کاهش فروش 30 درصدی آیپد در سال 2015

کاهش فروش 30 درصدی آیپد در سال 2015
  • 1393/11/18
  • محمدرضا رشيدي
  • 0

گزارش  چند روز پیش نشان داد که تبلت آیپد هنوز هم از رقبای خود پیش است . با این حال این گزارش خاطر نشان می کند که با وجود برتری، اپل هنوز هم از مشاهده سال به سال کاهش فروش خود ناراضی است. .حالا ، طبق گفته ی تحلیلگر امنیتی KGI ، مینگ چی کو ، آیپد امسال شیب از همیشه تند تری را در برابر کاهش فروش خواهد دید!

کو تخمین زده است که فروش اپل در سال 2015 می تواند به اندازه 30٪ کاهش پیدا کند ، اما آیا این مسئله  در مورد شایعه اپل به نام iPad Pro نیز صحت دارد؟ آیا این قضیه منجر به تاثیر بر تقاضا و فروش محصولات iPad می شود ؟ شاید در آینده تمام این اتفاقات رخ دهند ؛ اما اگر بخواهیم تنها به آینده ی نزدیک و کوتاه مدت نگاه کنیم، کو باور ندارد که آیپد بتواند تاثیر چندانی بر بازار داشته باشد.

با توجه به یادداشت کو برای سرمایه گذاران ،  به سرمایه گذاران، “شرکت در اولین محموله  12.9 اینچی محدود شده است. ارتقاء خرده فروشی  مدل های موجود ممکن است به خوبی نتیجه ندهد. در حالی که ما با اعتماد به نفس بر این باوریم که  یک مدل جدید 12.9 اینچی اپل می تواند تجربه کاربری بهبود یافته با بهره وری افزایش یافته را در دراز مدت به ارمغان داشته باشد ، پیش بینی ما راجع به فروش محموله چندان عظیم و موثر نا امید کننده است.

با توجه به گفته های کو ،  ما نمی توانیم بگوییم بیش از حد جراجع به کاهش فروش محموله های اپل شگفت زده شده ایم! هر چه باشد تبلت ها چرخه ارتقا آرام تری نسبت به گوشی ها دارند، به این معنی که به جای ارتقا سالانه، مشتریان می توانند برای ارتقاء ، هر 2-3 سال اقدام کنند و این  به این معناست که تولید کنندگان تبلت همیشه بر مشتریان جدید خود تکیه خواهند کرد.

منبع : [ubergizmo ]

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *