گلکسی نوت ۵: ۵ نا امیدی از پرچم دار جدید سامسونگ

گلکسی نوت ۵: ۵ نا امیدی از پرچم دار جدید سامسونگ
  • 1394/5/23
  • مبين
  • 0

شرکت سامسونگ روز پنجشنبه به صورت رسمی گلکسی نوت ۵ را معرفی کرد. گلکسی نوت ۵  از بسیاری از زوایا یک گوشی هوشمند شگفت انگیز است و به طور باورنکردنی صفحه نمایش آن Quad HD نیز می باشد.

گلکسی نوت ۵ طراحی بسیار زیبایی دارد و قدری شبیه به گلکسی اس ۶ است و از لحاظ کلی می توان به ویژگی های جدید قلم S Pen، پشتیبانی از Samsung Pay یا پرداخت همراه سامسونگ، شارژ PMA/Qi و شارژر وایرلس یا بی سیم. اما همانند دیگر گوشی های هوشمند بازار گلکسی نوت ۵ هم کامل نیست اگر چه ویژگی های راضی کننده ای دارد اما هنوز چیزهای مهم زیادی در آن فراموش شده است. حال با توجه به ویژگی های جدیدی که در آن به ارمغان آورده شده است اما باز هم نمی تواند یک نسخه کامل برای خانواده گلکسی نوت باشد.

galaxy-note-5-121-1280x851

اما اشتباه نکنید با مشخصات بسیار بالایی که این دستگاه دارد می تواند در سال جاری به بهترین فبلت تبدیل شود و فروش فوق العاده ای را تا قبل از پایان سال جاری میلادی ثبت کند.

به عنوان یادآوری گلکسی نوت ۵ دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی Quad HD 518ppi، پردازنده Exynos 7420، رم ۴گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایتی باتری ۳۰۰۰mAh، ویژگی Quick Charge 2.0، پشتیبانی از شارژ وایلرس یا بی سیم و دوربین فوق العاده با کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی است و از دیگر مشخصات آن می توان به NFC, Wi-Fi 802.11 و سنسور اثر انگشت نیز اشاره کرد.

حال در کنار این مشخصات بی نظیر و ویژگی های شگفت انگیز چیزهای زیادی هست که اگر در این دستگاه وجود داشتند بسیار جذاب تر از دستگاه فعلی می شد. ۵ جز در گلکسی نوت ۵ وجود دارد که آن را به یک دستگاه ناامید کننده تبدیل کرده است امروز با گویا ای تی همراه باشید نگاهی به نا امیدی های گلکسی نوت ۵ داشته باشیم.

نسخه ۱۲۸GB وجود ندارد

galaxy-note-5-17-1280x851

 

این کار سامسونگ بسیار تعجب آور بود پیش از این سامسونگ گوشی های  هوشمند گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج را در نسخه های ۲GB, 64GB و ۱۲۸GB روانه بازار کرده بود که اکثر کاربران معمولا بزرگترین مقداری خافظه را برای ذخیره سازی بیش تر اطلاعاتی از قبیل فیلم و اپلیکیشن ها ترجیح می دهند.

سامسونگ در ال حاضر نسخه ۱۲۸GB را در گلکسی نوت ۵ حذف کرده است و کاربران برای خرید فقط دو نسخه ۳۲GB و ۶۴GB را در اختیار دارند و نکته دیگری که اینجاست این است که اسلات کارت میکرو اس دی در آن وجود ندارد که یکی از مشکلات بزرگ آن به شمار می آید.

اسلات کارت میکرو اس دی وجود ندارد

galaxy-s6-edge-plus-18-1280x851

 

بسیار تعجب آور است که در گلکسی نوت ۵ اسلات کارت میکرو اس دی وجود ندارد. دلیل سامسونگ برای این کار هنوز مشخص نیست اما در کل با مشخصات و سخت افزارهای بالایی که این دستگاه دارد وجود حافظه ذخیره سازی بالا شدیدا نیاز است.

بدون هدست واقعیت مجازی

samsung-gear-vr-galaxy-s6-edge-price

 

سامسونگ سال گذشته هدست واقعیت مجازی را برای گلکسی نوت ۴ معرفی کرد و یک روکرد کاملا متفاوت را به گوشی هوشمند داشت و پس از آن هدست واقعیت مجازی برای گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج نیز عرضه شد اما با معرفی شدن گلکسی نوت ۵ خبری از این هدست نیست.

سامسونگ می گوید که استفاده از هدست واعقیت مجازی به عنوان یک ماشین بهره وری است و برای سری اس مناسب است. متاسفانه جواب کاملی را به دلیل وجود این هدست در گلکسی اس ۶ اج پلاس نداد. در کل وجود هدست واقعیت مجازی در دستگاه می تواند به بالا رفتن آمار فروش نیز کمک بسیاری کند.

عدم وجود USB-C

galaxy-s6-edge-plus-18-1280x851

 

سامسونگ معمولا در زمان معرفی یک دستگاه جدید آخرین تکنولوژی هیا در دسترس را روی آن ها نصب می کند. USB-C که سرعت انتقال داده ها را تا چند برابر افزایش می دهد و پرچم دار های آینده همگی این ویژگی را دارند آنگونه که پیدا است گلکسی نوت ۵ از این ویژگی بهره مند نشده است.

باتری غیر قابل جا به جایی

galaxy-s6-edge-plus-18-1280x851

 

گلکسی نوت ۵ دارای یک باتری ۳,۰۰۰mAh است و حتی قبل از معرفی نیز به این مسئله اشاره شده بود. اما واقعا چه باتری می تواند یک گوشی هوشمند را به صورت کامل در روز روشن نگه دارد؟ سامسونگ برای گلکسی اس ۶ از باتری ۲,۵۵۰mAh استفاده کرده و صفحه نمیاش آن مقداری کوچکتر بود که تا مدت طولانی می توانست دستگاه را روشن نگه دارد.

حال با وجود باتری قدرتمند رد گلکسی نوت ۵ مشخص شده است که غیرقابل جابه جایی است و این یکی از دلیلانی است که می تواند کاربر را از خرید پشیمان کند.

نتیجه نهایی

galaxy-s6-edge-plus-18-1280x851

 

گلکسی نوت ۵ بدون شک به بهترین فبلت سال تبدیل خواهد شد و با وجود  مشخصات سخت افزاری بالا نمی تواند کاربر را از خرید باز دراد چراکه عدم وجود ویژگی های نام برده شده نمی تواند دلیل منطقی برای نخریدن این دستگاه باشد. نظر شما درباره این مقاله چیست؟

منبع: [technobuffalo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *