کارهایی که باید برای داشتن غرفه در نمایشگاه انجام دهید.

کارهایی که باید برای داشتن غرفه در نمایشگاه انجام دهید.
  • 1398/11/1
  • فربد محمدی
  • 0

روش‌های طراحی غرفه سازی فروشگاهی

غرفه سازی بیشتر برای نمایشگاه ها کاربرد دارد و شرکت ها و ارگان ها برای حضور در نمایشگاه ها نیاز به یک غرفه سازی ایده آل دارند تا به اهداف خود برای شرکت در نمایشگاه برسند. نمایشگاه مکانی خوبی برای شرکت های نوپا است زیرا با حضور در آن می‌توانند خدمات و محصولات خود را مطرح کنند و شرکت خود را به بسیاری از افراد معرفی کنند.

 

حضور در نمایشگاه ها برای شرکت های شناخته شده و مطرح نیز کاربرد های زیادی دارد زیرا آنها با غرفه سازی می‌توانند به رشد اقتصادی شرکت خود کمک کنند و به کسب و کارشان رونق بیشتری بدهند.

با توجه به دلایل اهمیت حضور در نمایشگاه باید گفت که طراحی داخلی غرفه بسیار مؤثر است. زیرا طراحی غرفه سازی موجب می‌شود که شما به اهداف حضور در نمایشگاه ها برسید. بنابراین سعی کنید در غرفه سازی بسیار دقت کنید و کار به کار بلد بسپارید.

در کشورهای پیشرفته برپایی نمایشگاه‌ها با هدف ایجاد یک بازار متمرکز برای خریداران خارجی و داخلی انجام می‌شود. کسانی که در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند می‌توانند از فناوری ها و دستاوردهای جدیدشان رونمایی کنند و حتی گردشگران خارجی را به سمت محصولات خود بکشانند و افزایش فوق العاده ای در فروش خود داشته باشند.

به همین دلیل تجهیزاتی که باید یک غرفه ی نمایشگاهی داشته باشد بسیار مهم است اما اگر بخواهید یک غرفه ی عالی داشته باشید هزینه ی زیادی باید بپردازید به همین دلیل اگر به سمت اجاره تجهیزات نمایشگاهی بروید به نفعتان است. اینکه کسی در نمایشگاه شکست بخورد یا به موفقیت دست پیدا کند.

کاملاً بستگی به این دارد که تا چه اندازه با اصول غرفه داری و اجاره تجهیزات نمایشگاهی آشنایی دارد. اگر قصد شرکت در یک نمایشگاه را دارید باید بدانید نیرویی که باید صرف آن کنید بیشتر از سایر فعالیت های بازاریابی است و حتی ممکن است نتیجه ی دلخواهتان را به شما ندهد.

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از نمایشگاه داشته باشیم باید بگوییم نمایشگاه مکانی است که افرادی برای توزیع و معرفی محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهند در آنجا گرد هم می‌آیند. حضور در نمایشگاه‌ها و اجاره تجهیزات نمایشگاهی برای یک حضور فوق العاده در آن برای صاحبان کسب و کار بسیار مهم است به همین دلیل قصد داریم در این مطلب کارهایی که باید برای حضور در نمایشگاه انجام شود را با شما در میان بگذاریم.

 

هدف از غرفه سازی فروشگاهی چیست؟

طراحی غرفه سازی بر خلاف تصور بعضی از افراد بسیار کار حساس و دقیقی است زیرا غرفه سازی باید با توجه به اهداف شرکت ها برای حضور در نمایشگاه ها طراحی شود. بنابراین غرفه سازی برای هر شرکت متفاوت است.

تصور کنید شما دارای کسب و کار خدماتی هستید و هدفتان برای شرکت در نمایشگاه این است که خدمات خود را به بازدید کنندگان ارائه دهید. علاوه بر بازدیدکنندگان،  شرکت های دیگری که در نمایشگاه حضور دارند اگر خدمات شما به کارشان بیاید از کسب و کار شما استفاده می کنند.

بنابراین غرفه سازی شما باید بیانگر خدمات شما باشد تا دیگران به راحتی متوجه خدمات شما شوند.

با این وجود غرفه سازی در رسیدن به اهداف حضور در نمایشگاه تأثیر مستقیم دارد. شما با انتخاب غرفه ای جذاب که خدمات و محصولاتتان را به زبان ساده بیان می‌کند می‌توانید به راحتی خود را در نمایشگاه مطرح کنید و به اهداف خود برسید.

فضای غرفه و بخش‌های آن

طراحی غرفه سازی مانند طراحی هر فضای دیگری قسمت های گوناگونی دارد که باید به آنها توجه شود. مثلاً برای طراحی غرفه فروشگاهی درست مثل یک مجموعه فروشگاهی  فقط در ابعاد کوچکتر باید طراحی شود. مثلاً بخش‌هایی مثل انبار، پشتیبانی، پذیرایی از مهمانان، بخش آموزش و همین طور بخش اطلاعات.

بنابراین اگر غرفه سازی شما فروشگاهی است باید این بخش ها را داشته باشد. نکته‌ای که طراحان در هنگام طراحی غرفه باید در نظر بگیرند و به آن توجه کنند فضای محدود آن است.

طراح باید با دقت تمام اندازه‌های مربوط به مسافت فضایی که قرار است در آن غرفه سازی شود را بداند و در طراحی به این مورد توجه کند و متناسب با آن غرفه سازی را طراحی کند و درباره غرفه سازی بیشتر بداند.

با این وجود طراحان هیچ فضای پرتی نباید داشته باشند و از تمام فضا ها باید به درستی استفاده کنند.

 

نکات کلی در طراحی غرفه ی نمایشگاهی

نکته ی دیگری که باید برای طراحی غرفه سازی در نظر گرفت این است که فضایی که قرار است در آن غرفه سازی شود باز است یا سربسته. علاوه بر توجه به این نکته طراحان باید بدانند که ماهیت کار شما چه چیزی است و خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهید به چه صورت است.

دانستن این اطلاعات به طراحی غرفه کمک می‌کند. طراحان بایستی این مسئله را طراحی غرفه تأثیر دهند. زیرا بازدیدکننده با دیدن غرفه ی شما باید متوجه خدمات شما شود. مثلاً غرفه ی فروش لوازم آرایشی با غرفه ی فروشگاه اتومبیل کاملاً متفاوت است و بازدید کننده با مشاهده‌ی آن کاملاً متوجه این فرق می‌شود.

بنابراین طراحی غرفه سازی باید کاملاً مشابه با نوع کسب و کار باشد به‌طوری که بازدید کننده با مشاهده ی آن متوجه نوع محصول یا نوع خدامت شود.

انوع طراحی غرفه سازی

  • غرفه های ردیفی یا خطی
  • غرفه های فروشگاهی نبشی
  • غرفه های انتهایی

 

ویژگی های یک غرفه ی موفق در نمایشگاه

یکی از مهم ترین ویژگی ها از دید شرکت کنندگان در نمایشگاه، زیبایی و شیک بودن یک غرفه است که شامل طراحی مناسب دکور با محصولی است که قرار است در آن غرفه ارائه شود، مکان جغرافیایی غرفه در نمایشگاه و تجهیزات نمایشگاهی به کار رفته در آن است. تمام این عوامل اگر به نحو احسنت انجام شود می‌تواند حاضرین در نمایشگاه را به سمت غرفه ی شما جذب کند و باعث موفقیت شما شود.

اهمیت سازه ی غرفه در نمایشگاه

سازه ای که شما برای غرفه تان در نظر می‌گیرید می‌تواند اعتبار شما را در نمایشگاه بالا ببرد و باعث شود محصولی که می‌خواهید ارائه دهید بهتر به نمایش دربیاید به همین علت یکی از مهم ترین مواردی که باید برای داشتن غرفه ی موفق رعایت کنید سازه ی آن است.

از آنجایی که باید ساخت غرفه و به کار بردن تجهیزات در آن در کمترین زمان ممکن انجام شود بهتر است از یک اجاره تجهیزات نمایشگاهی کمک بگیرید. سازه ی غرفه ی شما باید به صورتی باشد که توجه حضار را به محصول مورد نظرتان جلب کند نه به سازه ی غرفه.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره روی لینک اجاره تجهیزات نمایشگاهی آرمان کلیک کنید.

 

تأثیر حضور کارکنان در موفقیت غرفه نمایشگاهی

اجاره تجهیزات نمایشگاهی و استفاده از آن ها در کنار کارکنان یک غرفه می‌تواند تأثیر خیلی زیادی روی فروش محصولات یا خدماتتان داشته باشد. اگر می‌خواهید در نمایشگاه موفق شوید باید تعداد کارکنان غرفه را جوری در نظر بگیرید که فرصت های فروش را از دست ندهید و هم چنین به خاطر شلوغی بیش از حد باعث دوری بازدیدکنندگان از غرفه تان نشوید. کارکنانی که برای غرفه انتخاب می‌کنید باید طرز استفاده از محصولات و توضیحات کامل آن را بدانند تا بتوانند به راحتی با مشتری صحبت و آن ها را برای خرید مشتاق و متقاعد کنند.

 

مدیریت مناسب غرفه در نمایشگاه

مدیریت مناسب غرفه در نمایشگاه می‌تواند باعث شود توجه یک مشتری به محصول به خرید آن ختم شود. به همین دلیل شخصی که می‌خواهد غرفه را مدیریت کند باید متخصص باشد و از فن بیان خوبی برخوردار باشد تا بتواند با مشتری ارتباط برقرار کند و مشتری را برای خرید یک محصول متقاعد سازد.

منبع: غرفه سازی

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *