تصاویری از طراحی جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت فاش شد

تصاویری از طراحی جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت فاش شد
  • 1395/10/17
  • مقدم
  • 0

بر طبق شایعات، شرکت مایکروسافت بر روی یک طراحی جدید برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ کار می‌کند که به همراه یک به‌روزرسانی عمده در اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. به‌تازگی، چندین تصویر از طراحی جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت فاش شده است که جالب به‌نظر می‌رسد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

گفته می‌شود که شرکت مایکروسافت، تغییراتی را در برخی از المان‌های رابط‌کاربری سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اعمال می‌کند. در میان این تغییرات، رابط‌کاربری جدید برنامه‌های سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بر روی انیمیشن‌های بیشتر و افکت‌های بلوری، متمرکز خواهد شد که البته چندان تازگی ندارد. به‌نظر می‌رسد که رابط‌کاربری جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، تلفیقی از افکت Aero Glass سیستم‌عامل ویندوز ۷ و انیمیشن‌های ویندوزفون ۷ و ۸ خواهد بود.

ویندوز 10

در گزارش جدید، هم‌چنین چندین تصویر نیز فاش شده است که بنابر شایعات، برای تغییر رابط‌کاربری سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به صورت داخلی از اسم “پروژه نئون” استفاده می‌شود. هم‌چنین، مشخص شده است که مایکروسافت، بر روی یک المان طراحی جدید با نام “آکریلیک” کار می‌کند که پس‌زمینه، سایدبار یا منوی ناوبری برنامه‌ها را با افکت بلور، جذاب‌تر خواهد کرد. بسته به استفاده از افکت بلور در هر بخش، مایکروسافت اسم متفاوتی برای آن‌ها برگزیده است.

به‌طور کلی و با قضاوت براساس این تصاویر، به‌نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت، به‌طور کلی، ظاهر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را تغییر نمی‌دهد و پروژه نئون، تنها در برخی از برنامه‌ها قابل مشاهده خواهد بود. از آنجایی‌که احتمالاً تنها چند برنامه در ابتدا، به صورت محدود با تغییرات جدید طراحی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ توسعه یافته‌اند؛ انتظار داریم که برنامه‌های دیگر به مرور زمان، با طراحی جدیدی توسعه داده شود و این موضوع به حفظ یکپارچگی طراحی در تمامی برنامه‌ها کمک خواهد کرد.

ویندوز 10

در حال‌حاضر، مشخص نشده است که طراحی جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، چه زمانی به صورت عمومی برای کاربران عرضه خواهد شد اما انتظار داریم که این تغییرات در به‌روزرسانی رداستون ۳ که در اواخر پاییز ارائه می‌شود، قابل مشاهده باشد. احتمال دارد که مایکروسافت در ماه می در رویداد رسمی خود، در رابطه با تغییرات جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به‌طور رسمی توضیح دهد. هم‌چنین، انتظار می‌رود که این تغییرات در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل که برای گوشی‌های هوشمند توسعه یافته است، ارائه شود.

پیش از به‌روزرسانی رداستون ۳، شرکت مایکروسافت، Creators Update را در بهار عرضه خواهد کرد که از قابلیت‌های جدیدی بهره می‌برد. از جمله این تغییرات می‌توان به بازطراحی رابط‌کاربری برنامه ویندوز دیفندر، بهبود اکشن سنتر، امکان پین‌کردن مخاطبین برنامه اسکایپ در تسک‌بار و شخصی‌سازی‌های بیشتر که شامل امکان استفاده از رنگ‌های بیشتر برای تغییر رنگ قسمت‌های مختلف ویندوز ۱۰ می‌شود، اشاره کرد.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *