نحوه نگارش محتوای تخصصی در وب – قسمت دوم

نحوه نگارش محتوای تخصصی در وب – قسمت دوم
  • 1393/11/7
  • ندا حسینی
  • 3

در بخش اول آموزش نحوه نگارش محتوای تخصصی در فضای مجازی به 3 مورد اشاره کردیم و امروز 3 مورد بعدی را به شما خواهیم گفت .با تمرین بر روی این موارد به تدریج متوجه پیشرفت خود در نگارش محتوای سایت خواهید شد:

  • تنظیم متن کنش گرا

از امکانات فضای وب نهایت استفاده را ببرید متن را به صورت کنش گرا تنظیم کنید ازمنظر نظرمخاطبان بنویسید، در متن از مخاطبان بخواهید شما را از نظر شان مطلع کنند و در صورتی که در نگارش کامنت ها شما را مخاطب قرار داده و سوال کردند حتما پاسخ آنها را بدهید.

متن های کاربردی و پربازدید در طی زمان نیاز به نگارش نکات جدید و به روز رسانی هستند حتما این نکته را فراموش نکنید و به مرور زمان مطالب خودتان را بازنویسی و به روز رسانی کنید.

  • لینک ها را دریابید

در نگارش متن های تخصصی به هایپرلینک ها توجه کنید ، حتما اصطلاحات علمی ، واژه های بیگانه و عباراتی که نیاز به توضیح بیشتری دارند را به کمک هایپرلینک برای مخاطب توضیح دهید و تفسیر کنید.

مفهوم اساسي وب ايجاد ارتباطات گسترده در محيط مجازي است. اين موضوع درباره نحوه مديريت محتوا در وب بسيار حياتي است. محتوا در وب بايد بر اساس طبقه بندي هاي مشخص و برقراري لينک به مفاهيم کلمه هاي موجود در وب همراه باشد. هرگز نبايد سايت يا صفحه اي از سايت را به بن بستي براي خوانندگان تبديل کرد. با ايجاد لينک هاي توضيحي و تشريحي مي توانيد مسير حرکت خوانندگان را در سايت بر اساس اطلاعات مورد نياز آنها مديريت کنيد.

Hyperlink

  • ربات ها را فراموش نکنید

اگرچه تمام محتوای ارایه شده در وب برای مخاطب و خوانندگان تهیه می شود اما ضمن اینکه مطالب را برای انسان ها می نویسید باید طوری بنویسید که ربات های موتورهای جستجو بتوانند مطالب شما را به سرعت ایندکس کرده و درموتورهای جستجو رتبه مقاله و سایت شما را ارتقا دهند.

در این راستا در متن باید از واژه های کلیدی سایت استفاده کنید البته نه به شکلی که مخاطب را دلزده و از خواندن ادامه مطلب بازدارد.

بلکه سعی کنید با کمک واژه های مترادف و به کار بردن صحیح واژه ها متن را برای مخاطب بنویسید و برای ربات ها قابل بازیابی نمایید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام مطالب خیلی خوبی دارین من واقعا استفاده میکنم ممنون از تلاشتون موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *