مقایسه کردن فایل ها و پوشه ها با نرم افزار WinMerge

  • 1389/5/14
  • مهدی صمصامی
  • 3

در این مطلب میخواهم برای شما یک نرم افزار کاربردی که خیلی از کاربران به آن نیاز خواهند داشت را معرفی کنم.

یکی از نرم افزارهایی که من تقریبا هر روز از آن استفاده می کم، WinMerge نام دارد. این نرم افزار یک راه محبوب و رایگان را برای مقایسه دو فایل متنی که می خواهیم ببینم چه تفاوت هایی بین آن هاست، را به وجود آورده است. داشتن نرم افزار WinMerge کنار شما بسیار کاربردی خواهد بود وقتی که شما در محیطی کار می کنید که مردم مختلفی به فایل های شما دسترسی دارند و شما قادر نیستید که کوچکترین تغییرات به وجود آمده را پیدا کنید.


ویژگی ای که من را موجب به استفاده از WinMerge کرد که بسیاری از کاربران آن را نمی دانند، در مورد توانایی مقایسه فایل های دو مسیر متفاوت است. شما برای انجام این کار باید از منوی File گزینه Open را انتخاب کرده و دو پوشه ای را که می خواهید مقایسه بر روی آنها انجام بگیرد، را انتخاب کنید (همانطور که در تصویر بالا مشخص است).

شما حتی می توانید فیلترینگ پیشرفته بر روی عملیات مقایسه اعمال کنید به طور که نتایج فقط شامل فایل هایی با پسوندها یا نام های خاص باشند. و شما به صورت اختیاری تاثیر عمل مقایسه را بر روی زیر پوشه ها (Sub Folders) تایید یا لغو کنید.

بعد از این دیدن صفحه ای که به شما نمایش داده می شود و حاوی فایل های یافته شده در هر دو پوشه است و پشت سر گذاشتن آن، می توانید نتیجه مقایسه بین دو پوشه را ببینید که چه فایل هایی متفاوت هستند. من پیشنهاد می کنم بر روی عنوان ستون کلیک کنید تا فایل هایی که متفاوت هستند مقداری برجسته تر و نمایان تر باشند :


امیدوارم این مطلب کوچک باعث ارزشمند شدن هر چه بیشتر WinMerge نزد شما شده باشد.

صفحه خانگی نرم افزار WinMerge (فقط برای ویندوز؛ رایگان)

منبع : www.CyberNetNews.com

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. بازتاب: مقایسه کردن فایل ها و پوشه ها با نرم افزار WinMerge | IraNFull.CoM
  2. من نتونستم با نرم افزار Winmerge کار کنم یعنی وقتی دو فایل اکسل بهش می ددم دو تا جدول با حروف ناخوانا میاره
    میتونید کمکم کنید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *