شرکت سامسونگ برای اعلام دلایل آتش‌گرفتن فبلت گلکسی نوت ۷ آمادگی ندارد

شرکت سامسونگ برای اعلام دلایل آتش‌گرفتن فبلت گلکسی نوت ۷ آمادگی ندارد
  • 1395/9/27
  • مقدم
  • 1

شرکت سامسونگ که به علت آتش‌گرفتن گلکسی نوت ۷، به شدت تحت فشار است و باید برای حفظ ارزش برند خود در بازار گوشی‌های هوشمند تلاش نماید، هنوز دلیل یا دلایل مشکلات گلکسی نوت ۷ را اعلام نکرده است. با این‌حال، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که این سازنده، به خوبی از علت مشکلات فبلت جدید خود آگاه است اما در حال‌حاضر برای اعلام آن به صورت عمومی، آمادگی ندارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

براساس اطلاعات فاش‌شده، شرکت سامسونگ برای جمع‌آوری فبلت‌های گلکسی نوت ۷ از بازار و پرداخت غرامت به کاربران، نزدیک به ۵ میلیارد دلار ضرر کرده است. به همین جهت، این سازنده در تلاش است تا عرضه گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ، این ضرردهی را جبران نموده و وضعیت برند سامسونگ را در بازار که پس از مشکلات گلکسی نوت ۷ متزلزل شده است، بهبود دهد.

شرکت سامسونگ، مدعی شده که نتایج حاصل از بررسی‌های خود را پیرامون مشکلات گلکسی نوت ۷ در اختیار یک شرکت آمریکایی و هم‌چنین، لابراتور KTL قرار داده است. با وجود اینکه شرکت سامسونگ، وعده داده بود که تا پیش از پایان سال جاری میلادی، علت دقیق آتش‌گرفتن و مشکلات گلکسی نوت ۷ را به صورت عمومی ارائه می‌دهد، به‌نظر می‌رسد که در حال‌حاضر، این سازنده برای انتشار دلایل آن به صورت عمومی آماده نیست.

گلکسی نوت 7

در رابطه با علت آتش‌گرفتن فبلت گلکسی نوت ۷ سامسونگ، شایعات مختلفی وجود دارد و از جمله آن‌ها، می‌توان به انتشار یک گزارش در اوایل ماه جاری میلادی اشاره کرد که مدعی شده بود طراحی باتری گلکسی نوت ۷، باعث انفجار و آتش‌گرفتن فبلت پرچم‌دار جدید شرکت سامسونگ شده است.

بنابر گزارش‌های به‌دست‌آمده، شرکت سامسونگ به دنبال استفاده از یک باتری نازک با حداکثر ظرفیت ممکن برای نازک‌ نگه‌داشتن ضخامت فبلت گلکسی نوت ۷ و هم‌چنین، افزایش ماندگاری شارژ باتری در مقایسه با نسل گذشته این فبلت و دیگر گوشی‌های خود بوده است. با این‌حال، این سازنده کره‌ای پس از دریافت باتری مدنظر خود، آزمایش‌های لازم و استاندارد را به منظور بررسی عملکرد آن، انجام نداده است و این موضوع، باعث شد تا فبلت گلکسی نوت ۷ سامسونگ، آتش بگیرد.

برای اطلاع، گوشی گلکسی نوت ۷ سامسونگ در اواخر تابستان، معرفی شد اما مدتی پس از معرفی رسمی، گزارش‌هایی مبنی بر آتش‌گرفتن و انفجار تعدادی از نمونه‌های فروخته‌شده از فبلت جدید سامسونگ، منتشر شد. در ابتدا، گمان می‌رفت که این موضوع به دلیل یک مشکل فنی در هنگام ساخت گلکسی نوت ۷ بوده است و تنها در تعداد محدودی از نمونه‌های فروخته‌شده، این مشکل وجود دارد.

در نهایت و با افزایش گزارش‌های کاربران مبنی بر انفجار گوشی گلکسی نوت ۷ سامسونگ، این سازنده از کاربران درخواست کرد تا گوشی‌های خود را به سامسونگ تحویل داده و یک مدل جدید دریافت نمایند که در آن، از یک باتری جدید استفاده شده است. پس از اعلام جمع‌آوری اولیه گلکسی نوت ۷ و تحویل مدل‌های جدید به کاربران، مشخص شد که مشکل مذکور هم‌چنان در نسخه‌های جدید فبلت سامسونگ وجود دارد و به همین منظور، سامسونگ در نهایت اعلام کرد که فروش فبلت گلکسی نوت ۷ متوقف شده است و این سازنده، از کاربران خواست تا گوشی‌های گلکسی نوت ۷ را به سامسونگ، تحویل دهند و غرامت دریافت نمایند.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *