دانلود و نصب ویندوز ۱۰؛ امروزتان را رویایی کنید

دانلود و نصب ویندوز ۱۰؛ امروزتان را رویایی کنید
  • 1394/5/7
  • پرهام
  • 0

مطمئنا تمام خوانندگان این مطلب به نصب و استفاده از ویندوز ۱۰ مشتاق هستند. متاسفانه با این که امروز روز انتشار ویندوز ۱۰ است، اما تا رسیدن آپدیت به سیستم شما زمان نامشخصی باقی مانده است. چه بد!

البته مایکروسافت تمام تلاشش را جهت ارتقاء یک میلیارد دستگاه به ویندوز ۱۰ در کمترین زمان ممکن می کند. با این حال اگر نمی توانید صبر کنید تا ویندوز ۱۰ به سوی شما بیاید، باید اقدام به دانلود و نصب دستی آن نمایید. کافیست نسخه ساخت ۱۰۲۴۰ از ویندوز ۱۰ را دانلود و آن را به سیستم خود به عنوان ویندوز دوم بیافزاید.

در ادامه همراه گویا آی تی باشید.

ابتدا باید بگوییم قبل از تصمیم نهایی برای آپگرید به ویندوز ۱۰ می بایست به موارد زیر توجه نمایید:

  • آیا در ویندوز ۱۰ به رسمیت شناخته می شوید؟ 

در صورتی که لایسنس رسمی ویندوز ۷، ۸ یا ۸٫۱ را نداشته باشید، نمی توانید ویندوز ۱۰ را پس از نصب فعال سازی کنید و باید منتظر انتشار نسخه های غیر قانونی ویندوز ۱۰ بوده و پس از نصب آن ها را کرک نمایید.

  • آیا سیستم شما با ویندوز ۱۰ سازگار خواهد بود؟

اگر هم اکنون از ویندوز ۸ یا ۸٫۱ استفاده می کنید، مشکلی در نصب و اجرای ویندوز ۱۰ نخواهید داشت. سیستم های رایانه ای برای اجرای این نسخه ویندوز حداقل به پردازنده یک گیگاهرتزی به بالا و رم ۱ گیگابایتی (۳۲ بیتی) یا ۲ گیگابایتی (۶۴ بیتی)، ۱۶ گیگابایت فضای خالی و گرافیک کارت Directx 9 به همراه درایور WDDm نیاز دارند.

  • آیا فضای کافی جهت نصب ویندوز دومی در سیستم خود دارید؟

اگر نمی خواهید برای ارتقاء به ویندوز ۱۰ صبر کنید، پیشنهاد ما نصب ویندوز ۱۰ در کنار ویندوز فعلی سیستم است.  جدا از فضای ۱۶ گیگابایتی جهت نصب ویندوز ۱۰، باید قادر به جداسازی حداقل ۱۰ گیگابات جهت ذخیره فایل و برنامه های ویندوز جدیدتان باشید؛ عملکرد بهتر با فضای بیشتر محقر می شود.

  • آیا می دانید چه تغییراتی در ویندوز ۱۰ به وجود آمده است؟

همانطور که در گذشته گفتیم، ویندوز ۱۰ به نسبت نسخه های قدیمی، یک انقلاب به شمار می رود ( همچون ویندوز ۷) و طبیعتا تغییرات ریز و درشت فراوانی در آن اعمال گشته است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم این مقاله را پیرامون امکانات جدید در ویندوز ۱۰ مطالعه نمایید.

تا این جا مشکلی وجود نداشت؟ آماده شروع عملیات هستید؟

توجه: گویا آی تی هیچ مسئولیتی پیرامون آسیب احتمالی به سیستم و فایل و برنامه های شما را نمی پذیرد. پس مراحل را با دقت و به صورت حرفه ای به پیش ببرید. پیشنهاد می شود از کاربران حرفه ای تر جهت این کار کمک بخواهید.

نصب نسخه ۱۰۲۴۰ از ویندوز ۱۰

دانلود ESD

پیشنهاد می کنیم ابتدا یک نسخه از ویندوز ۱۰ با ساخت ۱۰۲۴۰ را دانلود نمایید. این نسخه را معمولا RTM می گویند اما از آنجایی که ویندوز ۱۰ چنین نسخه ای را برای ساخت مذکور قرار نداده است باید آن را از این لینک دریافت نمایید.

Reddit-Build-10240-Download

کانورت ESD به ISO

پس از دریافت نسخه متناسب با سیستم و همچنین کاربرد خود، باید فایل مربوطه را به ISO تبدیل نمایید. ابزارهای متنوعی جهت این کار وجود دارند. اما پیشنهاد ما به شما برنامه ESD Decrypter است؛ لینک دانلود این برنامه در لینک بالا و سایت Reddit وجود دارد.

ساخت مدیا قابل بوت شدن (Bootable Media)

پس از در اختیار داشتن فایل ISO می توانید آن را در یک دی وی دی رایت کرده یا یک فلش یو اس بی قابل بوت بسازید. برای این دو کار نیز روش های مختلفی وجود دارد. اما ساده ترین آن؛ ابتدا برنامه Rufus را دانلود کرده، بر روی آن کلیک راست کنید و Run as Administrator را انتخاب نمایید. سپس دستگاه مورد نظر (یو اس بی یا دی وی دی) را انتخاب و حتما تیک گزینه Create a Bootable disk را مطابق تصویر را قرار دهید. سپس فایل ایمیج lSO را انتخاب و گزینه Start را بزنید.

rufus-3

آماده سازی بوت دوگانه (نصب ویندوزی دیگر در سیستم)

همانطور که گفتیم، پیشنهاد می کنیم این ساخت از ویندوز ۱۰ را در کنار ویندوز فعلی سیستم خود نصب کنید و فضای کافی را برای آن در نظر بگیرید. کافیست یک درایو کاملا خالی و فلش شده را جهت نصب ویندوز جدید بر روی آن انتخاب نمایید. در زمینه تغییر پارتیشن ویندوز ۷ یا ۸ نیز می توانید مقالاتی پیرامون آن را در وب بیابید. حتما برای درایو مورد نظر نام مشخصی همچون windows 10 انتخاب نمایید.

Windows7Partition06

حال دیگر همه چیز برای نصب نهایی ویندوز ۱۰ بر روی درایو مشخص شده مهیاست. کافیست بخش نصب ویندوز ۱۰ را بر روی حالت بوت رایانه قرار دهید تا به طور کامل بر روی درایو یاد شده نصب گردد. اما جهت فعال سازی نسخه ۱۰۲۴۰ ویندوز ۱۰ نیز می توانید از این لینک استفاده کنید.

همانطور که گفتیم، طی کردن مراحل فوق برای کاربران عادی پیشنهاد نمی شود و تنها افراد ماهر می توانند آن را به خوبی پیش ببرند. امیدوارم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *