نسخه رایگان برنامه AutoCAD برای اندروید

نسخه رایگان برنامه AutoCAD برای اندروید
  • 1391/4/20
  • امیر امام جمعه
  • 0

استفاده از گوشی های هوشمند میتواند بسیار مفید باشد مخصوصا کسانی مثل مهندسان و معماران که هر لحظه نیازمند انجام محاسبات و دیگر کار های متناسب با حرفه خود هستند. با این کار دیگر هیچ نیازی به استفاده از برگه های بزرگ و پر حجم A1 برای مشاهده نقشه های مهندسی نیست و میتوانید به تمامی اسناد و مدارک خود در هر نقطه ای به آسانی و بدون دردسر دسترسی پیدا کنید. اگر به دنبال این قابلیت ها هستید پس نرم افزار CAD گزینه بسیار مفیدی برای استفاده در گوشی های هوشمند میباشد. هم اکنون برنامه AutoCAD WS  برای سیستم عامل اندروید و در فروشگاه اندروید در دسترس است که میتوانید از اینجا به صفحه مربوط به نرم افزار بروید. در ادامه قابلیت های اصلی این نرم افزار را که موجب آسانی کار کاربران میشود را معرفی میکنیم.

استفاده از AutoCAD WS

برنامه AutoCAD WS این امکان را در اختیار کاربران قرار میدهد تا فایل ها و اسناد خود را در اکانت آنلاین خود ذخیره کنند. اگر شما از قبل دارای یک اکانت نیستید میتوانید به صورت رایگان یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. تمامی فایل های شما در اکانت شما آپلود میگردند و در صورت نیاز میتوانید از آنها استفاده کنید. قابلیت مهم دیگر این برنامه همگام سازی موبایل و رایانه است که فایل های دستگاه های مختلف را در یک دیگر نمایش میدهد. هم چنین به دلخواه خود میتوانید فایل های خود را با همکاران خود که از این برنامه استفاده میکنند به اشتراک بگذارید.

اگر میخواهید قابلیت های بیشتری از این نرم افزار را مشاهده کنید و هم چنین به نمونه فایل های برنامه دسترسی پیدا کنید میتوانید از این صفحه اقدام نمایید.

هم چنین اگر تمایل داشته باشید میتوانید نقشه ها و تصاویر طراحی شده توسط خودتان را به ایمیل خاصی ارسال کنید و یا آنها را بر روی کارت حافظه دستگاه خود ذخیره نمایید. راه های دیگری نیز برای ذخیره سازی فایل های شما وجود دارد که کاربر میتواند به دلخواه خود از روش های مختلف استفاده کند.

ویرایش فایل ها به وسیله AutoCAD WS

البته به طور حتم استفاده از نسخه موبایل برنامه CAD بسیار سخت تر از کار کردن با نسخه مشابه آن برای رایانه میباشد. صفحه نمایش موبایل بسیار محدود است پس تصاویر بسیار کوچک تر نمایش داده میشوند و هم چنین استفاده از ابزار های مختلف نیز دشوار تر است. باید توجه کرد که اصلاحات کوچک و جزئی را به کمک این برنامه انجام دهید و برای ویرایش کلی فایل ها از نسخه مخصوص رایانه استفاده کنید.

ابزار های مناسبی که این برنامه در سیستم عامل اندروید مثل ابزار زوم به وجود آورده است گزینه ای عالی برای مشاهده تصاویر و نقشه ها به صورت عادی هستند. تا جایی که میتوان گفت استفاده از صفحه لمسی در این برنامه تجربه ای است که کاربران رایانه های شخصی هرگز نمیتوانند آن را تجربه کنند.

محدودیت های برنامه AutoCAD در اندروید

یکی از مشکلات اساسی این برنامه استفاده بیش از حد از حافظه گوشی میباشد. در هنگام نصب این برنامه شما نیاز به 20 مگابایت حافظه خالی دارید و بعد از نصب حتی اگر برنامه را به کارت حافظه خود منتقل کنید باز هم فضای جانبی بسیاری را اشغال میکند که برای بعضی از دستگاه های اندرویدی که دارای حافظه داخلی محدود هستند و از کارت حافظه نیز پشتیبانی نمیکنند ، گزینه مناسبی به نظر نمیرسد.

برنامه های جانبی برای CAD

Droid 2 CAD یکی از برنامه های جانبی مناسب برای استفاده بهتر از CAD است. این برنامه به کاربر این امکان را میدهد تا موقعیت خود را به کمک GPS به ثبت برساند و سپس در ایجاد فایل های CAD از آنها استفاده کند. برنامه های دیگر در این زمینه AndCad و RedStick و AutoQ3D CAD هستند که میتوانید به وسیله آنها فایل های دارای فرمت DWG را ویرایش کنید. البته باید گفت این این برنامه ها در نسخه های محدود و دمو در دسترس هستند و برای استفاده از تمامی امکانات آنها باید نسخه اصلی را خریداری کنید.

منبع : Make Use Of

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *