مقایسه و انتخاب گوشی هوشمند اقتصادی تا ۱۰ میلیون تومان

مقایسه و انتخاب گوشی هوشمند اقتصادی تا ۱۰ میلیون تومان
  • 1401/5/29
  • گویا آی تی
  • 0

 

پوکو ایکس ۴ پرو ۵G

پوکو ایکس ۴ پرو ۵G یکی از گوشی های است که تا سقف ده میلیون تومان می توانید خریداری کنید و به دلیل ظاهر و طراحی جذاب در مقایسه با نسل قبل خود جایگاه بالایی دارد. این گوشی از لحاظ ظاهری با گوشی های شیائومی سری M پکو شباهت دارد و فریم دوربین گوشی پوکو ایکس ۴ مشکی و مستطیلی شکل است. فریم گوشی پوکو از جنس پلاستیک و قاب پشتی آن از جنس شیشه می باشد. وزن گوشی پوکو ایکس ۴ پرو ۲۵۰ گرم و ضخامت آن ۸٫۱  میلی متر می باشد. به دلیل ضخامت پایین که گوشی پوکو ایکس ۴ دارد می‌ توان به خوش دست بودن آن پی برد. گوشی  پوکو ایکس ۴ یه گوشی میان رده بوده اما زمانی که آن را در دست خود می گیرد و با آن کار می کنید حس میان رده بودن گوشی به شما دست نمی دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت گویا مراجعه کنید‌.

 

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G نسبت به سایر گوشی های سری ردمی نوت ۱۱ گرانتر است، اما مشخصات عالی دارد. این گوشی طراحی مات و قاب پشتی آن شیشه ای است و قاب آن نسبت به گوشی های سامسونگ کیفیت بهتری دارد. فیلم دوربین ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس کمی بیرون زده است و رزولوشن ردمی نوت ۱۱ پرو پلاسFHD+ و پنل سوپر امولد آن در اندازه ۶٫۶۷ اینچی است. از دیگر مشخصات نمایشگر ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس می توان به پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، نرخ لمس ۳۶۰ هرتزی، محتوای HDR10 اشاره کرد. شارژر باتری ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۱۲۰ واتی است که آداپتور آن درون جعبه تعبیه شده است. دارای اسکن اثر انگشت می باشد که با دکمه پاور ادغام شده است، از کارت حافظه جانبی پشتیبانی کرده و پردازنده گرافیکی آن  Mali-G68 MC4 و سیستم عامل MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱ و امکان افزایش حافظه را دارد.

 

مقایسه گوشی هوشمند اقتصادی پوکو ایکس ۴ با ردمی نوت ۱۱ پرو

Figure 1مقایسه گوشی هوشمند اقتصادی پوکو ایکس ۴ با ردمی نوت ۱۱ پرو

از روش انتخاب گوشی هوشمند اقتصادی تا ۱۰ میلیون تومان مقایسه آن ها با یک دیگر است که در این مقاله به مقایسه گوشی پوکو ایکس ۴ پرو ۵G و ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G می پردازیم. طراحی گوشی پوکو ایکس ۴ ظریف و زیبا بوده و دوربینی با کیفیت مطلوب دارد. همچنین از مهم ترین مشخصات گوشی پوکو ایکس ۴ می توان به نمایشگر روان امولد اشاره کرد. باتری این مدل از گوشی شیائومی فوق العاده است و ظرفیت باتری آن ۵۰۰۰ میلی آمپر می باشد. ممکن است با خواندن ویژگی های این گوش گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو  ۵G در ذهن شما به تصویر کشیده شود که باید گفت این گوشی شبیه با ردمی نوت ۱۱ پرو است اما ظاهر آن کاملا متفاوت از ردمی نوت ۱۱ است. کیفیت دوربین پکو ایکس ۴ پرو ۱۰۸ مگاپیکسل واید، ۸ مگاپیکسل فوق عریض و ۲ مگاپیکسل ماکرو است. حافظه داخلی آن ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و سیستم عامل  آن  MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱ است. دارای حسگر اثر انگشت، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اسپیکرهای استریو است‌. کیفیت دوربین  گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس مانند گوشی پوکو ایکس ۴ است، اما ظرفیت باتری آن ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت می باشد و مانند گوشی پوکو ایکس ۴ رم ۶ و ۸ گیگابایت دارد. اما ظرفیت حافظه داخلی آن ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است.

 

سامسونگ گلکسی A52s 5G

در مقایسه با رقبای شیائومی در بخش سخت افزاری سامسونگ گلکسی A52s 5G تراشه ضعیف تری دارد اما  می‌ توان آن را جزء اقتصادی ترین گوشی های میان رده بازار به حساب آورد.‌ قدرت سخت افزاری سامسونگ گلکسی A52s 5G بسیار عالی است و می توان با این گوشی تمام بازی های موجود در بازار را اجرا کرد. سامسونگ گلکسی A52s 5G برای استفاده روزمره مناسب بوده اما از نقطه ضعف این گوشی می‌ توان به قاب پشتی از جنس پلاستیک اشاره کرده که همین عامل موجب شده تا کیفیت ساخت گوشی A52s در مقایسه با گوشی هایی که شیائومی در بازار عرضه کرده است کمتر باشد.

 

مقایسه گوشی هوشمند اقتصادی سامسونگ گلکسی A52s 5G با سامسونگ Galaxy M52 5G

از بهترین روش انتخاب گوشی هوشمند اقتصادی تا ۱۰ میلیون تومان مقایسه گوشی های پر طرفدار و میان رده می باشد. گوشی سامسونگ گلکسی a52s دارای پردازنده گرافیکی  Adreno 642L، کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید، ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید، ۵ مگاپیکسل ماکرو و ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق می باشد. همچنین از رم ۶ و ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می کند. از دیگر مشخصات آن به سیستم عامل اندروید ۱۱، One UI 3.1،  باتری ۴۵۰۰ میلی‌ آمپر ساعت، امکان افزایش حافظه اشاره می کنیم. از مشخصات گوشی M52 5G سامسونگ به  تراشه  اسنپدراگون ۷۷۸G کوالکام، پردازنده گرافیکی Adreno 642L، سیستم عامل اندروید ۱۱ اشاره می کنیم. همچنین کیفیت دوربین آن ۶۴ مگاپیکسل واید، ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید، ‍۵ مگاپیکسل ماکرو، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت است. اما باتری آن در مقایسه با گلکسی a52s باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

 

پوکو اف ۳

گوشی پوکو اف ۳ در مقایسه با سایر گوشی های میان رده ارزش خرید بالایی دارد و سازنده آن با ساخت گوشی پوکو اف ۳ توانست ثابت کند که می توان با قیمت استثنایی گوشی با مشخصات بی نظیر عرضه کرد. پوکو اف تری می تواند از لحاظ سخت افزاری با گوشی های بالارده بازار مقایسه کرد و در بخش نمایشگر نیز حرفی برای گفتن نزاشته است.  پوکو ایکس ۳ دارای قاب شیشه ای اما با طراحی کاملا ساده است و در سمت چپ قاب و در قسمت بالایی آن قاب دوربین قرار گرفته است و در پایین می توانید لوگوی پوکو را مشاهده کنید. طراحی دوربین این گوشی میان رده کیفیت بالایی داشته و بخش چپ به رنگ مشکی و بخش با رنگ قاب همخوانی دارد.

 

ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G

ردمی نوت ۱۱ پرو از دیگر گوشی های میان رده ای است که ارزش خرید بالایی دارد و شباهت زیادی با  ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G دارد. در گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو می توان همانند نسل قبل خود قاب پشت شیشه ای را مشاهده کرد و به دلیل داشتن گواهی ip۵۳ در برابر آب مقاومت دارد. علاوه بر آن وزن آن ۲۰۲ گرم و ضخامت آن ۸٫۱ میلی متر است که نشان از خوش دست بودن ردمی نوت ۱۱ پرو دارد. در طراحی ردمی نوت ۱۱ پرو از پنل ۶٫۶۷ اینچی با  رزولوشن FHD+ استفاده شده است و نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز در نظر گرفته شده در بخش نمایشگر نیز مانند ردمی نوت ۱۰ پرو است. در بخش سخت افزاری می توان اقدامات شیائومی را در استفاده از تراشه  ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۹۵ مشاهده کرد.

 

 مقایسه گوشی هوشمند اقتصادی پوکو اف۳ با ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G

مقایسه گوشی هوشمند اقتصادی پوکو اف۳ با ردمی نوت 11 پرو 5G

لازم به ذکر است که دوربین اصلی پوکو تف ۳ ۴۸ مگاپیکسل، ۸ مگاپیکسل اولتراواید و ۵ مگاپیکسل ماکرو بوده و کیفیت دوربین سلفی آن ۲۰ مگاپیکسل است. حافظه داخلی گوشی شیائومی پوکو اف ۳ ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت و رم آن ۶، ۸ گیگابایت می باشد. ضمنا امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد و ظرفیت آن ۴۵۲۰ میلی‌ آمپر ساعت و سرعت شارژ ۳۳ وات است. برخلاف گوشی شیائومی پوکو F3 5G  گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو فایو ۵ امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد و ظرفیت باتری آن ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت می باشد. همچنین گوشی ردمی نوت ۱۱ کیفیت دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل واید، ۸ مگاپیکسل فوق عریض و ۲ مگاپیکسل ماکرو است. رم ردمی نوت ۱۱ پرو ۶ و ۸ گیگابایت بوده و از جدیدترین گوشی های سری ردمی نوت است که شیائومی وارد بازار کرده است.

 

گوشی گلکسی A52

طراحی گوشی های سری A سامسونگ مانند گوشی A5,  A52s ,A53 شبیه به هم است، اما از لحاظ ظاهری کاملا به روز است. شرکت سامسونگ در طراحی گوشی a۵۲ از صفحه نمایش  ۶٫۵ اینچی با رزولوشن FHD+  استفاده کرده و صفحه نمایش آن دارای نرخ لمس ۱۸۰ هرتزی، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی می باشد. همچنین کیفیت نمایشگر گوشی A52 عالی بوده و اما تنها ایراد گوشی a۵۲ گلکسی می تواند نداشتن نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی باشد. درون جعبه گوشی a۵۲ می توان آداپتور ۱۵ واتی را مشاهده کرد همچنین مانند سایر گوشی‌های میان‌رده دارای اسکن انگشت در زیر نمایشگر، پشتیبانی از گواهی IP67 و اسپیکر استریو می باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت گویا شوید.

 

مقایسه گوشی گلکسی A52 با  شیائومی Xiaomi 11 Lite 5G NE

مقایسه گوشی گلکسی A52 با شیائومی Xiaomi 11 Lite 5G NE

شرکت سامسونگ در طراحی گوشی گلکسی A52 به سراغ تراشه اسنپدراگون ۷۲۰G و پردازنده گرافیکی  Adreno 618 رفته است. همچنین کیفیت دوربین گوشی گلکسی a۵۲ ، ۶۴ مگاپیکسل واید، ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید، ۵ مگاپیکسل عمق سنج، ۵ مگاپیکسل ماکرو می باشد. سیستم عامل اندروید ۱۱ و حافظه داخلی آن ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است. همچنین ظرفیت رم آن  ۴، ۶ و ۸ گیگابایت بوده و برخلاف با گوشی پوکو اف ۳ امکان افزایش حافظه کارت حافظه دارد. علاوه بر آن قدرت باتری گوشی گلکسی A52 سامسونگ  ۴۵۰۰ میلی‌ آمپر ساعت است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش انتخاب گوشی هوشمند اقتصادی تا ۱۰ میلیون تومان به سایت گویا مراجعه کنید.

 

مقایسه گوشی هوشمند اقتصادی می ۱۱ لایت فایو جی NE و پوکو اف ۳

در ساخت گوشی پوکو اف تری از پنل امولد با با رزولوشن FHD+استفاده شده است و در مقایسه با رنج قیمتی آن کیفیت نمایشگر آن بسیار بالا است. در نمایشگر پوکو اف ۳ محتوا را با شارپ و کنتراست بالا نمایش داده می شود. در کنار تعریف های که از گوشی پوکو اف ۳ شده است اضافه می کنیم که نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتزی می باشد و از پردازنده گرافیکی Adreno 650 پشتیبانی می کند. حافظه داخلی گوشی می ۱۱ لایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت، کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید، ۸ مگاپیکسل التراواید، ۵ مگاپیکسل ماکرو می باشد و امکان افزایش حافظه با کارت حافظه وجود دارد. حافظه آن با سیم کارت دوم مشترک است و ظرفیت باتری آن ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت است.

 

شیائومی Xiaomi 11 Lite 5G NE

از خوش دست ترین گوشی هایی که شیائومی در بازار عرضه کرده است می توان به شیائومی Xiaomi 11 Lite 5G NE اشاره گوشی می ۱۱ لایت شیائومی یه گوشی میان رده بوده که ضخامت ۶,۸ میلی لیتری و وزن ۱۵۸ گرمی دارد که همین موضوع گواهی بر خوش دست بودن آن است. قاب پشتی گوشی می ۱۱ لایت طراحی ماتی داشته و از جنس شیشه است و شرکت شیائومی برای طراحی فریم اطراف به گوشی می ۱۱ لایت از پلاستیک استفاده کرده تا وزن گوشی کاملاً استاندارد باشد. شرکت شیائومی در طراحی گوشی می ۱۱ لایت فایو جی به سراغ یک پنل امولد با اندازه‌ی ۶.۵۵ رفته است.

 

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو نیز جزو گوشی های میان رده به حساب می‌ آید و قاب پشتی آن شیشه ای بوده و به وسیله گوریلا گلس ۵ در برابر خط و خش و ضربات محافظت می شود. این محصول از نظر اورگونومیک مناسب است و از گواهی آی پی ۵۳ پشتیبانی می کند. نمایشگر این محصول از برند شیائومی ۶۶. ۶۷ اینچ از نوع امولد بوده و وضوح تصویر آن FHD+ می باشد و مجهز به تراکم پیکسلی ۳۹۵ است.

 

مقایسه گوشی هوشمند اقتصادی ریلمی ۸ پرو و نوت ۱۰ پرو شیائومی

شیائومی در ساخت  ردمی نوت ۱۰ پرو به سراغ تراشه اسنپ‌ دراگون ۷۳۲G رفته است و کیفیت دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی واید، ۸ مگاپیکسل اولتراواید، ۵ مگاپیکسل ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق است و سیستم عامل اندروید ۱۱ می باشد. امکان افزایش حافظه با کارت حافظه را دارد و حافظه داخلی آن در دو نوع ۶۴ و ۱۲۸ گیگ و رم آن در ۶ و ۸ گیگابایت عرضه شده است. شرکت سامسونگ در ساخت گوشی گوشی ریلمی ۸ پرو از تراشه اسنپ‌ دراگون ۷۲۰G استفاده کرده و کیفیت دوربین آن ۱۰۸ مگاپیکسل وارد و ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، ۲مگاپیکسل تشخیص عمق و ۲ مگاپیکسلی ماکرو می باشد. حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگابایت بوده و در دو نوع رم ۶ و ۸ گیگابایت عرضه شده است. همچنین امکان افزایش حافظه با کارت حافظه را دارد و قدرت باتری آن ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است‌.  برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به سایت گویا مراجعه کنید.

 

مدل های گوشی که برای بازی، عکس و فیلم برداری، مناسب هستند و باتری عالی دارند کدام اند ؟

از روش انتخاب گوشی هوشمند اقتصادی تا ۱۰ میلیون تومان مقایسه کیفیت قطعات آن ها با یکدیگر است. پوکو اف تری از بهترین گوشی های زیر ۱۰ میلیون بوده و تراشه پکو آف ۳ در حد گوشی های بالارده و پرچمدار است به همین دلیل قادر است در نهایت گرافیک بازی های موجود را به اجرا در بیاورد. بعد از گوشی پوکو اف تری می توان گوشی های A52S و شیائومی ۱۱ لایت NE و M52 گزینه مناسبی برای بازی باشند. ردمی نوت ۱۱ پرولاس ۵G و ۱۱ لایت NE، پوکو X4 پرو عملکرد مناسبی در دوربین دارند. همچنین از لحاظ باتری M52, ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس از سایر گوشی‌ های میان‌ رده عملکرد مناسبی دارند. می توانید اطلاعات بیشتر را در سایت گویا کسب کنید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *