برخلاف پیش‌بینی‌ها، تنها آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در سال جاری میلادی معرفی می‌شود!

برخلاف پیش‌بینی‌ها، تنها آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در سال جاری میلادی معرفی می‌شود!
  • 1396/2/7
  • مقدم
  • 0

گزارش‌های متعددی مبنی بر توسعه سه مدل آیفون توسط شرکت اپل در سال جاری میلادی وجود دارد و آیفون پرچم‌دار امسال کوپرتینویی‌ها با نام آیفون ۸ و مجهز به نمایشگر OLED عرضه خواهد شد. گمان می‌رود که شرکت سازنده، دو مدل دیگر را با نام آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus به بازار عرضه نماید. با این‌حال، یک بلاگ چینی به‌تازگی به نقل از منابع مطلع در داخل فاکس‌کان، اعلام کرده است که شرکت اپل برای سال جاری میلادی، دو آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را توسعه می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

براساس اطلاعات منتشر شده، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس هر دو به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود و از دوربین دوگانه استفاده می‌کند؛ هرچند، آیفون ۸ پلاس با نمایشگر بزرگ‌تری ارائه می‌شود. اینکه اطلاعات منتشر شده تا چه اندازه صحت دارد، هنوز مشخص نیست اما بیشتر آن‌را باید یک گمانه‌زنی بی‌اساس بدانیم.

شرکت اپل همواره سری “s” را به عنوان محصولاتی با حداقل پیشرفت ظاهری و بهبود مشخصات سخت‌افزاری به جهت رقابت با گوشی‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار ارائه می‌دهد؛ به همین جهت، باید آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus در سال جاری میلادی معرفی و عرضه شود. با این‌حال، کوپرتینویی‌ها به دنبال معرفی گوشی پرچم‌دار آیفون ۲۰۱۷ خود با تغییرات قابل‌توجه در طراحی و مشخصات سخت‌افزاری آن هستند و عرضه این مدل با نام آیفون ۸ یا حتی آیفون ادیشن منطقی‌ به‌نظر می‌رسد.

شرکت سازنده برای پای‌بندی به این سنت، احتمالاً از آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus در ماه سپتامبر یا زودتر رونمایی خواهد کرد و معرفی آیفون پرچم‌دار خود را به اواخر سال جاری موکول می‎کند. هم‌چنین، تأمین تعداد کافی پنل OLED برای گوشی‌های آیفون در حال‌حاضر امکان‎پذیر نیست و به همین جهت، آیفون ۸ با قیمت بالایی عرضه می‌شود؛ این موضوع باعث خواهد شد تا مطمئن شویم که شایعه جدید مبنی بر عرضه آیفون ۸ و آیفون ۸ Plus برای سال جاری میلادی صحت نداشته باشد.

آیفون ۸ بنابر شایعات با نمایشگری بدون حاشیه عرضه می‌شود و به سه گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود. نسخه مصخصوی از چیپ‎ست A11 برای این مدل در نظر گرفته شده؛ این در حالی است که آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus با نسخه ضعیف‌تر تراشه A11 همراه می‌شود.

از آنجایی‌که آیفون ۸ با مشکل کمبود قطعه مواجه است، قیمت اولیه آن برای عرضه بالاتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود؛ این در حالی است که آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus بنابر پیش‌بینی‌های مینگ‌چی کو با قیمتی مشابه با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس عرضه می‌شود یا مطابق با پیش‌بینی تحلیل‌گر مورگان استنلی، ۱۰۰ دلار در مقایسه با مدل‌های فعلی بیشتر قیمت خواهد داشت. نمایشگر LCD از جمله قابلیت‌هایی است که برای آیفون ۷s و ۷s Plus انتظار داریم؛ با این‌حال، شرکت اپل تصمیم گرفته تا سرعت شارژ را در گوشی‌های آیفون با استفاده از اتصال یواس‌بی C افزایش دهد (درگاه لایتنینگ حذف نمی‌شود و تنها یک طرف از کابل شارژر به اتصال یواس‌بی نوع C مجهز خواهد بود) و از طرفی، این دو گوشی به احتمال زیاد از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

طراحی آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus همانند گوشی‎های آیفون ۲۰۱۶ اپل خواهد بود؛ این موضوع، به معنای عدم حذف سنسور اثرانگشت از حاشیه پایین نمایشگر است اما در آیفون ۸، سنسور اثرانگشت یا حذف خواهد شد یا شرکت اپل، آن‌را به بدنه پشتی دستگاه انتقال می‌دهد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *