ViaBTC | رازهای افزایش درآمد که ماینرها باید بدانند

ViaBTC | رازهای افزایش درآمد که ماینرها باید بدانند
  • 1401/10/3
  • گویا آی تی
  • 0

 به قول معروف، وقتی صحبت از کسب درآمد باشد، همه وارد میدان می‌شوند.

 

در ابتدا بیت‌کوین صرفاً در میان خوره‌های فن‌آوری رواج داشت؛‌ با این حال، پس از اینکه برنامه‌‌نویسی از فلوریدا ۱۰٫۰۰۰ بیت‌کوین را با یک پیتزای ۲۵ دلاری مبادله کرد، بیت‌کوین ارزش معامله پیدا کرد و محبوبیت آن به‌شکل فزاینده‌ای افزایش یافت. با افزایش قیمت بیت‌کوین، استخراج رمزارز به صنعتی بزرگ تبدیل شده  و استخراج بیت‌کوین به کسب‌وکاری با درآمد وسوسه‌انگیز بدل گشته است که ماینرهای زیادی را جذب خود کرده است.

 

استخراج بیت‌کوین به‌هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. برخی تازه‌واردان فکر می‌کنند که تنها با سرمایه‌گذاری کردن، انتخاب مکان مناسب برای استخراج و روشن نگه داشتن ماینر، به‌آسانی می‌توانند به سودهای هنگفت دست پیدا کنند. در حالی که در واقع، برای استخراج رمزارزها هم تجربه و هم دانش مورد نیاز است. با در نظر گرفتن میزان سرمایه‌گذاری یکسان، ماینرهای بی‌تجربه‌ای که با تکنیک‌های استخراج آشنا نیستند نسبت به ماینرهای باتجربه درآمد خیلی کمتری را کسب خواهند کرد.

 

امروز می‌خواهیم با به اشتراک گذاشتن رمز و رازهای ماینرهای باتجربه به شما کمک کنیم تا به آسانی درآمد زیادی را با استخراج رمزارزها به راحتی کسب کنید.

 

زمان مناسب برای خرید ماینرها

قیمت یک ماینر حیاتی ترین عامل در تعیین دوره‌ی بازگشت سرمایه‌ی آن است. شایان ذکر است که ارزش ماشین‌های استخراج به عواملی همچون توان هشریت، میزان مصرف و قیمت روز هشریت‌ بستگی دارد. طبق شاخص ASIC که توسط TheBlock ارائه می‌شود، ماینر ASIC ی که پایین‌ترین میزان میانگین مصرف برق را دارد اکنون ۱۸ دلار به ازاء هر ۱ ترا هش در ثانیه ارزش گذاری می‌شود. با توجه به این آمار، دستگاه ماینر Antminer S19 Pro با نرخ هش‌ریت ۱۱۰ ترا هش در ثانیه حدود ۱۹۸۰ دلار ارزش دارد.

منبع: TheBlock

 

و البته قیمت واقعی این ماینر با این برآورد هم‌خوانی دارد. ماینر Antminer S19 Pro در وبسایت BitMain در حدود ۱۹۵۰ دلار قیمت خورده است. شایان ذکر است که این مدل، که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، در سال ۲۰۲۱ در زمان اوج قیمتی خود در حدود ۱۱۰۰۰ دلار قیمت داشت، و حتی با وجود قیمت بسیار بالا عرضه نمی‌شد. با این حال، در کمتر از یک سال قیمت آن ۸۲ درصد افت کرده است. درواقع، اکثر مدل‌های دیگر هم شاهد افت بیش از ۸۰ درصدی قیمت بودند.

 

اگر در اوج بازار گاوی سال گذشته یک دستگاه Antminer S19 Pro را خریده باشید، متأسفانه با توجه به درآمد فعلی استخراج (حدود  ۰٫۰۶ دلار به ازاء هر ۱ ترا هش بر ثانیه) پنج سال طول خواهد کشید تا بتوانید به هزینهٔ پرداختی اولیه خود برسید، که زمان خیلی زیادی است.

 

در مورد ماینرها، دوره‌ی بازگشت سرمایه نباید بیشتر از ۲۴ ماه باشد. اگر قیمت برق حدود ۰.۰۵ دلار به ازای هر کیلووات ساعت باشد، یک ماینر Antminer S19 Pro روزانه درآمدی معادل ۶.۶ دلار و (اگر ۳.۹ دلار هزینهٔ مصرف برق را از آن کسر کنیم) سودی معادل ۲.۷ دلار تولید می‌کند.

 

با توجه به این محاسبات، دورهٔ بازگشت سرمایه برای یک ماینر Antminer S19 Pro در این شرایط دقیقاً ۲۴ ماه است، و اگر قیمت بیت‌کوین افزایش یابد این زمان ممکن است کاهش یابد. البته این موضوع توصیه به سرمایه‌گذاری نیست، و ماینرها باید خودشان بررسی کنند که آیا اکنون فرصت مناسبی برای ملحق شدن به بازار است یا خیر.

 

انتخاب استخر مناسب

پیوستن به استخرهای استخراج بهترین انتخاب برای ماینرهای خُرد است. هرچند امروزه بازار مملو از استخرهای مختلف است، و ماینرها هنگام انتخاب پلتفرم مناسب برای استخراج باید قدرت برند استخرها را بررسی کنند. پیوستن به یک استخر بدون دانش فنی کافی می‌تواند به مشکلات عملیاتی منجر شود، که درآمد استخراج را به‌میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

بنابراین، انتخاب استخر مناسب اهمیت بسزایی دارد چون استخرهای استخراج تراز اول علاوه بر فراهم کردن شبکهٔ استخراج مناسب و باثبات، محصولات و قابلیت‌های مناسبی هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند که استخراج را خیلی بهینه‌تر می‌کند. در این مقاله، ما استخرهای برتری همچون ‌انت‌پول، بایننس‌پول، و ویابی‌تی‌سی را پیشنهاد می‌دهیم. به‌طور خاص، ویا‌بی‌تی‌سی مجموعه‌ای کامل از محصولات و خدمات را ارائه می‌دهد.

در شیوهٔ متداول استخراج، ماینرها فقط کوینی را که بر روی ماینر تنظیم شده است استخراج می‌کنند. به‌عنوان مثال، برای اینکه ماینرها از بیت‌کوین به سراغ بیت‌کوین‌کش بروند باید آدرسشان را از نو پیکربندی کرد و مجددا ماینر را راه‌اندازی کنند که، خصوصاً در زمان نوسانات شدید قیمتی، زمان‌بر بوده و موجب سوختن هش‌ریت‌ها می‌شود. بدین‌ترتیب، ماینرها برای به‌حداکثر رساندن درآمدشان باید به دنبال راه‌های مناسب‌تری بروند.

 

استخر ویا‌بی‌تی‌سی برای پاسخ به این نیاز «استخراج هوشمند» را معرفی کرده است، که به‌طور خودکار هشریت‌ ماینرها را  با توجه به میزان بازدهی استخراج آنی به رمزارزهایی که بازدهی استخراج بالاتری دارند منتقل می‌کند. با «استخراج هوشمند» دیگر لازم نیست استخراج کنندگان ماینرهایشان را مجدداً راه‌اندازی کنند، که این امر موجب صرفه‌جویی در زمان و انرژی آنها می‌شود. علاوه بر این، ویا‌بی‌تی‌سی از پرداخت‌های ساعتی درآمد استخراج پشتیبانی می‌کند و قابلیت «برداشت خودکار» را ارائه می‌دهد، که ماینرها را قادر می‌سازد طی شرایط بحرانی بازار رمزارزهای‌شان را مدیریت کنند و زیان‌های ناشی از نوسان قیمتی را کاهش دهند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ نحوهٔ تنظیم «استخراج هوشمند» به این آدرس مراجعه کنید:

https://support.viabtc.com/hc/en-us/articles/900001528706-What-is-Smart-Mining-How-to-Set-it-Up-

 

نگهداری صحیح از ماشینهای استخراج

 پس از اینکه زمان مناسب برای پیوستن به صنعت استخراج رمزارزها از طریق استخرهای مورد اطمینان را شناسایی کردید، باید به‌طور منظم به ماینرتان رسیدگی کنید تا بتوانید درآمد حاصل از استخراج خود را بیشینه برسانید. ماینری که به صورت اصولی و درست نگهداری شود می‌تواند سه تا پنج سال عملیات استخراج را انجام دهد؛ هرچند، اگر ماینری در شرایط بد نگهداری شود، ممکن است در عرض چند ماه از کار بیافتد.

 

قبل از اینکه به سراغ شیوه‌های نگهداری از ماشین‌های استخراج برویم، اجازه دهید علل اصلی آسیب‌دیدن ماینرها را بررسی کنیم:

۱.     ماشین‌های استخراج حرارت خیلی زیادی تولید می‌کنند، که در محیط‌هایی که تهویه مناسبی ندارند ممکن است به داغ‌شدن بیش از حد ماشین منجر شود.

۲.     قرارگیری طولانی‌مدت در معرض رطوبت می‌تواند به زنگ‌زدن اجزاء داخلی ماینرها منجر شود.

۳.     شرایط محیطی نامناسب مثل دمای غیرعادی (خیلی گرم یا خیلی سرد) می‌تواند به ماشین‌های استخراج آسیب بزند.

 

نحوهٔ نگهداری از ماشین‌های استخراج:

۱.     مکان مناسبی را انتخاب کنید، و ماینرتان را در محلی خشک با فضا و تهویهٔ مناسب قرار دهید.

۲.     برای کمک به خنک‌شدن ماشین‌های استخراج‌تان باید اقداماتی را انجام دهید. روش‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد که شامل خنک‌کردن با آب، هوا و روغن هستند، اما باید با توجه به نیازهای‌تان مناسب‌ترین روش را انتخاب کنید، زیرا هر روش مستلزم انجام هزینه‌های مخصوص به خود است.

۳.     نگهداری و تمیزکاری منظم ضروری است. گردگیری علاوه بر اینکه طول عمر ماینر‌تان را افزایش می‌دهد، به در اوج نگه داشتن عملکرد آن هم کمک می‌کند. با این حال، با توجه به اینکه اجزاء ماشین‌های استخراج ظریف و آسیب‌پذیر هستند، باید با احتیاط کامل و مطابق با دستورالعمل‌های مربوطه آنها را تمیز کنید.

 

امیدواریم این مقاله برای استخراج کنندگان رمزارزها مفید بوده باشد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *