طرح‌های مفهومی جدید، گوشی سرفیس ‌فون مایکروسافت را با طراحی منحصربه‌فرد نشان می‌دهد

طرح‌های مفهومی جدید، گوشی سرفیس ‌فون مایکروسافت را با طراحی منحصربه‌فرد نشان می‌دهد
  • 1396/2/13
  • مقدم
  • 0

یکی از موردانتظارترین گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، سرفیس فون مایکروسافت که شایعات مختلفی پیرامون آن شنیده‌ایم. بسیاری امیدوار هستند که سرفیس‎ فون در اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۱۸ و در بهار آینده، به صورت رسمی توسط مایکروسافت معرفی شود. به‌تازگی، طرح‌های مفهومی از گوشی پرچم‌دار سرفیس فون مایکروسافت منتشر شده است که طراحی جذاب آن‌را به نمایش می‌گذارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

آن‌طور که در طرح‌های مفهومی جدید پیداست، سرفیس فون به‌خوبی با قلم Surface Pen سازگاری دارد و کاربر به‎راحتی می‌تواند با گوشی‌هوشمند خود، یادداشت‌برداری نماید؛ آنچه که توسط با قلم نوشته می‌شود، قابل ذخیره بر روی حافظه داخلی دستگاه یا فضای ابری خواهد بود. این قابلیت مشابه آنچه بود که انتظار داشتیم سرفیس مینی به کاربران ارائه دهد؛ هرچند، مایکروسافت توسعه این تبلت را متوقف نمود و به‌نظر می‌رسید که توسعه یک تبلت مخصوص برای یادداشت‌برداری، چندان گزینه‌ مناسبی نباشد.

همان‌طور که در کانسپت‌ها مشاهده می‌شود، بلندگوهای بزرگی در لبه پایین و بالای دستگاه وجود دارد و به کمک آن‌ها، امکان تولید صدای کاملاً شفاف و بلند وجود خواهد داشت. علاوه‌براین، طراحی سرفیس فون با ایده‌برداری از تبلت‌ سرفیس مایکروسافت صورت گرفته است و همان‌ سبک طراحی در این محصول به چشم می‌خورد.

هم‌چنین، طراح این کانسپ‌ها سرفیس فون را یک گوشی‌هوشمند مجهز به دوربین دوگانه در نظر گرفته است و از سیستم لیزری برای ردیابی اشیاء بهره می‌برد. با اینکه طرح‌های مفهومی ارائه شده از سرفیس فون بسیار جذاب است و این مدل را به عنوان یک گوشی پرچم‌دار و البته رده‌بالا که برای استفاده تجاری به کار گرفته خواهد شد؛ نشان می‌دهد، باید اشاره کرد که طراحی سرفیس فون در واقعیت با آنچه که در این طرح‌ها به نمایش گذاشته است، متفاوت خواهد بود.

ردموندی‌ها مدعی هستند که گوشی‌ پرچم‌دار بعدی آن‌ها، دسته‌بندی جدیدی را در بازار گوشی‌های هوشمند ایجاد می‌کند و سرفیس فون به همین جهت، وارد بازار خواهد شد. با این‌حال، فعلاً محصولی توسط مایکروسافت معرفی نشده است و بیشتر اوقات، تعریفی از سرفیس فون توسط مدیران مایکروسافت ارائه می‌شود که شاید در عمل، هیچ‌گاه تحقق نیابد.

مایکروسافت هنوز از استقبال کاربران نسبت به گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل ویندوز مطمئن نیست و هم‌چنین، به‌نظر می‌رسد که روند اجرای نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بر روی تراشه‌های ARM چندان مطلوب ردموندی‌ها نبوده است. با این‌حال، شاید زمانی‌که مشکلات موجود برای عرضه سرفیس فون با قابلیت اجرای نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ که البته در گوشی‌های هوشمند با ظاهری متفاوت اجرا می‎شود؛ برطرف گردد و هم‌چنین مایکروسافت از موفقیت این ایده اطمینان یابد، سرفیس فون روانه بازار شود.

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری سرفیس‌فون، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت در صورت عرضه آن در سال ۲۰۱۷ از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده خواهد کرد و تنها مدل‌هایی از آن با شش گیگابایت رم می‌تواند برنامه‌های ۳۲ بیتی را اجرا نماید. در رابطه با مدل‌های دیگر، گمانه‌زنی‎هایی مبنی بر توسعه مدل پایه سرفیس فون با چهار گیگابایت رم وجود دارد و گمان می‌رود که این مدل به عنوان نسخه ارزان‌قیمت‌تر سرفیس فون و به صورت گسترده با قیمتی مناسب در دسترس قرار خواهد گرفت؛ هرچند، احتمالاً به دلیل طراحی خاص آن، هم‌چنان قیمت بیشتری از بسیاری از گوشی‌های پرچم‎دار دیگر خواهد داشت.

با این‌حال، فعلاً نباید منتظر عرضه سرفیس فون باشید زیرا در برخی از گمانه‌زنی‌ها، حتی به سال ۲۰۱۹ به عنوان زمان عرضه احتمالی گوشی پرچم‌دار جدید مایکروسافت با سیستم‌عامل ویندوز اشاره شده است. محصولی که بنابر شایعات، وضعیت نیمه‌جان ویندوز فون را بهبود می‌دهد و به یک چالش احتمالاً جدی برای سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس تبدیل خواهد شد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *