می آید چرا که استقبال خوبی از چنین ویژگی ای در دستگاه هایی که آن را ارائه می دهند، کرده اند!

Dual-SIM-support

۷- سازگاری با شبکه های پرسرعت LTE Cat. 9

فبلت Mi Note Pro شیائومی از LTE Cat 9 پشتیبانی می کند که این ویژگی از نظر تئوری در مقابل گلکسی نوت ۴، بهتر عمل خواهد کرد و سرعت بیشتری را بدنبال دارد. همچنین به دلیل وجود پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۱۰، امکان دانلود با سرعت ۴۵۰ مگابیت در سانیه و نیز آپلود با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه توسط این محصول وجود دارد. این درحالی است که گلکسی نوت ۴ در مدل اسنپدراگون ۸۰۵ می توانید نهایتا با سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه دانلود و ۵۰ مگابیت بر ثانیه آپلود داشته باشد. نسخه اگزینوس گلکسی نوت ۴ نیز قادر به دانلود با سرعا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و نیز آپلود با سرعت ۵۰ مگابیت بر ثانیه است.

LTE-Cat.-9-compatibility

۸- قیمت، قیمت و باز هم قیمت!

شیائومی همیشه در ساخت تلفن های هوشمند بالارده و خوش قیمت خوب عمل کرده و Mi Note Pro احتمالا گرانترین دستگاهی است که این شرکت تولید نموده. قیمت این محصول نسبت به گلکسی نوت ۴ ارزانتر است.  شیائومی برای فبلت جدید خود قیمت ۵۳۰ دلار را تعیین کرده و این درحالی است که گلکسی نوت ۴ در مدل بدون قرار داد و آنلاک شده ۷۰۰ دلار قیمت دارد. البته این نکته را هم فراموش نکنید که محصولات شیائومی در حال حاضر فقط در چین عرضه شده اند و دسترسی پذیری به آن کمی سخت تر است!

این بود ۸ ویژگی Mi Note Pro از شیائومی که در گلکسی نوت ۴ سامسونگ وجود ندارند. شما در مورد این محصول چه نظری دارید؟ آیا شیائومی با این محصول به رقابت مستقیم با نوت ۴ سامسونگ آمده؟ نظرتان را در بخش دیدگاه ها با گویا آی تی و سایر کاربران در میان بگذارید.

[منبع: PhoneArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *