سامسونگ طراحی سفارشی برای هسته چیپ ست های موبایل اگزینوس انجام میدهد

سامسونگ طراحی سفارشی برای هسته چیپ ست های موبایل اگزینوس انجام میدهد
  • 1393/12/28
  • مهرداد فراهانی
  • 0

آیا فکر می کنید سامسونگ باید از تراشه های خود در گوشی های هوشمندش مانند تراشه موفقیت اگزینوس ۷۴۲۰ که در گلکسی S6 استفاده شده بهره ببرد؟ بله؟ پس یک خبر خوب! وبسایت Business Korea گزارش داده که بخش تولید انبوه مجتمع سازی (LSI) سامسونگ به تازگی شروع به توسعه یک پروژه پردازنده با هسته سفارشی برای استفاده در تلفن های همراه کرده است.این گام مهم دیگری برای بخش نیمه هادی سامسونگ به عنوان یک سازنده و عرضه کننده تراشه سیلیکون برای دستگاه های تلفن همراه است. همانطور که شما احتمالا می دانید، این شرکت مهارت خود را با تولید سفارشی پردازنده AP برای اپل، به دست آورد.

اما در حال حاضر که جاه طلبی سامسونگ به تولید و استفاده از تراشه های خود افزایش یافته است، این شرکت حس می کند نیاز به توسعه هسته های سفارشی و رسیدن به آزادی در طراحی CPU ها دارد. این شرکت در حال حاضر شروع به ساخت CPU های سفارشی، کرده است و در آینده با رشد چشمگیر اگزینوس ۷۴۲۰ SOC، که درحال حاضر در قلب گلکسی S6 و S6 edge سامسونگ قرار دارد، همراه خواهد بود. اما این چیپ ست با طرح ARM Cortex-A57 و cortex-A53 تولید می شود، هر چند سامسونگ خود فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری را در آن انجام داده است.

Samsung-turns-to-designing-custom-CPU-cores-for-its-Exynos-mobile-chipsets

امیدوارم، هسته پردازنده هایی که سامسونگ درحال سرمایه گذاری و طراحی آن است موفقیت مشابه اگزینوس ۷۴۲۰ را داشته باشد. این شرکت انتظار  دیدن نتایج این پردازنده ها در پروژه های سه ماهه اول سال آینده، و با هدف استفاده برای محصولات خود دارد.

علاوه بر این، سامسونگ با ادغام پردازنده های تلفن همراه و مودم در یک چیپ واحد می تواند چیپ ست خود را عرضه کند. سامسونگ خیلی دیر ساخت این پردازنده ها را آغاز کرد، اما به نظر می رسد حالا مشتاق به رشد در این زمینه هست.

[منبع: Phonearena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *