چرا پایتون یاد بگیریم؟

چرا پایتون یاد بگیریم؟
  • 1401/10/14
  • گویا آی تی
  • 0

چکیده : با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اهمیت علم برنامه نویسی برای همه‌ی ما روشن است. با توجه به جایگاه کاری فوق‌العاده‌ای که این شغل پیدا کرده است بسیاری از افراد این حرفه را به عنوان یک شغل پر درآمد برگزیده اند. در این مقاله قصد داریم کمی بیشتر با این علم آشنا شویم.

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اهمیت علم برنامه نویسی برای همه‌ی ما روشن است. با توجه به جایگاه کاری فوق‌العاده‌ای که این شغل پیدا کرده است بسیاری از افراد این حرفه را به عنوان یک شغل پر درآمد برگزیده اند. در این مقاله قصد داریم کمی بیشتر با این علم آشنا شویم. در ارتباط با آموزش برنامه نویسی و همچنین یکی از مهم‌ترین زبانهای کاربردی در این راستا، یعنی یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون شما را راهنمایی می‌کنیم. پس اگر قصد دارید این حرفه را به عنوان شغل ایده‌آل خود انتخاب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

شما از برنامه نویسی چه تعریفی دارید؟

بعضی از افراد گمان می‌کنند این علم صرفا از یک سری کدها و حروفی که کنار هم قرار گرفته اند تشکیل شده است. در صورتی که این علم کمی گسترده‌تر و پیچیده‌تر از این دیدگاه می باشد. شما با آموزش برنامه نویسی در واقع یاد می‌گیرید که چگونه پیچیده‌ترین مسائل را حل کنید. به کمک این علم یک سری دستورات به سیستم عامل می‌دهیم بدون عیب و نقص برای ما کارهایی انجام دهند. این سیستم عامل صرفا به کامپیوتر و گوشی در دستتان مرتبط نیست. حتی لباس‌شویی و یخچال‌ها هم برای اینکه عملکرد درست خود را انجام دهند برنامه نویسی شده اند.

به این منظور که ما انسان‌ها به راحتی بتوانیم با سیستم عامل ارتباط بگیریم، باید به زبان خاص آن تسلط داشته باشیم. انواع زبان‌ها در دنیای برنامه نویسی ارائه شدند که هر کدام کاربرد خاصی خود را دارند. یکی از زبان‌های همه منظوره، پایتون است.  آموزش پایتون برای هر برنامه‌نویسی حرفه‌ای الزامی می باشد.

با زبان برنامه نویسی پایتون بیشتر آشنا شوید

یکی از زبان‌های چند منظوره که از محبوبیت بسیار زیادی بین برنام‌نویسان برخوردار است، پایتون می باشد. در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی، مؤسسه ملی تحقیقات ریاضی و رایان (CWI) در کشور هلند به توسعه‌ی این علم پرداختند. اگر بخواهیم یک تعریف کامل از این زبان داشته باشیم باید بگوییم که پایتون یک زبان برنامه نویسی شیء‌گرا و سطح بالا با معناشناسی پویا و فعال می‎باشد. از این ابزار برای وب و ساخت و توسعه نرم افزارهای کاربردی استفاده می‌شود. خواندن، ترجمه و همین طور آموزش پایتون به نسبت دیگر زبان‌های برنامه نویسی برای توسعه‌دهندگان بسیار ساده‌تر است. همین مساله منجر به کاهش هزینه و زمان برای برنامه‌نویسان شده است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان در مقایسه با فریم ورک دیگر کتابخانه‌ها بسیار کمتر است. با یادگیری پایتون شرایط پشتیبانی از سبک‌های مختلف برنامه نویسی از جمله شیء‌گرا، دستوری و تابع محور برای شما فراهم می‌گردد.

چرا انتخاب پایتون؟

این زبان دارای المان ارتباطی فوق‌العاده در بین انسان و سیستم عامل ها می باشد با رشد و گسترش روز افزون علم داده‌ها، محبوبیت این علم بسیاره ارتقا یافته است. ماشین‌های یادگیری زیادی وجود دارند که کتابخانه‌ی آن‌ها بر اساس زبان پایتون نوشته شده است. همچنین این زبان ارائه‌ی پروژه های مربوطه را بسیار ساده‌تر کرده است. در ادامه با مزایای بیشتری از پایتون آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

آموزش پایتون برای افراد مبتدی آسان است

اگر به تازگی به دنیای برنامه نویسی وارد شده‌اید انتخاب این زبان برای شما گزینه‌ی بسیار خوبی است. چرا که نسبت به خیلی از زبان‌های سطح بالا از پیچیدگی کمتری برخوردار است. همچنین انعطاف بالای آن باعث شده در کمترین زمان و با حداقل هزینه بتوانید نرم افزارها و اپلیکیشن‌های فوق‌العاده‌ای ارائه کنید.

توسعه وب و بازی به کمک این زبان قدرتمند

گسترش قابلیت‌های نرم افزارها و برنامه‌های بازی و وب با استفاده از پایتون به راحتی امکان‌پذیر است. این علم کاربردی به کمک‌ فریم ورک‌های وب مثل Django  و Flask، ارتقاء برنامه‌ها را بسیار ساده‌تر کرده است.

گزینه‌ی انتخابی بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا

شرکت‌های بسیار بزرگی از جمله گوگل، یوتیوب، فیس‌بوک، ناسا دراپ‌باکس، یاهو، موزیلا، کورا، اینستاگرام، ردیت و بسیاری دیگر از گروه‌های بزرگ از زبان پایتون به منظور ارائه‌ی خدمات متفاوت بهره می‎برند. این شرکت‌ها همواره به دنبال استخدام افرادی است که در زمینه‌ی پایتون به طور عالی آموزش دیده اند و می‌توانند علم خود را به راحتی پیاده کنند.

کاربردهای پایتون

هدف اصلی از ارائه‌ی پایتون توسعه سریع نرم‌افزارها بود. این ویژگی‌ها در کنار مزیت‌هایی مثل سطح بالا بودن، نحوه ساده و ساختار شفاف و در نهایت همه منظوره بودن آن که توسعه‌دهنده را از استفاده از دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی بی‌نیاز می‌کند، پایتون را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای استارتاپ‌ها تبدیل کرده است. چرا که آن ها معمولا نیاز به ساخت سریع پیش‌نمونه و ارائه آن دارند و از این جهت به خوبی مشخص می باشند. این تنها گزینه‌ی رقابتی پایتون با دیگر زبان‌ها نیست. متن باز بودن و در عین حال رایگان بودن پایتون باعث شده تا برنامه نویسان زیادی آموزش زبان پایتون را در اولویت کار خود قرار دهند و در پروژه‌های تجاری از آن بهره ببرند. جامعه بزرگ و قدرتمند و بهره‌مندی از چارچوب‌های گوناگون از جمله جنگو ابزارهای بی‌نظیری در اختیار فرد قرار می‌دهد تا بتواند بهترین قابلیت‌ها را به نرم افزار و سایت بیفزاید.

چه طور پایتون را یاد بگیریم؟

در این قسمت منابع آموزشی یادگیری پایتون را به شما معرفی می‌کنیم. کتاب‌هایی در زمینه‌ی آموزش برنامه‌نویسی به بازار ارائه شدند که بدون هیچ پیش‌ زمینه‌ای می‌توان از آن ها استفاده کرد. با توجه به اینکه کتاب‌های زیادی در این زمینه ارائه شده اند، انتخاب بهترین‌ها کمی دشوار است.

کتاب Python Crash Course

این کتاب با مروری بر المان‌های اصلی پایتون و ساختارهای داده آغاز می‌‌گردد. در این منبع آموزشی مباحث مربوط به ورودی کاربر، حلقه‌هایWhile، کلاس‌ها، مدیریت و رسیدگی به فایل‌ها، آزمایش کدها و اشکال‌زادیی به صورت کامل ارائه شده. به کمک این کتاب پروژه محور ذهن افراد برای حل مسائل پیچیده‌تر آماده می‌شود.

کتاب Learn Python the Hard Way

کتاب دوم در زمینه‌ی آموزش پایتون می‌باشد. این منبع یکی از کتاب‌های کلاسیک یادگیری این زبان برنامه نویسی به حساب می‌آید. این کتاب به صورت مجموعه‌ای با بیش از پنجاه تمرین طراحی شده و هر یک از آن‌ها، با تمرین قبلی مرتبط هستند که پله به پله به مهارت‌های شما می‌افزاید.

فریم ورک جنگو، یکی از کتابخانه‌های قدرتمند پایتون

در سال ۲۰۰۳ هنگامی که از زبان فوق‌العاده پایتون به منظور توسعه‌ی یک برنامه وب و طراحی سایت استفاده شد، Adrian Holovaty و Simon Willison فریم ورک جنگو را ارائه کردند. کتابخانه جنگو که بر اساس زبان سطح بالای پایتون طراحی شده، شرایط مورد نیاز سایت‌های فروشگاهی بزرگ و توسعه وب سایت‌های ایمن در کمترین زمان ممکن را فراهم می‌کند. این کتابخانه از بسیاری مشکلات هنگام تولید وب سایت پیشگیری می‌کند‌. بنابراین اگر این زبان را به عنوان توسعه انتخاب می‌کنید صرفا کافی است، بدون هیچ گونه نگرانی، روی پروژه‌ی خود تمرکز کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه رایگان و منبع باز (Open Source) بودن آن می‌باشد. از همه مهم‌تر دارای یک انجمن پرکاربرد و فعال، مستندات عالی و گزینه‌های زیادی برای پشتیبانی رایگان و غیر رایگان می‌باشد.

جنگو چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که اشاره شد هدف از آموزش و تسلط بر جنگو، ساده‌سازی فرایند طراحی وب و اپلیکیشن می‌باشد. دو استراتژی مهمی که این کتابخانه در پیش گرفته توسعه سریع و فلسفه دوباره انجامش نده (Do not Repeat Yourself) می‌باشد. توسعه سریع یعنی این شرایط فراهم است که چند بخش از پروژه را به طور همزمان انجام داد. فلسفه DRY به منظور استفاده چندین باره از کدها و کاهش حجم کدهای تکراری می‌باشد. این کتابخانه به طور مداوم در حال به روزرسانی است. با پکیج‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد تجربه خوبی از استفاده از جنگو برای آن‌ها رقم می‌زند.

طراحی سایت با جنگو

طراحی سایت با این کتابخانه از طریق چند گام اساسی امکان پذیر است. رسیدن به تسلط کامل بر این مراحل توسط اساتید با تجربه که قدم به قدم پشتیبان شما هستند امکان پذیر است. در ادامه ابتدا با این مراحل آشنا شده و سپس بهترین روش یادگیری آن را بررسی می کنیم. با آموزش پیشرفته جنگو میتوانید انواع وبسایتهای فروشگاهی یا شرکتی را با کیفیت بالا طراحی کنید.

۱. نصب

۲. ساخت پروژه

۳. ایجاد نماها و الگوهای نقشه

۴. رندر گرفتن قالب‌ها در وب سایت

آموزش مقدماتی تا پیشرفته جنگو (django)

برای فعالیت حرفه‌ای در یک شغل باید آموزش حرفه‌ای دید. آموزش جنگو بصورت پروژه محور توسط آکادمی کدیاد ارائه شده است. در این دوره با بیش از چهل ساعت آموزش از صفر تا صد فریم ورک جنگو به صورت مفهومی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این دوره‌ی آموزشی به راحتی می‌توانید با مدرس خود در ارتباط باشید. این به شما کمک می‌کند تا به تسلط کافی در مباحث آموزشی برسید. به کمک این دوره‌ی آموزشی، توسعه‌ی حرفه‌ای‌ترین وب سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب به راحتی برای شما امکان ‌پذیر است. منبع اصلی محتوای آموزشی این دوره مستندات رسمی‌ای است که در سایت اصلی جنگو به صورت رایگان در دسترس ما قرار دارد. تنها کافی است کمی با زبان پایتون آشنا باشید. خبر خوب این که آموزش مقدماتی تا پیشرفته پایتون هم به صورت رایگان توسط آکادمی کدیاد ارائه شده است.

آکادمی کدیاد پشتیبان شما برای آموزش حرفه‌ای

آکادمی کدیاد با مدرسین با تجربه و مطرح همواره پشتیبان شما است. آموزش رایگان و پروژه محور برنامه نویسی توسط این مجموعه از مقدماتی تا پیشرفته ارائه شده است. بنابراین حتی اگر هیچ پیش زمینه‌ای هم در زمینه برنامه نویسی ندارید جای نگرانی نیست. به راحتی می‌توانید به تسلط کامل بر این علم برسید. این مجموعه همواره پشتیبان شما خواهد بود تا به راحتی بتوانید به جایگاه شغلی ایده آل خود برسید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *