مقایسه دوربین آیفون ۱۴ با دوربین موبایل سامسونگ

مقایسه دوربین آیفون ۱۴ با دوربین موبایل سامسونگ
  • 1401/5/24
  • گویا آی تی
  • 0

این روزها iOS و اندروید هر دو در صدر فهرست دنیا قرار گرفته اند و حال رقابت تنگاتنگی بین آیفون ۱۴ پرو مکس آینده اپل و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا وجود دارد. هر دو گوشی کاملاً مناسب، بزرگ، دارای دوربین‎های عالی، باتری‎های بزرگ و عمر باتری طولانی و … هستند. اما تفاوت آن‌ها چگونه است؟ آیا آیفون ۱۴ پرو مکس بهتر است که از نرم افزار طولانی‏تری پشتیبانی می کند؟ یا گلکسی اس ۲۲ اولترا به دلیل ویژگی‏های اضافی آن مانند قلم S داخلی و دوربین زوم باورنکردنی ۱۰ برابری که ارائه می دهد؟ حال در ادامه می‌خواهیم به مقایسه دوربین آیفون ۱۴ با دوربین موبایل سامسونگ بپردازیم، چرا که برای خیلی از کاربران دوربین گوشی از اهمیت زیادی برخوردار است.

مشخصات نهایی دوربین Galaxy S22 Ultra

بخش دوربین گلکسی اس ٢٢ اولترا بر روی کاغذ، تفاوت فاحشی با نسل قبلی خود ندارد و از این رو گلکسی اس ٢٢ اولترا پیشرفت زیادی در بخش سنسورها نسبت به قبل نداشته‎است. گلکسی اس ٢٢ اولترا مانند قبل مجهز به دوربین اصلی چهارگانه است. حسگر تصویر اصلی آن، وضوح ١٠٨ مگاپیکسلی دارد و همان ISOCELL HM3 با اندازه ١/١.٣٣” اینچی است. میزان گشودگی دیافراگم آن، F/1.8 می‌باشد. در کنار آن، دوربین فوق عریض از سنسور دوازده مگاپیکسلی سونی با اندازه ١/٢.۵۵” اینچی، اندازه پیکسل‌های ١.۴ میکرومتری، زاویه دید ١٢٠ درجه‌ای و همچنین گشودگی دیافراگم F/2.2 برخوردار است.

آیفون 14 یا سامسونگ

مشخصات نهایی دوربین آیفون ۱۴

مینگ چی کو تحلیلگر محصولات اپل، می‌گوید این کمپانی از لنز ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ استفاده می‌کند. دوربین آیفون یکی از مهم‌ترین دلایل فروش بالای آن محسوب می‌شود، اما چند سال است که اپل تنها روی مشخصات دیجیتالی عکاسی و ارتقا عکاسی در نور پایین کار می‌کند و از افزایش رزولوشن لنز آیفون خبری نیست. البته به نظر می‌رسد اپل می‎تواند قدم بزرگی در راستای افزایش رزولوشن دوربین آیفون ۱۴ بردارد. باتوجه به گزارشات آیفون ۱۴ دوربین ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داشت. کو      پیش‌بینی کرده‌است که این تغییر باعث خواهد شد که شرکت تایوانی لارگان پریسیژن (Largan precision) که وظیفه‌ تولید قطعات دوربین را بر عهده دارد، سود خوبی عایدش شود. انتظار می‌رود که دوربین آیفون ۱۴ بتواند با کم و زیاد کردن پیکسل‌ها، با کمک چهار سری پیکسل‌بندی متفاوت که هر کدام مخصوص یک نوع عکس با نور پایین هستند، دقت رنگ و کیفیت عکاسی در نور پایین را افزایش دهد.

مقایسه دوربین آیفون ۱۴ با Galaxy S22 Ultra

در قسمت قبل به بررسی جداگانه دوربین هر کدام از این گوشی‌ها پرداختیم، حال قرار است به مقایسه ان‌ها بایکدیگر بپردازیم. آیفون سنسور دوربین بزرگ‌تری دارد، اما هیچ پاسخی برای زوم ده برابری در گلکسی ندارد. آیفون ۱۴ پرو مکس اولین گوشی در این چند سال اخیر خواهد بود که انتظار می‌رود حسگر وضوح بالاتری برای دوربین اصلی داشته باشد. شایعه شده که اپل از یک سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی‌ گوشی‌اش استفاده می‎کند. از سوی دیگر، سامسونگ چندین سال است که از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با وضوح بالاتر برای دوربین اصلی استفاده می‎کند. با این حال، اپل هنوز نتوانسته، به لنز زوم پریسکوپ ۱۰X در گلکسی دست یابد. اپل احتمالاً برنامه دوربین بهینه‌سازی شده بهتر و چند ویژگی از جمله Photographic Styles را دارد که گلکسی نمی‌تواند با آن‌ها مطابقت کند. گلکسی چندین سال است که در بخش فیلمبرداری، از ویدیوهای ۸K پشتیبانی می‌کند و شاید امسال سالی باشد که آیفون به عنوان سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی برای نخستین بار اجازه ضبط ویدیوی ۸K را می‎دهد. همچنین خیلی از کاربران انتظار دارند که شاهد بهبودهایی در حالت سینمایی باشند، ویژگی اپل که پس‌زمینه را در ویدیو محو می‌کند، اما مشکلاتی با مصنوعات داشت و فقط با وضوح ۱۰۸۰p در دسترس بود.

دوربین بهتر است آیفون یا سامسونگ

حال با توجه به بررسی‌های انجام شده می‌توان این‌گونه بیان کرد که هر کدام از دوربین‎های این دو گوشی دارای یکسری مزایا و و یکسری معایب هستند، اما با این حال هر دو دستگاه از کیفیت دوربین بالایی برخوردار هستند. حال کاربران می‌توانند به بررسی این مزایا و معایب بپردازند و به این‌گونه یک انتخاب ایده‌ال و مناسب داشته‌باشند.

سخن آخر

iOS و اندروید هر دو در صدر فهرست جهان قرار دارند و حال رقابت تنگاتنگی بین آیفون ۱۴ پرو مکس آینده اپل و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا وجود دارد. هر دو گوشی دارای دوربین‎های عالی هستند که در این مقاله به مقایسه دوربین آیفون ۱۴ با دوربین موبایل سامسونگ یعنی Galaxy S22 Ultra پرداختیم.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *