مایکروسافت کورتانا را به اندروید و iOS می آورد

مایکروسافت کورتانا را به اندروید و iOS می آورد
  • 1393/12/22
  • مجتبی
  • 0

یکی از راه هایی که شرکتهایی نظیر اپل،گوگل یا مایکروسافت انجام داده اند تا تفاوتی با سایر رقبا ایجاد کنند، ساخت و توسعه دستیارهای هوشمند صوتی است. اپل سیری را دارند و گوگل هم دستیار صوتی گوگ ناو و در نهایت هم مایکروسافت کورتانا را برای کاربرانش فراهم کرده. تا بحال این سرویس ها به صورت اختصاصی فقط بر روی پلتفرم های هر شرکت قرار گرفته اند اما ممکن است قضیه در مورد مایکروسافت تغییر کند.

بر اساس گزارش رویترز، ردموندی ها در فکر این هستند تا دستیار صوتی خود یعنی کورتانا را برای سیستم عامل های iOS و اندروید در غالب اپلیکیشن های مجزا عرضه کنند. اما این نسخه ها دقیقا همانند نسخه ویندوزفونی نخواهند بود. رویترز همچنین گزارش داده که مایکروسافت در حال توسعه نسخه ای بسیار سفارشی از کورتانا است که بخشی از پروژه اینشتین این شرکت محسوب می گردد.

در حال حاضر جزئیات و اطلاعات بیشتری در مورد پروژه یاد شده وجود ندارد، اما آنچه که می توان انتظار داشت، افزایش قابلیت های کورتانا به نحوی که نیازهای بیشتری از کاربر را رفع نماید. بر اساس گفته‌ی اریک هورویتز، مدیر بخش تحقیقات مایکروسافت : این نوع از تکنولوژی، که می توان با آن ایمیل ها را خواند و متوجه شد نقش مرکزی را در نسخه های آینده کورتانا ایفا خواهد کرد و این دلیلی است که ما هم اکنون داریم بر روی آن کار می کنیم.

بنظر می رسد مایکروسافت قصد دارد تا امکانات و قابلیت هایی بسیار بیشتر به کورتانا اضافه کند تا در آینده در پتلفرم یکتای ویندوزی خود از آن بهره گیرد. اگر این شرکت امکانات کورتانا را برای سایر پلتفرم ها نیز عرضه کند آنگاه بسیاری را به سوی خود جلب خواهد کرد.

[منبع: Ubergizmodo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *