شایعات پیرامون آیفون ۸ صحت دارد؛ سفارش ۷۰ میلیون واحد نمایشگر OLED به سامسونگ

شایعات پیرامون آیفون ۸ صحت دارد؛ سفارش ۷۰ میلیون واحد نمایشگر OLED به سامسونگ
  • 1396/1/16
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل، در حال توسعه گوشی پرچم‌دار جدید خود با نام آیفون ۸ است و آن‌را در ماه سپتامبر به همراه آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس عرضه خواهد کرد. وب‌سایت Nikkei گزارش داده است که شایعات پیشین پیرامون آیفون ۸ صحت دارد و شرکت اپل، نزدیک به ۷۰ میلیون واحد پنل OLED به سامسونگ دیسپلی سفارش داده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

 

براساس اطلاعات به دست آمده، شرکت اپل تصمیم گرفته است تا از نمایشگرهای OLED لبه‌ منحنی بر روی گوشی پرچم‌دار جدید خود استفاده نماید و سفارش شرکت اپل برای نمایشگرهای جدید با این موضوع، هم‌سو و هم‌جهت بوده است. با اینکه چنین سفارشی از سوی شرکت اپل به سامسونگ دیسپلی اعلام شده است، شرکت سامسونگ در نظر دارد تا نزدیک به ۹۵ میلیون واحد پنل OLED در سال ۲۰۱۷ برای گوشی‌های آیفون تولید نماید تا در صورتی‌که تقاضا برای آیفون ۸ از انتظارات فراتر باشد؛ شرکت اپل با کمبود موجودی برای گوشی‌ آیفون پرچم‌دار جدید خود مواجه نشود.

 

آیفون ۸ از یک پنل OLED 5.8 اینچی استفاده خواهد کرد که البته تنها ۵٫۲ اینچ از صفحه‌نمایش در دسترس کاربر قرار خواهد داشت؛ هم‌چنین، شرکت اپل نمایشگر لبه منحنی آیفون ۸ را تنها برای جذاب‌تر نمودن گوشی پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است و این به منزله ارائه آیفون ۸ با قابلیت‌هایی مانند سری گلکسی اس Edge نیست.

 

البته، نمایشگر OLED تنها برای آیفون ۸ استفاده خواهد شد و شرکت اپل از نمایشگرهای LCD بر روی آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس استفاده می‌کند. این دو مدل همانند گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۶ شرکت اپل به صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی و ۵٫۵ اینچی مجهز خواهد بود و رزولوشن نمایشگر آن‌ها نیز مانند قبل است.

 

با اینکه شرکت اپل نمی‌تواند در حال‌حاضر تمامی آیفون‌های جدید خود را به نمایشگر OLED مجهز نماید، آیفون ۸ به صفحه‌نمایش لبه منحنی مجهز خواهد بود. طراحی این مدل همانند گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس است و با توجه به کاهش قابل‌توجه حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش، اپل ناچار است تا طراحی گوشی پرچم‌دار جدیدش را با الهام از گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس نهایی نماید.

 

آیفون ۸ از دکمه فیزیکی Home استفاده نمی‌کند و در صورتی‌که شرکت اپل موفق به توسعه سنسور تشخیص اثرانگشت برای شناسایی هویت کاربران با تشخیص اثرانگشت آن‎ها از زیر صفحه‌نمایش شود، آیفون ۸ به یک سنسور تشخیص اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر مجهز خواهد بود.

 

در غیر این‌صورت، کوپرتینویی‌ها ناچار هستند تا حسگر تشخیص اثرانگشت را به بدنه پشتی منتقل نمایند که البته، هنوز مشخص نیست شرکت اپل این سنسور را در کدام قسمت از بدنه پشتی قرار می‌دهد. با اینکه احتمال عرضه آیفون ۸ با سنسور تشخیص اثرانگشت در بدنه پشتی بسیار کم است، این امکان وجود دارد که آیفون پرچم‌دار جدید کوپرتینویی‌ها به یک سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز باشد که تایید هویت کاربران با استفاده از مدل سازی سه‌بعدی چهره آن‌ها و بررسی تفاوت‌های چهره با آنچه که به صورت پیش‌فرض تعریف شده است؛ صورت خواهد گرفت.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *