محدودشدن شارژ باتری گلکسی نوت ۷ سامسونگ به ۳۰ درصد با عرضه یک به‌روزرسانی جدید

محدودشدن شارژ باتری گلکسی نوت ۷ سامسونگ به ۳۰ درصد با عرضه یک به‌روزرسانی جدید
  • 1395/9/23
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ برای جمع‌آوری تمامی فبلت‌های پرچم‌دار گلکسی نوت ۷ به سختی تلاش می‌کند و به همین جهت، محدودیت‌های جدیدی را برای کاربران در کشورهای مختلف اعمال کرده است تا آن‌ها را برای بازگرداندن گلکسی نوت ۷ خود به سامسونگ، مجاب نماید. به‌تازگی، اعلام شده است که حداکثر شارژ باتری در تمامی مدل‌های گلکسی نوت ۷ در انگلستان، با دریافت یک به‌روزرسانی به ۳۰ درصد محدود خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

پیش‌تر، مشخص شد که استفاده از تمامی قابلیت‌های ارتباطی گلکسی نوت ۷ در استرالیا و کانادا غیرممکن می‌شود و برای کاربران در ایالات متحده نیز، یک به‌روزرسانی عرضه خواهد شد که از شارژشدن مجدد دستگاه، جلوگیری می‌کند. با این‌حال، سامسونگ، محدودیت متفاوتی را برای کاربران در انگلستان در نظر گرفته است و به همین جهت، تصمیم دارد تا حداکثر شارژ باتری گلکسی نوت ۷ را به ۳۰ درصد محدود نماید.

این موضوع، از گرمای بیش‌ از حد بر اثر شارژ طولانی مدت باتری، جلوگیری خواهد کرد و هم‌چنین، کاربران را مجاب می‌کند تا گوشی گلکسی نوت ۷ خود را به سامسونگ بازگردانده و آن‌را با یک گوشی پرچم‌دار دیگر سامسونگ، تعویض نمایند. در همین رابطه، سامسونگ اعلام کرده است:

به عنوان بخشی از تلاش ما برای حفظ امنیت کاربران (در هنگام استفاده از گلکسی نوت ۷)، از ۱۵ دسامبر، تمامی مدل‌های گلکسی نوت ۷ سامسونگ، یک به‌روزرسانی جدید برای باتری دریافت خواهند کرد که حداکثر ظرفیت شارژ باتری را به ۳۰ درصد محدود می‌کند. این به‌روزرسانی، بدین خاطر عرضه خواهد شد تا تکرارشدن مشکلات گلکسی نوت ۷ را به حداقل برساند و کاربران را مجاب نماید تا دستگاه خود را از طریق برنامه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌ایم، با یک گوشی دیگر تعویض نمایند.

البته، این اولین باری نیست که سامسونگ، حداکثر ظرفیت شارژ باتری را محدود می‌کند. در برخی از بازارهای جهانی، سامسونگ با عرضه یک به‌روزرسانی، حداکثر ظرفیت شارژ باتری را به ۶۰ درصد محدود نگه داشته بود اما به‌نظر می‌رسد که این ظرفیت، برای مجاب‌نمودن کاربر به تعویض گوشی گلکسی نوت ۷ خود با یک گوشی دیگر سامسونگ، کافی نبوده است.

برای اطلاع پیرامون مشکلات گلکسی نوت ۷ سامسونگ، باید گفت که چند هفته پس از عرضه این فبلت پرچم‌دار در تابستان گذشته، مشخص شد که گلکسی نوت ۷ بدون علت مشخصی، آتش می‌گیرد و سامسونگ، به همین جهت از کاربران خواست تا فبلت خود را به این شرکت تحویل داده و یک مدل جدید با یک باتری سالم، دریافت نمایند.

با این‌حال، پس از مدتی مشخص شد که مدل‌های مجهز به باتری جدید، هم‌چنان آتش می‌گیرد و به همین منظور، سامسونگ به‌طور رسمی اعلام کرد که دیگر گلکسی نوت ۷ تولید نخواهد نکرد و از کاربران، خواست تا گوشی‌ خود را به این سازنده تحویل دهند. به‌تازگی نیز، کاربران از سامسونگ بابت مشکلاتی که در هنگام تعویض گلکسی نوت ۷ خود با یک گوشی دیگر داشته‌اند، شاکی هستند و مدعی شده‌اند که این سازنده باید به هر کاربر، نزدیک به ۴۲۸ دلار غرامت بپردازد.

البته، سامسونگ در واکنش به این موضوع اعلام کرده است که هیچ غرامت اضافی بابت مشکلات گلکسی نوت ۷ نمی‌پردازد و در صورت تایید درخواست کاربران توسط دادگاه، این موضوع بر روی اقدامات مشابهی که در صورت تکرار مشکلات گلکسی نوت ۷ در گوشی‌های آینده این سازنده باید صورت بگیرد؛ تاثیر منفی خواهد گذاشت.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *