اطلاعات جدیدی از مشخصات‌فنی سرفیس بوک ۲ و سرفیس پرو ۵ شرکت مایکروسافت منتشر شد

اطلاعات جدیدی از مشخصات‌فنی سرفیس بوک ۲ و سرفیس پرو ۵ شرکت مایکروسافت منتشر شد
  • 1395/7/10
  • مقدم
  • 0

هنوز زمان عرضه سرفیس پرو ۵ و سرفیس بوک ۲ به طور واضح اعلام نشده است اما بسیاری، پیش‌بینی می‌کنند که تبلت رده‌بالای جدید شرکت مایکروسافت با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد. با این‌حال، به‌تازگی مشخصات‌فنی سرفیس پرو ۵ و سرفیس بوک ۲ فاش شده است که از تغییرات بسیار هیجان‌انگیز برای تبلت و لپ‌تاپ آینده مایکروسافت، حکایت دارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

سرفیس بوک ۲ و سرفیس پرو ۵ بنابر شایعات، به‌عنوان دو محصول قدرت‌مند به بازار عرضه خواهد شد؛ برای اثبات این ادعا، تنها کافی است نگاهی به مشخصات‌فنی فاش‌شده برای هر مدل داشته باشیم. سرفیس پرو ۵ بنابر اطلاعات به‌دست‌آمده، با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به بازار عرضه خواهد شد و پردازنده کبی‌لیک اینتل به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه رم، به این مدل قدرت می‌دهد.

هم‌چنین، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه سرفیس پرو ۵ با صفحه‌نمایش ۴K، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی، سیستم خنک‌کننده بهبود یافته و باتری با ماندگاری بیشتر در مقایسه با نسل گذشته، وجود دارد که البته در حال‌حاضر، نمی‌توان صحت آن‌را بررسی کرد.

علاوه‌بر سرفیس پرو ۵، سرفیس بوک ۲ با یک صفحه‌نمایش ۴K به بازار عرضه خواهد شد و از یواس‌بی ۳٫۱ پشتیبانی می‌کند. در کنار این مشخصات، باید به پردازنده کبی‌لیک اینتل و به‌روزرسانی رداستون ۲ سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ برای سرفیس بوک ۲ اشاره نمود که نسل دوم لپ‌تاپ ویندوزی مایکروسافت را با قابلیت‌هایی نظیر آفیس ‌هاب و وان‌کلیپ، همراهی می‌کند.

شایعاتی در فضای مجازی وجود دارد که نشان می‌دهد سرفیس بوک ۲ با قلم قابل‌شارژ سرفیس Pen به بازار عرضه می‌شود. براساس شایعات فاش‌شده، قلم سرفیس Pen به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود و این موضوع، می‌تواند برای بسیاری هیجان‌انگیز باشد.

در بحث قیمت‌گذاری، گمان می‌رود که مدل پایه تبلت سرفیس پرو ۵ با برچسب قیمت ۸۹۹ دلاری روانه بازار خواهد شد و مدل دیگر آن با تراشه Core i7 به قیمت ۹۹۹ دلار، در دسترس قرار می‌گیرد. با این‌حال، شرکت مایکروسافت، تصمیم دارد تا نسخه دیگری از آن‌را با تراشه Core i7 اکستریم ادیشن شرکت اینتل به قیمت ۱۵۹۹ دلار، عرضه نماید.

منبع:

universityherald

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *