راهنمای خرید لپتاپ مناسب و نکات مهم

راهنمای خرید لپتاپ مناسب و نکات مهم
  • 1396/6/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

برای خرید لپتاپ، بایستی به بعضی فاکتورها و ویژگی‌ ها توجه داشته باشید. در ادامه با این نکات و ویژگی ها آشنا خواهید شد. با راهنمای خرید یک لپتاپ مناسب همراه ما باشید.

گویا آی تی – همیشه وقتی به فکر خرید یک لپتاپ مناسب می افتید، اینکه یک لپتاپ خوب چه ویژگی هایی دارد فکر خریداران را مشغول می کند، در ادامه به چند نکته در رابطه با خرید لپتاپ مناسب می پردازیم.

۱- هدف

مهمترین فاکتوری که در خرید لپتاپ باید مورد توجه قرار گیرد، هدف شما از خرید یک لپتاپ است. اگر لپتاپ را تنها برای اینترنت و زیرمجموعه های آن (مانند ایمیل، فیسبوک و کلاً وب گردی) نیاز دارید، یک لپتاپ ساده نیز می تواند کار شما را راه بیندازد.

۲- اندازه

اندازه ی لپتاپ نیز از جمله فاکتورهای مهم در هنگام خرید لپتاپ است.اگر هدف شما صرفاً وب گردی و بررسی ایمیل و … است، یک لپتاپ کوچک، و یا یک مینی لپتاپ، نیز می تواند برای شما کافی باشد. ولی از خاطر نبرید که ممکن است در آینده کارهای بیشتری با لپتاپ خود انجام دهید. از این رو بهتر است هنگام خرید لپتاپ به آینده نیز نیم نگاهی داشته باشید.

۳- رم

هر چه رم یک لپتاپ بیشتر باشد، کار با آن سریع تر صورت می گیرد و وب سایت ها نیز سریع تر باز می شوند. بنابراین در انتخاب رم نیز باز هم این هدف شماست که تعیین کننده است. اگر لپتاپ را برای کارهای معمولی می خواهید، یک لپتاپ که از رم ۸ گیگ برخوردار است نیز به خوبی می تواند در انجام امور به شما کمک کند. اما برای کار با برنامه های سنگین، بایستی به فکر لپتاپ هایی باشید که از رم های ۱۶ یا ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی برخوردار هستند.
همچنین اگر اهل بازی هستید، باید به فکر لپتاپ ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی باشید.

 

۴- گرافیک

اهل بازی و یا کار با برنامه های سنگین اگر باشید، حتماً باید به دنبال لپتاپ هایی بروید که از گرافیک بالایی برخوردارند، وگرنه همواره با مشکل روبرو خواهید بود.

۵- باتری

همواره به عمر باتری توجه داشته باشید. یک مزیت لپتاپ به نسبت رایانه های رومیزی این است که لپتاپ می تواند بدون برق نیز کار کند. اما اگر باتری از عمر بالایی برخوردار نباشد، این مزیت لپتاپ برای شما خیلی کاربردی نخواهد داشت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *