چگونه آدرس کیف پول خود را پیدا کنیم؟

چگونه آدرس کیف پول خود را پیدا کنیم؟
  • 1401/8/27
  • گویا آی تی
  • 0

همان‌طور که می‌دانید، یک کیف پول دیجیتالی، فضایی است که می‌توانید توکن‌ها و کوین‌های مدنظرتان را به آن ارسال کرده و در آن ذخیره کنید. کیف پول‌های دیجیتالی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند که جزئیات پرداخت‌ها را بر روی دستگاه تلفن همراه خود ذخیره کرده تا در هر زمان به آن دسترسی داشته باشند. سهولت استفاده از کیف پول‌های دیجیتالی، آنها را به خوبی تبدیل به گزینه‌ای برای جایگزینی کارت‌های بانکی و پول نقد کرده‌اند.

آدرس کیف پول‌های دیجیتالی از مجموعه‌ای از اعداد و حروف است. فاصله و علائم نگارشی هیچ‌وقت در آدرس‌ها بکار نمی‌روند. به علاوه، همه آدرس‌ها، منحصربه‌فرد هستند و هیچ دو آدرسی، مشابه یکدیگر نیستند.

آدرس‌های منحصربه‌فرد کیف پول‌های دیجیتالی با استفاده از فناوری بلاک چین ساخته می‌شوند. این کیف پول‌ها انجام تراکنش‌ها را به شیوه‌ای ساده‌تر و سریع‌تر میسر می‌کنند. در این مقاله قصد داریم ابتدا به توضیح و کاربرد کیف پول‌های دیجیتالی بپردازیم و بعد از آن، بگوییم چگونه می‌توانیم آدرس کیف پول خود را پیدا کنیم. با ما همراه باشید.

کیف پول ارز دیجیتال چه کاربردی دارد؟

کاربرد اصلی کیف پول‌های ارز دیجیتال را می‌توان خرید آسان‌تر دانست. اما این تنها کاربرد یک کیف پول ارز دیجیتال نیست. شما با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال می‌توانید پرداخت‌های خود را به سادگی انجام دهید. پرداخت‌های آنلاین و صدور دستور پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای با استفاده از کیف پول‌های دیجیتال بسیار ساده‌تر است. در برخی موارد نیز، برای برداشت‌های وجه مدنظر خود از خودپردازها می‌توانید از کیف پول‌های دیجیتالی استفاده کنید.

یکی دیگر از کاربردهای جالب کیف پول‌های دیجیتال تلفن همراه، استفاده از آنها برای ذخیره اطلاعات گسترده‌ای مانند پاداش‌های کارت وفاداری برای کارمندان یا کارت هدیه‌ها است. ارزهای دیجیتال نیز در بسیاری موارد برای ارسال و دریافت دارایی‌ها، به کیف پول‌ها متکی‌اند. به طور مثال شما برای خرید و فروش بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر، مثلاً خرید سولانا، به یک کیف پول با آدرس دیجیتال نیازمندید. بدون در دست داشتن آدرس کیف پول، انجام تراکنش‌ها امکان‌پذیر نیست.

چگونه آدرس کیف پول دیجیتال خود را بیابیم؟

یافتن آدرس کیف پول دیجیتال به هیچ وجه کار پیچیده‌ای نیست. کافی است وارد اپلیکیشن کیف پول خود شوید و با کلیک بر روی دکمه درخواست یا دریافت، آدرس کیف پول خود را مشاهده کنید.

یک نکته مهم در مورد کیف پول‌های دیجیتالی و آدرس‌های آنها این است که باید حتماً آدرس دیجیتال خود را بر روی کاغذ یادداشت کرده و در مکانی امن نگهداری کنید. زیرا در صورتی که آدرس کیف پول خود را گم کنید، دیگر هیچ‌گونه دسترسی به کیف پول خود و دارایی ذخیره شده در آن نخواهید داشت.

کیف پول‌های ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

نحوه عملکرد کیف پول‌های ارز دیجیتال متفاوت، یکسان نیستند زیرا هر یک ممکن است از فناوری متفاوتی بهره‌مند باشند. برخی از کیف پول‌های دیجیتال برای ذخیره اطلاعاتی مانند جزئیات پرداخت‌ها، از نرم‌افزارهای خاصی استفاده می‌کنند. به طور مثال، یا اتصال به یک حساب بانکی، می‌توانند تأمین منابع لازم برای انجام تراکنش‌ها را انجام دهند.

برخی دیگر از کیف پول به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارایی کاربر را درون خود ذخیره می‌کنند. این دسته کیف پول‌ها به عنوان یک حساب پیش‌پرداخت عمل می‌کنند. در این کیف پول‌ها، پردازش تراکنش‌ها از طریق فناوری‌هایی مانند NFC (ارتباطات میدان نزدیک)، MST (انتقال میدان مغناطیسی) یا QR code انجام می‌شود.

پیداکردن آدرس کیف پول در سیستم‌عامل‌های متفاوت چگونه است؟

یک روش دسته‌بندی کیف پول، تقسیم آنها بر اساس سیستم عاملی است که آن کیف پول در آن تعریف شده و توسعه یافته است. در این بخش، روش پیداکردن آدرس کیف پول در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS را بررسی خواهیم کرد؛

پیداکردن آدرس کیف پول در نرم‌افزارهای اندروید

نرم افزار را باز کنید و از بین گزینه‌هایی که در بالای صفحه نمایش داده می‌شود، گزینه Wallet یا کیف پول را انتخاب کنید. سپس وارد قسمت Crypto شوید. در اینجا لیستی از ارزهای دیجیتال به شما نشان داده می‌شود. در اینجا می‌توانید قیمت همه ارزها، مثلاً قیمت لحظه‌ای تتر را مشاهده کنید. توکنی که قصد واریزکردن آن را دارید را انتخاب کنید و بر روی گزینه deposit کلیک کنید. در این مرحله، آدرس کیف پول به همراه بارکد مربوط به آن به شما نشان داده خواهد شد. در اینجا می‌توانید آدرس کیف پول خود را کپی کنید یا در جای امنی یادداشت و نگهداری کنید.

پیداکردن آدرس کیف پول در نرم‌افزارهای ios

یک کیف پول نرم افزاری مانند تراست والت را دانلود کنید و پس از اجرای برنامه، از قسمت بالای صفحه وارد قسمت Tokens شوید. لیستی از ارزهای دیجیتال پیشنهادی در این مرحله به شما نشان داده می‌شود. در صورتی که ارز موردنظرتان در این لیست نیست، می‌توانید آن را به لیست اضافه کنید. درست زیر بخش مربوط به موجودی کیف پول، بر روی دکمه “دریافت” کلیک کنید. در این مرحله یک QR code به شما نشان داده خواهد شد و آدرس کیف پولتان نیز در زیر کد درج شده است. اینجا می‌توانید آدرس کیف پول خود را برای دیگران ارسال کنید یا در جای دیگری یادداشت کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *