اخبار، شایعات و مشخصاتی که تا کنون از Galaxy S6 می دانیم

اخبار، شایعات و مشخصاتی که تا کنون از Galaxy S6 می دانیم
  • 1393/10/29
  • مجتبی
  • 0

نام کد پروژه ی تولید گلکسی اس ۶ سامسونگ Project Zero یا همان پروژه صفر است.  اگر دقت کرده باشید این شرکت برای پرچمداران خود همیشه یکی از حرف های الفبای انگلیسی را به ترتیب استفاده میکند. مثلا نام پروژه گلکسی اس ۴ حرف J بود و نیز گلکسی اس ۵ هم حرف K. اما برخلاف انتظارات به جای استفاده از حرف L برای گلکسی اس ۶، برای این محصول از یک نام دیگر که در بالا اشاره کردیم استفاده شده.

اگر بخواهیم به صورت کلی به این قضیه بنگریم، سامسونگ بر طبق روال کاری خود تغییر چندانی در ظاهر پرچمدارانش اعمال نمیکرد و همیشه یک سبک خاص برای ساختن پرچمدار جدید استفاده می شد. اما با نامی که برای پروژه گلکسی اس ۶ در نظر گرفته شده، بنظر می رسد که سامسونگ بالاخره قرار است یک تجدید نظر در بخش طراحی داشته باشد و برای پرچمدار آینده خود، از طرحی جدید استفاده کند. همانطور که می دانید به دلیل تکراری بودن خیلی از موارد در گلکسی اس ۵، این دستگاه نسبت به مدل قبلی خود یعنی گلکسی اس ۴ فروش کمتری را تجربه نمود.

در ادامه همراه با گویا آی تی باشید.

چیزی که تقریبا شکی نیست در گلکسی اس ۶ شاهد آن باشیم، یک طراحی کاملا جدید است. البته در مورد فروش کم گلکسی اس ۵ فقط موضوع به ظاهر این دستگاه ختم نمیشود. زیرا از آنجا که خیلی ها فهمیده بودند بالاخره اپل قرار است یک آیفون با صفحه نمایش بزرگ تولید کنند، ترجیح دادن محصول این شرکت را خریداری نمایند. سامسونگ هم حالا پس از مدت ها بالاخره فهمیده که مشتریانش از طراحی و شکل پرچمداران تولیدی این شرکت غالبا ناراضی اند.

و اما در مورد مشخصات این محصول اگر بخواهیم صحبت کنیم، بر اساس شنیده ها و آنچه تا کنون شایعه شده، همانطور که گفتیم طراحی و شکل دستگاه کاملا جدید خواهد بود. صفحه نمایش این تلفن هوشمند با کیفیت ۱۰۸۰p یا QHD عرضه خواهید شد. همچنین احتمالا تغییراتی در رابط کاربری انحصاری سامسونگ یعنی تاج ویز صوتر می پذیرد. این محصول در دو مدل تولید می شود که یکی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ و دیگری مجهز به پردازنده تولید شده توسط سامسونگ یعنی اگزینوس ۷۴۲۰ خواهد بود. همچنین در شایعات اشاره شده که دوربین گلکسی اس ۶ نیز تقریبا شبیه به گلکسی نوت ۴ است. فضای ذخیره سازی داخلی این محصول برای مدل پایه، ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده و همچنین از تمامی سنسورهای موجود بهره خواهد برد و نیز از شبکه های پرسرعت LTE پشتیبانی می کند. تاریخ رونمایی این دستگاه هم بنا به شایعات منتشر شده در ماه مارس ۲۰۱۵ و طی نمایشگاه MWC بارسلون خواهد بود.

و اما مشکلی که مخالفان سامسونگ آن را همیشه دست مایه سوژه های خود کرده اند، پلاستیکی بودن تلفن های هوشمند بالارده این شرکت است. حتی طرفداران این برند نیز از این موضوع دل خوشی ندارند. این شرکت اخیرا در برخی محصولات خوب از فریم و بدنه فلزی بهره برده. بنظر می آید در گلکسی اس ۶ هم شاهد یک تلفن هوشمند با کیفیت از جنس فلز باشیم. اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعا به همراه طراحی جدید پرچمدار آینده سامسونگ، یک برگ برنده خوب برای موفقیت این محصول بحساب خواهد آمد. برخی از منایع خبر اس آلومینیومی بودن گلکسی اس ۶ داده اند در حالیکه برخی دیگر هم فقط به فلزی بودن این دستگاه اشاره کرده اند. حتی در برخی اخبار منتشر شده، جنس بدنه پشتی دستگاه شیشه ضد خش معرفی شده است.

با توجه به قسمت پرچمداران پیشین سامسونگ و در نظر گرفتن مواردی که این شرکت در امر قیمت گذاری محصولات خود آنها را دخیل می کند، گفته شده مدل ۳۲ گیگابایت این دستگاه با قیمت ۶۴۹ دلار بفروش خواهد رسید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *