مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک بخریم یا نخریم؟ مزایا و معایب

مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک بخریم یا نخریم؟ مزایا و معایب
  • 1401/10/27
  • گویا آی تی
  • 0

مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک از برند های اچ پی، دل، ایسوس، MSI و غیره همگی دستگاه هایی هستند که با قیمت بسیار اقتصادی تر به کاربران ارائه می شوند. این نوع لوازم الکترونیکی به واسطه طراحی فریم کوچکتر، حجم کمی را اشغال می کنند و معمولا با همان قطعات اورجینال از کشورهای اروپایی به فروش می رسند. با توجه به دست دوم بودن این وسایل، قیمت پایین‌تری برای فروش آنها درنظر گرفته می‌شود که این مهم ترین مزیت دستگاه های استوک است. در ادامه می خواهیم یکبار برای همیشه با این قطعات آشنا شویم و شما را با مزایا یا معایب خرید آن آشنا کنیم.

مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک چیست؟

آیا تاکنون نام مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک به گوش تان خورده است؟ اگر با چنین دستگاه هایی آشنایی ندارید، ابتدا اجازه دهید آنها را به شما معرفی کنیم. برای کسانی که قصد دارند با یک بودجه کمتر، یک کانفیگ قدرتمندتر تهیه کنند، مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک پیشنهاد می شود. این دستگاه ها در واقع ۲ ویژگی خاص دارند که عبارت است از:

  • حجم کمتر: در گذشته با توجه به اندازه بسیار بزرگی که کامپیوترها داشتند، فضای زیادی را اشغال می کردند. این موضوع باعث شد تا کارشناسان آی تی تصمیم بگیرند این نوع دستگاه ها را در حجم کمتری ساخته و به اصطلاح با کوچکتر کردن فریم آنها، ابعاد کمتری را اشغال کنند.
  • دست دوم بودن: اصطلاحی که با عنوان “استوک” در کنار این چنین دستگاه هایی مطرح می شود، نشان از دست دوم بودن آنها دارد. این عبارت به معنی آن است که حداقل یک بار هم که شده، از این دستگاه استفاده شده است. معمولا کمپانی های بزرگی که سالانه یا هرچند وقت یک بار دستگاه های خود را بروزرسانی می کنند، به ویژه در اروپا و آمریکا، این قطعات الکترونیکی را با عنوان استوک به دیگر کشورها می فروشند که در نهایت به مشتریان در کشورهای فروخته می شود.

مزیت بسیار جذابی که این نوع دستگاه ها دارند، عرضه مستقیم آنها از برندها و کمپانی های بزرگ خارجی است که اصیل بودن آنها را تضمین می کند. از سوی دیگر، معمولا مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک در بازه زمانی کمی استفاده شده اند. این مورد نیز دلیل مهمی است که تضمین می کند دستگاه با کیفیت و طول عمر بالاتری به دست شما می رسد. در ادامه با ما باشید تا به بررسی دقیق تر مشخصات این دستگاه ها بپردازیم.

 

مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک از چه کشورهایی وارد می شوند؟

حال که کمی با مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک آشنا شدیم، ممکن است این سوال مطرح شود که این دستگاه ها از چه کشورهایی وارد می شوند؟ در پاسخ باید گفت عموم دستگاه هایی که استوک هستند، از ۳ مقصد وارد می شوند که به شرح زیر هستند:

  • کشورهای اروپایی: عموما در بین سرزمین های مختلف قاره اروپا، دستگاه های استوک از مبدا کشورهای ثروتمند و پیشرفته به دیگر نقاط جهان ارسال می شود. از جمله می توان به کشور آلمان که بیشترین تعداد از این نوع دستگاه ها را صادر می کند و نیز انگلیس اشاره کرد.
  • آمریکا و ژاپن: اگر در بین مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک، مدل هایی را با ولتاژ کاری ۱۱۰ ولت بیابید، به احتمال بسیار زیاد مبدا ورود آنها آمریکا و ژاپن می باشند.

قابل ذکر است که ترکیه و امارات، مهم ترین دالان هایی هستند که این نوع دستگاه ها از آن به کشورهای دیگر ارسال می شود. علت آنکه ما کالاهایی را تحت عنوان استوک در بازار خود می بینیم، به چند دلیل تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • در کشورهای پیشرفته، بسیاری از کالاهایی که برگشت می خورند، مستقیم به انبار منتقل شده و درجه بندی می گردند. برخی از این کالاها به عنوان استوک در بازارهای بین المللی به فروش می روند.
  • کمپانی های بزرگ، معمولا تجهیزات خود را به صورت دوره ای بروز رسانی می کنند. این اقدام می تواند به علل متفاوتی رخ دهد. مثلا از رده خارج شدن دستگاه یا عدم ظرفیت کافی برای کارهای اجرایی و غیره. در این حالت از آنجایی که بسیاری از شرکت های سازنده این دستگاه ها در بازار داخلی این کشورها نیز حضور دارند، فروش دستگاه های استوک در داخل کشور انجام نمی شود. بنابراین این نوع کالاها به کشورهای دیگر صادر می شوند.

صادرات کالاهای استوک

مزیت های خرید مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک چیست؟

حال نوبت آن است که به معرفی مزایا و معایب خرید مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک بپردازیم. ابتدا در مورد مزایای خرید چنین وسایلی می توان گفت:

  • کیفیت بالا: بسیاری از کالاهایی که به این نام از کشورهای اروپا یا آمریکا وارد می شوند، ارزش خرید بالایی دارند. همانطور که در متن نیز ذکر شد، این لوازم الکترونیکی عمدتا از کشورهای پیشرفته وارد می شوند و می توان از اورجینال بودن و کیفیت بالای آنها مطمئن بود.
  • قیمت اقتصادی: از آنجایی که حتی با یکبار استفاده کردن، عنوان استوک یا دست دوم بر روی این کالا قرار داده می شود، هزینه آنها بسیار کمتر از خرید نمونه های اصلی با همان ارزش خواهد شد. بنابراین شما می توانید با قیمت بسیار پایین تری این کالاها را تهیه کنید.
  • عمر طولانی: اگر در یک کشور خارجی، یک دستگاه از پلمپ خارج شده و یکبار استفاده شود، به عنوان استوک شناخته می شود. شما می توانید از بین کالاهای استوک، مدل هایی را در حد نو بیابید که می توانند تا ده ها سال نیاز شما را مثل یک دستگاه جدید برطرف کنند.
  • حمل و نقل آسان: اگر جزو کسانی هستید که می بایست همیشه یک لپ تاپ یا کامپیوتر حمل کنید، خرید یک مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک پیشنهاد ایده آلی برای شما خواهد بود. چراکه وزن و اندازه این نوع دستگاه ها بسیار کمتر از مدل های معمول در بازار است.

نکته مهمی که قبل از تهیه این وسایل باید به آن توجه کرد، خرید از یک فروشنده معتبر است. شما می توانید از مجموعه آوین سرور برای تهیه انواع لپ تاپ اج پی یا سایر دستگاه های استوک و لوازم الکترونیکی در حوزه سرور اقدام کنید.

آشنایی با مزیت های مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک

معایب خرید مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک کدامند؟

برای آنکه بتوانید تمامی جنبه های خرید مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک را درنظر بگیرید، به معایب تهیه این وسایل نیز اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • ولتاژ کاری متفاوت: ممکن است در برخی مدل ها، ولتاژ کاری متفاوتی از این دستگاه ها را مشاهده کنید. برای رفع این مشکل می توان از یک مبدل برق به ۲۲۰ ولت استفاده کرد.
  • شرکت های واسط نامعتبر: یافتن یک شرکت معتبر برای خرید این وسایل دشوار است. با این حال شما می توانید آنها را از مجموعه های معتبری مانند آوین سرور تهیه نمایید که سابقه فعالیت قانونی و چندین ساله در این حوزه را دارند.
  • نوسان قیمتی: برحسب آنکه دستگاه شما از چه برند، کشور و با چه کیفیتی وارد شده است، نوسان قیمتی در این خصوص وجود دارند. با این حال قیمت های ارائه شده نسبت به مدل های جدید، جذابیت بسیار بالای خواهد داشت.
  • خرابی: ممکن است برخی از این دستگاه ها دارای خرابی های جزئی باشند. اما شما می توانید با خرید آنها از پلتفرم های معتبر، از شرایط گارانتی به منظور تست سلامت کالا استفاده کنید.

آشنایی با معایب خرید مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک

خرید مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک برای چه کسانی مناسب است؟

چه کسانی می بایست برای خرید مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک اقدام کنند؟ این یکی از مهم ترین پرسش هایی است که ما برای پاسخ به آن ۳ دسته گروه را معرفی می کنیم:

  • گروه اول کسانی هستند که سیستم هایی با ارزش خرید بسیار بالا اما با قیمت پایین می خواهند. پیشنهاد ما آن است که این دسته از افراد حتما یک مرتبه چنین سیستم هایی را با کانفیگ های مختلف آن مشاهده کرده و قیمت آنها را بررسی کنند.
  • گروه دوم کسانی هستند که به دنبال یک کامپیوتر جمع و جور با قابلیت جابه جایی می باشند. شما می توانید این دستگاه ها را در برخی مدل ها، با داشتن وزنی همانند یک لپ تاپ حمل کنید. این قابلیت به درد کسانی می خورد که مکان مشخصی برای فعالیت ندارند و یا همواره در حال سفر هستند.
  • گروه سوم دانشجویان و کارمندان می باشند. دانشجویان به واسطه فعالیت های درسی خود و درآمد کمی که دارند، به دنبال سیستم هایی هستند که بتواند از نظر پردازشی قوی تر باشند. بنابراین ما به آنها لپ تاپ های استوک اچ پی، ایسوس، دل و غیره را معرفی می کنیم. همچنین کارمندان ادارات دولتی و خصوصی می توانند از مینی کیس ها برای انجام فعالیت های روتین و اداری روزانه خود استفاده نمایند. به عنوان مثال مینی کیس اچ پی بسیار محبوب است.

همچنین در جامعه گروه های شغلی بسیار زیادی وجود دارند که می توانند از این نوع دستگاه های مقرون به صرفه استفاده کنند. از جمله کسانی که در حوزه خدمات اینترنتی، کافی نتی ها، مراکز پشتیبانی کسب و کارها، مشاغل خانگی یا حسابداری و غیره فعالیت می کنند. همچنین موسسات آموزشی برای تجهیز بخش آی تی دانشگاه یا مدارس و کلاس های درس خود می توانند از این تجهیزات بهره مند شوند.

آشنایی با جامعه هدف خریداران لپ تاپ دست دوم

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی راجع به مزایا و معایب خرید و فروش مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک باید گفت این نوع دستگاه ها غالبا از شرکت ها و کشورهای پیشرفته در اختیار کاربران قرار می گیرند. آنها به واسطه سیاست های فروش، ممنوعیت ورود مجدد در بازار، اشباع شدن بازارهای داخلی از محصولات این کمپانی ها و یا نوسازی سیستم های شرکتی به خارج از کشور هدایت می شوند. همانطور که در غالب این موارد مشاهده می کنیم، دستگاه های مینی کیس استوک، بیشتر شامل سیستم هایی هستند که همچنان ارزش خرید بالایی دارند و کیفیت اولیه خود را حفظ کرده اند.

هرچند نام استوک برای آنها درنظر گرفته می شود، اما برخی از این مدل ها ممکن است به اندازه چند روز کار کرده باشند. از سوی دیگر، مینی کیس ها و لپ تاپ های استوک می توانند به واسطه دست دوم بودن، قیمت پایین تری نسبت به همرده های خود در بازار داشته ولی کیفیت یا عملکرد مشابهی را ارائه دهند.

با توجه به حجم انبوهی از تجهیزات الکترونیکی که در کشورهای پیشرفته تولید شده و هرسال ارتقا می یابند، کمپانی های بزرگ تمایل دارند هر چند سال یکبار وسایل خود را به روز رسانی کنند. به همین جهت مدل های متنوعی از مینی کیس ها و لپ تاپ های استوک، هرساله در بازار کشورها ارسال خواهند شد. بنابراین همواره فرصت خرید مدل های خوب در این حوزه وجود دارد. شما می توانید برای تهیه این دستگاه ها، از فروشگاه های اینترنتی آوین سرور سفارش خود را ثبت نمایید.

 

جمع بندی مزایا و معایب خرید لپ تاپ و مینی کیس های استوک

پرسش و پاسخ متداول

در انتها در پاسخ به سوالات متداولی که کاربران راجع به مینی کیس استوک یا لپ تاپ های دست دوم دارند، می توان گفت:

  • لپ تاپ و مینی کیس استوک بخریم یا خیر؟

اگر بودجه محدودی دارید و بهترین عملکرد را می خواهید، قطعا جواب بله است. دستگاه های استوک هزینه های به نسبت پایین تری را برای مشتریان خود ارائه می‌کنند که ارزش خرید آنها را به شدت افزایش می‌دهد.

  • بهترین کشورهای صادر کننده لپ تاپ استوک کدام است؟

در میان کشورهای مختلفی که لپ تاپ ها و کیس های استوک ارائه می کنند، می توان به آلمان، انگلیس، آمریکا و نیز ژاپن اشاره کرد که معمولا کیفیت بالایی در دستگاه های دست دوم خود دارند.

  • مهم ترین نکته در خرید دستگاه های دست دوم چیست؟

از مهم ترین نکات در زمینه تهیه مینی کیس دست دوم یا لپ تاپ استوک باید به خرید از یک موسسه معتبر اشاره کرد. چراکه بازار دست دوم فروشی همواره با ورود کالاهای تقلبی منجر به فریب خوردن مشتریان می شود. شما می توانید برای تهیه یک کالای استوک با کیفیت و در قیمت مناسب، از فروشگاه آوین سرور اقدام کنید.

 

برای مشاوره و خرید از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید.

 

تلفن های تماس

۰۲۱۹۱۳۰۱۸۷۴

۰۹۰۳۲۴۴۴۸۹۱

آدرس

Avinserver.com

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *