مشخصات‌فنی و تصویر واقعی گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ فاش شد

مشخصات‌فنی و تصویر واقعی گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ فاش شد
  • 1395/11/8
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ در حال‌حاضر، تایید کرده است که گوشی گلکسی اس ۸ در ماه آینده در کنگره جهانی موبایل معرفی نخواهد شد و اطلاعات فاش‌شده توسط منابع مختلف، از معرفی این گوشی در ۴ مارس (۱۴ اسفندماه) حکایت دارد.

به دنبال انتشار بخشی از مشخصات‌فنی گوشی گلکسی اس ۸ توسط گاردین، فاش‌کننده معروف یعنی اوان بلس، مشخصات‌فنی بیشتری در رابطه با گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ به همراه تصویر واقعی گلکسی اس ۸ منتشر کرده است. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

بنابر اطلاعات فاش‌شده توسط اوان بلس، گوشی پرچم‌دار جدید گلکسی اس ۸ از تمامی گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده توسط سامسونگ متفاوت‌تر است. منابع مطلع، مدعی هستند که با توجه به حذف حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش، گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به یک نمایشگر بزرگ‌تر حتی در مقایسه با فبلت‌های گلکسی نوت سامسونگ مجهز خواهند بود. البته از نظر ابعاد در مقایسه با مدل‌های عرضه شده از گوشی گلکسی اس ۷ یکسان هستند.

به همین جهت، گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به یک نمایشگر ۵٫۸ اینچی Quad HD سوپرآمولد (شایعات پیشین از عرضه این محصول با نمایشگر ۵٫۷ اینچی یا ۵٫۱ اینچی حکایت داشت) مجهز خواهد و علاوه‌براین، شرکت سامسونگ برای مدل “پلاس” گوشی پرچم‌دار خود یک نمایشگر ۶٫۲ اینچی را با همان رزولوشن در نظر گرفته است.

گلکسی اس 8

در هر دو مدل، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه نزدیک به ۸۳ درصد است و هم‌چنین، ابعاد نمایشگر ۱۸٫۵ به ۹ خواهد بود. همان‌‎طور که توسط گاردین فاش شده است، گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به یک نمایشگر با لبه‌های منحنی دوگانه مجهز خواهد بود و به همین جهت، شرکت سامسونگ، مدل مجهز به نمایشگر صفحه تخت گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود ارائه نمی‌دهد.

تراشه‌های کوالکام و اگزینوس برای گلکسی اس ۸ در نظر گرفته شده است

شرکت سامسونگ، نسخه‌های مختلفی از گوشی گلکسی اس ۸ را با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام و تراشه اگزینوس نامشخص سامسونگ عرضه خواهد کرد و هر دو چیپ‌ست از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FeT استفاده می‌کند. تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در مقایسه با اسنپدراگون ۸۲۰ تا ۱۱ درصد سریع‌تر بوده و هم‌چنین، مصرف انرژی آن تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

علاوه‌براین، شرکت سامسونگ برای گوشی گلکسی اس ۸ از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت استفاده خواهد کرد و گلکسی اس ۸ پلاس نیز با یک باتری بزرگ‌تر ۳۵۰۰ میلی‌آمپری ارائه می‌شود. البته لزوماً نباید براساس ظرفیت پایین باتری مدل استاندارد گوشی گلکسی اس ۸ ماندگاری شارژ باتری را قضاوت نمود اما با توجه به کاهش مصرف انرژی در تراشه‌های مورداستفاده در گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ نسبت به نسل قبل و هم‌چنین استفاده از نمایشگر سوپرآمولد، احتمالاً ماندگاری باتری حداقل یک روز خواهد بود.

گلکسی اس 8

مقدار حافظه در گوشی گلکسی اس ۸ در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۶ سامسونگ بدون تغییر خواهد بود و به همین جهت، شرکت سازنده از چهار گیگابایت حافظه رم در گوشی پرچم‌دار جدید خود استفاده می‌کند. حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت است اما می‌توانید با استفاده از یک کارت میکرو اس‌دی، فضای ذخیره‌سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید.

گفته می‌شود که گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به درگاه یواس‌بی Type-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا مجهز خواهد بود. برای علاقه‌مندان به عکاسی، گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ نسبت به نسل قبل با پیشرفت‌های چندانی همراه نشده است و گلکسی اس ۸ از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فناوری “پیکسل دوگانه” و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. این موضوع با شایعات گذشته مبنی بر عرضه گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ بدون دوربین دوگانه هم‌خوانی دارد.

در بالای صفحه‌نمایش و در کنار دوربین سلفی، شرکت سامسونگ از یک حسگر تشخیص عنبیه چشم استفاده خواهد کرد و این حسگر همانند حسگر به‌کار گرفته شده در گلکسی نوت ۷ است. همان‌طور که شایعات گذشته تایید کرده‌اند، گوشی گلکسی اس ۸ بدون هیچ دکمه فیزیکی در پایین صفحه‌نمایش توسعه یافته است و حسگر اثرانگشت در پشت گوشی، به کار گرفته خواهد شد.

گلکسی اس 8

از دیگر قابلیت‌های گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ، می‌توان به دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی Bixby، قابلیت DeX برای اتصال گوشی گلکسی اس ۸ به یک نمایشگر بزرگ‌تر و استفاده از ماوس و صفحه‌کلید و هم‌چنین فناوری فورس‌ تاچ اشاره کرد.

گوشی گلکسی اس ۸ همان‌طور که گفته شد، در ۲۹ مارس معرفی و در ۲۱ آوریل عرضه خواهد شد. مدل ۵٫۸ اینچی با قیمت ۸۰۰ یورو در اروپا و مدل ۶٫۲ اینچی با قیمتی بیشتر از ۹۰۰ یورو ارائه می‌شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *