چگونگی جستجوی پوشه به پوشه بوک مارک ها در گوگل کروم

  • 1389/5/12
  • محمدرضا ارجمندی
  • 1

بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از برنامه هایی چون Delicious (خوشمزه) و یا Diigo (که من هم  شخصا توصیه می کنم) برای مدیریت و به اشتراک گذاری بوک مارک ها و Xmark های خود برای تبادل سایت  های مورد علاقه استفاده کنند. با این حال ، هر کسی آمادگی مهاجرت و عادت کردن به این خدمات را ندارد به خصوص وقتی می تواند آدرس سایت مورد علاقه اش را در مرورگر خود و در جایی که به آسانی در دسترس است ذخیره کند.

هنگامی که شما شروع به نشانه گذاری (بوک مارک کردن) سایت های بسیاری در گوگل کروم کنید، شما به آسانی می توانید آنها را در Omnibar (نوار جستجوی کروم) یا در مدیریت بوک مارک ها (Ctrl + Shift + B) جستجو کنید. معروفیت گوگل فراتر از موتور جستجوی قدرتمند این شرکت است، اما زمانی که نوبت به جستجوی بوک مارک ها درون پوشه های خاص در کروم می رسد، شما بد شانس هستید. زیرا انطور که از قراین بر می آید، در حال حاضر، هیچ راه مستقیمی برای انجام جستجو در درون پوشه بوک مارک  های کروم وجود ندارد ، مگر اینکه شما افزونه های این مقاله را دریافت و ازانها استفاده نمایید.

استفاده از افزونه Atomic Bookmarks برای مشاهده و جستجوی پوشه ای بوک مارک های کروم

Atomic Bookmarks افزونه ساده ای است که به شما اجازه میدهد که داخل پوشه ها جستجو کنید. از لیست بوک مارک ها افزونه یک پنجره نمایش باز می کند که می توانید انتخاب کنید که جستجو را درون چه پوشه هایی می خواهید انجام دهید در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:

1- ابتدا افزونه را نصب کرده  سپس داخل پنجره اصلی کروم روی  آیکون Atomic Bookmark  کلیک کنید.

2- پوشه ای که تمایل  به جستجو در آن را دارید انتخاب کرده و یک کلمه کلیدی در کادر مربوطه وارد کنید.

3- پس از مشاهده نتایج جستجو بازدن کلید Tab روی صفحه کلید آیتم های بعدی در نتایج جستجو را می توان انتخاب کرد. همچنین می توانید با زدن  کلید  رو به پایین روی کیبرد به پایین لیست نتایج  حرکت کنید.

4-با رفتن روی نتیجه مورد نظر و زدن کلید Enter روی صفحه کلید،نتیجه در زبانه جدیدی برایتان باز می شود( این مورد قابل تنظیم است)

شما می توانید تنظیم کنید که آیا می خواهید بوک مارک را در تب جدیدی باز کرده، یا در پنجره جدید یا در همان زبانه فعلی باز شود و این کار با راست کلیک کردن بر روی آیکون Atomic Bookmarks  و انتخاب گزینه Options باید تنظیم کرد. گزینه دیگر شامل مشاهده اطلاعات بیشتری از بوک مارک ها با بردن ماوس روی هر بوک مارک است.

شما قادر به فهمیدن نوع بوک مارک (مثلا bookmarklet که نمی توانید ان را بار گذاری کرده ، و یا آدرس های URL /بوک مارک متداول) ، محل کد جاوا اسکریپت و تاریخ ارسال ادرس به عنوان بوک مارک  خواهید بود.

یکی دیگر از ویژگیهای جالب این افزونه ان است که افزونه می تواند به جستجوی کلید واژه ای که شما وارد می کنید در آدرس اینترنتی بوک مارک بپردازد، و نه  فقط جستجوی نام بوک مارک. حتی با دارا بودن  گزینه های مفید و کاربردی، توجه داشته باشید که با این افزونه، شما نمی توانید بوک مارک ها را با کشیدن و رها ساختن (ادرس های اینترنتی)،ایجاد، ویرایش یا حذف کنید زیرا هدف آن تنها کمک به شما در داشتن یک لیست خوب و کارآمد و جستجوی بوک مارک مورد نظر از میان صدها بوک مارک  توسط فیلتر کردن موارد جستجو می باشد.

اگر در لیست بوک مارک ها گزینه جستجو را نمی خواهید، همیشه می توانید با افزودن  –bookmark-menu در قسمت target میانبر خود(با راست کلیک بر روی میانبر گوگل کروم و انتخاب Properties)  ، و بلافاصله پس از chrome.exe این کار را انجام دهید.(به تصویر زیر دقت کنید)

سپس گوگل کروم را  راه اندازی مجدد  کرده و در صورتی که عمل بالا را درست انجام داده باشید مشاهده میکنید یک دکمه جدید جادویی  در منو اضافه شده. روی آن کلیک کنید تا بوک مارکهای خود را در یک لیست مشاهده نموده .می توانید با زدن Ctrl+B روی صفحه کلید  نوار بوک مارک ها را مخفی یا آشکار کنید.

استفاده از افزونه EveryMark برای بوک مارکینگ سریع، جستجو در درون پوشه ها و حذف نشانکها

EveryMark افزونه دیگری است که مانند یک نرم افزار جستجوی فایل دسکتاپی که همه چیز را درون رااینه جستجو می کند(شما حتی نیازی به نصب آن ندارید) به طور موثری جوابگوی نیاز کاربرانش است. این افزونه  لیست بوک مارک های شما را در پنجره ای زیبا نمایش داده( درست مثل Atomic Bookmarks ) و در ضمن ویژگی های اضافی ارائه می دهد که Atomic  از ان بی بهره است.

بیایید اول ببینیم که چگونه از آن استفاده کنیم:

1- پس از نصب افزونه بر روی آیکون EveryMark کلیک کنید.

2- برای جستجو بر اساس پوشه ، عبارت نام فولدر (این عبارت: “FOLDERNAME”) + عبارت جستجوی خود را وارد کنید.

3- با استفاده از کلید سمت پایین  کیبرد عنوان مورد نظر خود را از فهرست نتایج انتخاب کنید.

4- بر روی عنوان رفته و Enter  بزنید تا در تب جدیدی برایتان باز شود.

بر خلاف افزونه Atomic Bookmarks ، EveryMark شما اجازه می دهد بوک مارک ها را بر حسب عنوان ، آدرس  URL، پوشه و تاریخ (!)مرتب سازی کنید که بسیار سودمند و کاربردی است.

شما همچنین می توانید بر روی بوک مارک ها راست کلیک کرده و انهایی را که نمی خواهید حذف کنید.

اگرچه EveryMark برخوردار از برخی ویژگی های بسیار عالی است، من نمی توانستم به این مسئله  اشاره نکنم که گاهی اوقات هم به خوبی عمل نکرده و دچار نوعی کندی می شود. نه Atomic  و نه EveryMark نمی توانند bookmarklet را بارگذاری کنند، با این تفاوت که EveryMark آنها را در پنجره لیست بوک مارک ها نادیده می گیرد و انها را نمایش نمی دهد (بنابراین شما می فهمید که آنها را نمی تواند باز کند) ، که بدین معناست که شما قابل به جستجوی bookmarklet ها نمیتوانید بپردازید. اگر شما مقدار زیادی سایت های بوک مارک شده دارید و مایل به انجام کمی خانه تکانی در این لیست هستید (و یا تنها در جستجوی ساده ، بوک مارک های قدیمی می باشید) ، EveryMark کار شما را در کار با مرورگر کروم تسهیل میکند.

به نظر شما آیا ما افزونه ای خوب یا بدون نیاز به هک برای امر  جستجو  درون پوشه را از قلم انداخته ایم؟ لطفا ما را در قسمت نظر روشن کنید!

منبع:makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *