یونیکو؛ اختراع محصولی جدید که در کمتر از ۳۰ ثانیه دندان ها را مسواک می زند

یونیکو؛ اختراع محصولی جدید که در کمتر از ۳۰ ثانیه دندان ها را مسواک می زند
  • 1396/7/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

یک مهندس برای اولین بار موفق به ساخت مسواک هوشمندی شده که در کمتر از ۳ ثانیه دندان ها را تمیز می کند. این نگهبان جدید که انقلابی در بهداشت دهان رقم زده قادر است تمام دندان ها را به طور همزمان مسواک بزند.

گویا آی تی – حق ثبت این اختراع در اختیار یک مهندس ۲۸ ساله ایتالیایی به نام «نیکولا نیکله» است که هدف وی کاهش زمان ۳ دقیقه ای فعلی برای مسواک زدن دستی دندان ها بوده است.

محصول مورد نظر که Unico نام گرفته ۹۹ یورو قیمت گذاری شده و دارای ۲۲ شانه چرخان الکتریکی مجزاست که با لمس دکمه ای که روی دستگاه تعبیه شده فعال می شوند.

یونیکو در ابعاد مختلفی عرضه شده و خمیر دندان با استفاده از کارتریجی مخصوص به مرکز هر کدام از شانه ها هدایت می شود.
یونیکو

سرعت و مدت زمان چرخش این مسواک توسط تلفن هوشمند کنترل می شود.

ضمنا Unico با پرتاب مایع مخصوص دهان شویه از افشانک های مخصوص در نظر گرفته شده، قادر به پاک سازی زبان هم هست.

آقای نیکله علت تلاش برای ساخت این مسواک هوشمند را خلاصی از دردسرهای مسواک های دستی اعلام کرده است.

وی بعد از پایه گذاری شرکت Unico به لطف پیشرفت های انجام شده در حوزه چاپ ۳بعدی و همچنین یاری گرفتن از وب سایت های سرمایه گذاری مردمی (کرادفاندینگ) اولین نمونه آزمایشی مسواک را در سال ۲۰۱۶ تولید کرد.

این مهندس ایتالیایی در مورد محصول خود این طور توضیح می دهد:

”یونیکو اولین مسواک هوشمند در جهان است که در عرض ۳ ثانیه دندان ها را به بهترین شکل ممکن مسواک می زند. تصور کنید دیر وقت است و روی کاناپه دراز کشیده و در حال تماشای فیلم مورد علاقه تان هستید. فیلم به پایان می رسد و آن چنان خواب آلود هستید که عملا به چیزی جز پرت شدن روی تختخواب فکر نمی کنید و البته یادتان می آید که هنوز مسواک نزده اید. نمی دانم شما چطور فکر می کنید اما شخصا از این کار متنفرم و به همین خاطر تصمیم به اختراع یونیکو گرفتم. وقت ما با ارزش است و نباید تلف شود!“

وی اضافه می کند که از نظر تئوری اختراع او تنها ۱٫۸۷ ثانیه برای شستن دندان ها صرف می کند؛ این کار با مسواک دستی ۳ دقیقه طول خواهد کشید.

نزدیک به ۲۰۰ نفر از این پروژه حمایت کرده و تا کنون مبلغ ۲۳۰۰۰ یورو از ۷۵۰۰۰ هزار مورد نظر در وب سایت Kickstarter برای یونیکو جمع آوری شده است.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *