نکاتی برای یافتن بهترین تورهای گردشگری

نکاتی برای یافتن بهترین تورهای گردشگری
  • 1397/10/1
  • گویا آی تی
  • 0

فکر سفر که به ذهن می‌رسد، معمولا هزاران رویا و تصویر از روزهای سفر خلق می‌کنیم؛ از مناظر طبیعی خیره‌کننده، مکان‌های تاریخی شگفت‌انگیز، آشنایی با افرادی که هرکدام داستان خاصی برای کشف کردن دارند، هتلی که آرامش و آسودگی خیال را فراهم می‌کند، رستوران‌ها و طعم‌های جدید و تازه و… اما چطور می‌توانیم مطمئن باشیم که این تصاویر ذهنی‌ جان بگیرند و زنده شوند؟

بعضی وقت‌ها رسیدن به این رویاها آن‌قدر سخت و پیچیده به نظر می‌رسد که آدم به رویاپردازی بسنده می‌کند و  با خودش می‌گوید حالا سفر بماند برای بعد.

ما پیشنهاد می‌کنیم هروقت این تصاویر در ذهن‌تان نقش بست، به جای پا‌‌پس‌کشیدن و عقب‌نشینی کار را به سامانه‌های خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل هیپوتریپ بسپارید.

هیپوتریپ نه تنها به شما کمک می‌کند تا مقصد سفرتان را مطابق با سلیقه و خواست‌تان پیدا کنید و معایب و مزایای هتل‌های مختلف را بشناسید، بلکه برای پیدا کردن بهترین تور، خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل هم کنار شماست.

چه موقع به سراغ تورها می‌رویم

خیلی وقت‌ها تمام چیزی که از سفر می‌خواهیم آرامش و نداشتن دغدغه و نگرانی است. کاری که تورهای حرفه‌‌ای مانند تورهای هیپوتریپ انجام می‌دهند، فکرکردن و برنامه‌ریزی‌کردن به‌جای شماست.

علاوه بر این معمولا سفرکردن با تور، هزینه‌های کمتری خواهد داشت و در کنار همه‌ی این‌ها دنیایی تازه از آدم‌های اهل سفر را پیش‌ پا‌ی‌تان می‌گذارد و به شما فرصت رفاقت و معاشرت‌های تازه می‌دهد.

اگر برای سفر به دنبال مناطقی هستید که هیچ شناخت و آگاهی از آنها ندارید به شما توصیه می‌کنیم از تجربه‌ی تورها استفاده کنید و با یک تور حرفه‌ای خیال‌ خود را راحت کنید.

 

چطور بهترین تورها را انتخاب کنیم؟

برای یافتن بهترین تورها،مانند تور استانبول ارزان,  قدم اول این است که لیستی از سوالات مرتبط آماده کنید و تمام پرسش‌هایتان را از کارشناسان تورهای هیپوتریپ بپرسید؛ اطمینان داشته باشید که با صبر و حوصله پاسخ‌‌گویتان خواهند بود.

 

چه چیزی باید از تورهای گردشگری بخواهیم؟

بعضی تورها فقط خدمات اقامت و حمل‌و‌نقل را پوشش می‌دهند و شما می‌توانید به دلخواه خودتان گشت‌های مختلف را انتخاب کنید و هزینه‌ی آن را بپردازید. بنابراین از این مورد مطمئن شوید که گشت‌ها توسط تور برگزار می‌شود یا نه.

موضوعاتی مانند وعده‌های غذایی، هزینه‌ی حمل‌ونقل یا بلیط ورودی برای مکان‌هایی مانند موزه و … در گشت‌ها نیز از موضوعات مورد سوال است که بهتر است همه را شفاف بپرسید.

یک تورلیدر خوب باید اطلاعات کافی درباره‌ی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی یا طبیعی داشته باشد، پس درباره‌ی میزان تخصص تورلیدر خود بپرسید. البته برای تکمیل اطلاعات‌تان درباره‌ی جاذبه‌های گردشگری مختلف می‌توانید از مقالات هیپوتریپ نیز کمک بگیرید.

موضوع مهم دیگر محل اقامت است. امکانات و استانداردهای هتل‌ها در شهرها وکشورهای مختلف معمولا متفاوت است؛ موضوعی که معمولا از دید مسافران پنهان می‌ماند. پس توصیه می‌کنیم ضمن پرسش درباره‌ی کیفیت هتل‌ها، از مقاله‌های هیپوتریپ هم درباره‌ی معرفی هتل‌ها استفاده کنید. در این مقاله‌ها شرایط و امکانات هتل‌های داخلی و خارجی به دقت بررسی شده‌اند.

توجه به برنامه‌ی تور و جزئیات آن نیز اهمیت زیادی دارد؛ مثلا ممکن است شما چندان به طبیعت‌گردی علاقه‌مند نباشید و در عوض دل‌تان بخواهد مکان‌های تاریخی و موزه‌ها را دنبال کنید. بنابراین قبل از امضای قرارداد تور، از جزئیات روزها، ساعت‌ها و مکان‌های دقیقی که قرار است به آن‌جا سربزنید، مطلع شوید تا ببینید آیا با زمانبندی‌ها موافق هستید و آیا این گردش‌ها و امکانات با هزینه‌های تور متناسب است؟

هنگام سوال و جواب درباره‌ی جزئیات تور،  با جست‌وجو در اینترنت، تا حدودی می‌توانید صحت و درستی اطلاعات را بسنجید، اما راه دیگر این است که به تجربیات افرادی که قبلا ازاین تورها استفاده کرده‌اند، اعتماد کنید. معمولا در سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی مربوط به آژانس‌ها و سامانه‌های خدمات گردشگری می‌توانید از تجربه‌های افراد استفاده کنید و با خیال راحت به توری که انتخاب کرده‌اید، اعتماد کنید و منتظر جان‌گرفتن رویاها و تصاویر زیبای سفرتان باشید.

اما کاری که حالا می‌توانید انجام دهید این است که به صفحه‌ی تورهای هیپوتریپ بروید و ببینید کدام تور با سلیقه‌ی شما جور درمی‌آید. در تورهای هیپوتریپ به شما خوش می‌گذرد و آب در دل‌تان تکان نمی‌خورد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *