با هوندا آکورد به عنوان یک سدان محبوب ژاپنی آشنا شویم

با هوندا آکورد به عنوان یک سدان محبوب ژاپنی آشنا شویم
  • 1398/4/30
  • گویا آی تی
  • 0

هوندا آکورد به عنوان یک خودروی ژاپنی می‌تواند نماد کامل و شناخته‌شده‌ای از اطمینان بخشی و کیفیت محصولات ژاپنی در بازار باشد. این خودرو از جهات مختلفی نسبت به رقبای خود در بازار بهتر است و کیفیت ساخت بهتری به نمایش می‌گذارد. به همین دلیل است که خرید هوندا آکورد برای ایرانی‌ها به عنوان یک گزینه محبوب شناخته می‌شود و سعی می‌کند که به شکل‌های مختلف اطلاعات این خودرو را به دست بیاورند.

بنابراین در این مطلب به جنبه‌های مختلف این خودرو و به طور ویژه قیمت هوندا آکورد مدل ۲۰۱۵ خواهیم پرداخت تا ببینیم که پرفروش‌ترین خودروی هوندا در ایران به چه صورت است.

معرفی کلی هوندا آکورد

هوندا آکورد یعنی ما با یک خودروی تولیدی یک برند معتبر مواجه هستیم که کیفیت ساخت خودروهای آن زبانزد است. این خودرو با مصرف سوخت اقتصادی، آپشن های کامل، کابین ساکت و آکوستیک، گیربکس پیشرفته و سواری بسیار نرم و ایمن شناخته می‌شود. در کنار آن قیمت بالاتر خودرو نسبت به سایر خودروهای رقیب و همچنین ابعاد بزرگ خودرو به عنوان ایرادات آن معرفی می‌شوند که طبیعتاً تأثیر چندانی بر انتخاب این خودرو ندارند.

مروری بر مشخصات ظاهری

در همین ابتدای متن اشاره کنیم که معیار بررسی ما خودروی هوندا آکورد مدل ۲۰۱۵ است که بیشترین فراوانی را در بین خودروها در بازار ایران به خود اختصاص داده است. شما وقتی که از نمای دور به بدنه خودرو نگاه می‌کنید، استفاده از خطوط برجسته در قسمت کاپوت، در قسمت گلگیرها و در بغل خودرو جلب توجه می‌کند که آن را تبدیل به یک خودروی عضلانی و جذاب کرده است. ضمن اینکه طراحی سپر و ورودی هوا در قسمت جلوی خودرو و همچنین استفاده از چراغ‌های تیز و کشیده باعث شده که ظاهر خودرو هجومی و دوست داشتنی باشد. در بغل خودروی یک برجستگی مثبت در قسمت دستگیره‌ها و یک فرورفتگی در پایین درب خودرو استفاده شده است که یک الگوی تکراری است. به همین دلیل می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بخشی از خرید و فروش هوندا آکورد تحت تأثیر ظاهر آن قرار گیرد.

 مشخصات فنی آکورد

در گام دوم به سراغ معرفی مشخصات فنی و پیشرانه هوندا آکورد مدل ۲۰۱۵ می‌رویم. در سال ۲۰۱۵ سه کلاس از این خودروها تحت عنوان EXA، EXB و LXB وارد بازار شد که موتور استفاده شده در همه آنها یکسان بود. حجم موتور این خودروها ۲۳۵۹ سی سی بود که با ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ پر شده بود. این پیشرانه ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند که به چرخ‌های جلو انتقال داده شده و از یک گیربکس پیشرفته CVT در آن استفاده شده است. این مشخصات فنی امکان رساندن سرعت خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در زمانی معادل با ۸٫۲ ثانیه را به ما می‌دهد و مصرف سوخت ترکیبی آن در حدود ۸٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

 امکانات و آپشن‎ها

خرید هوندا آکورد ما را صاحب یک خودرو با آپشن‎های رفاهی و ایمنی کامل می‌کند. اگرچه این خودرو مربوط به سال ۲۰۱۵ است، اما آپشن هایی مانند سیستم مصرف بهینه سوخت، کروز کنترل، سنسور عقب، پرده برقی عقب، آینه تاشو برقی و صندلی برقی، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی با روکش چرم و همچنین دکمه‌های کاربردی بر روی فرمان برای آن در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه از لحاظ ایمنی در خودروی آکورد از ترمز ضد قفل ABS استفاده شده و در کنار آن سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD به عنوان مکمل استفاده شده است. برای راننده و سرنشین جلو و هم ۸ عدد کیسه هوا به صورت جانبی و پرده‌ای به کار برده شده است.

 قیمت آکورد در بازار ایران

به عنوان بخش نهایی به سراغ قیمت هوندا آکورد در بازار می‌رویم تا ببینیم که قیمت این خودروها به چه صورتی تغییر می‌کند و ما باید انتظار چه مبالغی را داشته باشیم. خودروی مورد بحث ما مربوط به سال ۲۰۱۵ است و برای آن قیمتی در حدود ۷۷۰ میلیون تومان گفته می‌شود. البته مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با قیمتی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان و مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ آن با قیمت ۹۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این وضعیت قیمتی نشان می دهد که بسیاری از ایرانی ها باید خرید چنین خودرویی را بزنند و در حقیقت از سطح درآمد اغلب ایرانی ها بالاتر است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *