اهداف و زیرساخت پکس گلد چگونه است؟

اهداف و زیرساخت پکس گلد چگونه است؟
  • 1401/11/2
  • گویا آی تی
  • 0

در حالی که گزینه‌های سرمایه‌گذاری مدرن مانند NFT و کریپتو در سال‌های اخیر محبوبیت پیدا کرده‌اند، قیمت کالاهای فیزیکی همچنان در حال افزایش هستند؛ به طوری که تقاضا برای طلا در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۴۰۰۰ تن رسید. در سطح جهانی، ارزش بازار کریپتو در سال گذشته از مرز ۲ تریلیون دلار فراتر رفت. بسیاری از سرمایه‌گذاران اکنون با این سوال روبرو می شوند: کدام گزینه را انتخاب کنند، ارز دیجیتال یا طلا؟

پکس گلد راهی برای ارائه یک گزینه سرمایه‌گذاری که ترکیبی از ارز دیجیتال که مستقیماً به دارایی‌های فیزیکی طلا مرتبط است، پیدا کرده است؛ از این رو حتی برای سرمایه‌گذارانی که به گزینه‌های سنتی عادت کرده‌اند نیز جذاب است. اگر قصد خرید PAXG را دارید دست نگه دارید و قبل از آن قابلیت این رمزارز را به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری بررسی کنید.

پکس گلد چیست؟

PAXG یک توکن با پشتوانه دارایی است که توسط Paxos صادر می‌شود. یک توکن پکس گلد نشان‌دهنده یک اونس تروی (واحد اندازه‌گیری وزن فلز گران‌بها) خوب از یک شمش طلای Good Delivery لندن است که در انبارهای حرفه‌ای برینک ذخیره شده است.

کاربران توکن‌های پکس گلد را دریافت می‌کنند که نشان‌دهنده حقوق مالکیت قانونی بخشی از طلا است که توسط شرکت Paxos Trust نگهداری می‌شود. از آنجایی که توکن پکس گلد نشان‌دهنده طلای واقعی و فیزیکی است، ارزش آن مستقیماً با ارزش بازار لحظه‌ای طلا مرتبط است.

توکن PAXG با تحرک و سرعت یک دارایی دیجیتال، به صاحبان خود مزیت مالکیت فیزیکی واقعی شمش‌های طلا را می‌دهد. دارندگان توکن پکس گلد می‌توانند مالکیت کسری شمش‌های فیزیکی را داشته باشند و توکن‌های خود را به طلای تخصیص نیافته، طلای تخصیص یافته یا ارز فیات (و بالعکس) در پلتفرم Paxos تبدیل کنند. این فرآیند تبدیل سریع و کارآمد است و آسیب‌پذیری در برابر ریسک تسویه را کاهش می‌دهد.

دارنده توکن PAXG می‌تواند شماره سریال، ارزش و ویژگی‌های فیزیکی طلای طاقدار خود را در هر زمان با وارد کردن آدرس کیف پول اتریوم خود در ابزار جستجوی PAXG جستجو کند.

پکس گلد چگونه کار می‌کند؟

PAX Gold بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود. توکن PAXG آن از پروتکل استانداردERC20 پیروی می‌کند و همه تراکنش‌ها بر اساس قوانین قرارداد هوشمند تنظیم شده توسط شبکه اتریوم عمل می‌کنند.

هر توکن پکس گلد نشان‌دهنده یک اونس تروی خوب از یک شمش طلا است که در خزانه‌های برینک ذخیره شده است. برای مقادیر کمتر طلا، خرده‌فروشان فیزیکی می‌توانند به سرمایه گذاران در بازخرید توکن‌های خود کمک کنند. PAXG از همان پروتکل اجماع و ویژگی‌های بلاک چین مانند اتریوم استفاده می‌کند؛ از جمله دسترسی به قراردادهای هوشمند.

Paxos هر تراکنش پکس گلد را از طریق ابزارهای تحلیلی شخص ثالث بررسی و موارد بالقوه کلاهبرداری و پولشویی را چک کند. همچنین ممیزی قراردادهای هوشمند را به طور منظم انجام می‌دهد که توسط آن توسعه‌دهندگان کد را برای شناسایی اشکالات و آسیب‌پذیری‌ها تجزیه و تحلیل می‌کنند.

Paxos هزینه کمی (حدود ۰٫۰۲٪ از مقدار PAXG ارسال شده در بلاک چین) برای ایجاد و از بین بردن توکن‌های PAXG دریافت می‌کند. کاربران همچنین برای انتقال توکن‌های خود در اتریوم هزینه‌های زنجیره‌ای می‌پردازند.

از آنجایی که پکس گلد از پروتکل استاندارد ERC20 پیروی می‌کند، بسیاری از صرافی‌ها و برنامه‌های کیف پول با پشتیبانی اتریوم از قبل پشتیبانی داخلی برای مشاهده و انتقال PAX Gold دارند.

ویژگی‌های کلیدی پکس گلد

دسترسی بالا

PAXG که به عنوان یک توکن ERC20 بر روی اتریوم ساخته شده است، می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته در هر نقطه از جهان جابه‌جا یا معامله شود. حداقل‌های سرمایه‌گذاری پایین هر کسی را قادر می‌سازد بخشی از یک شمش طلای معتبر LBMA را تحت پروتکل‌های London Good Delivery داشته باشد.

مورد اعتماد

Paxos یک شرکت نگهبان و اعتماد است که توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) تنظیم می‌شود. توکن PAX Gold همچنین به طور کامل توسط طلای تخصیصی که در امن‌ترین خزانه‌های جهان نگهداری می‌شود پشتیبانی می‌شود. هر ماه، یک حسابرس رتبه‌بندی ملی اطمینان حاصل می‌کند که عرضه مشابهی از پکس گلد و طلای اساسی وجود دارد.

قابل بازخرید

پکس گلد اولین و تنها توکن طلایی است که می‌توان آن را برای شمش‌های طلای Good Delivery معتبر LBMA بازخرید کرد. مقادیر کمتر را نیز می‌توان به راحتی از طریق شبکه‌ای از خرده فروشان فیزیکی طلا بازخرید کرد. مشتریان Paxos همیشه می‌توانند PAXG را به دلار با قیمت‌های فعلی بازار طلا بازخرید کنند. مشتریان سازمانی همچنین می‌توانند توکن‌های PAXG خود را برای طلای Loco London تخصیص نیافته بازخرید کنند.

قابل انعطاف

دارندگان پکس گلد می‌توانند به راحتی پکس گلد را از طریق پلتفرم Paxos به طلای فیات، فیزیکی یا تخصیص نشده بازخرید یا تبدیل کنند. PAXG را می‌توان در هر جایی که توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند استفاده کرد. توکن‌های PAX Gold همچنین می‌توانند با سایر دارایی‌های دیجیتال در صرافی‌های رایج ارزهای دیجیتال معامله شوند.

هزینه‌های کم

Paxos یک ساختار کارمزد بسیار رقابتی (۰٫۰۳-۱٪ بر اساس سطوح حجم) برای ایجاد و بازخرید توکن‌های PAXG در کیف پول Paxos ارائه می‌کند. همچنین هزینه تراکنش‌های اتریوم روی زنجیره پایین (۰٫۰۲ درصد) و هزینه‌های ذخیره‌سازی صفر را ارائه می‌دهد. مانند سایر توکن‌های ERC20، هزینه‌های اسمی گاز اتریوم برای تراکنش‌های زنجیره‌ای اعمال می‌شود.

آیا پکس گلد یک سرمایه گذاری خوب است؟

اگرچه قیمت پکس گلد یا قیمت طلا ممکن است در کوتاه مدت نوسان داشته باشد، اما از نظر تاریخی ارزش خود را در بلندمدت حفظ کرده است. به همین دلیل، بسیاری از سرمایه گذاران از طلا به عنوان پوششی در برابر تورم استفاده می کنند.

قیمت طلا اغلب در واکنش به رویدادهایی که باعث کاهش ارزش سرمایه گذاری‌های سنتی کاغذ مانند اوراق قرضه و سهام می‌شود، افزایش‌می یابد. بنابراین، مهم است که سرمایه گذاری طلا (خرید پکس گلد) را به عنوان بخش عمده‌ای از یک سبد سرمایه گذاری متنوع در نظر بگیرید. این استراتژی در جبران زیان ناشی از دارایی‌های بی‌ثبات‌تر در طول رکود در بازار موثر است.

جمع‌بندی

PAXG همان ارزش پیشنهادی طلای فیزیکی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند که علاوه بر نقدینگی، امنیت و تقسیم‌پذیری دارایی‌های دیجیتالی که توسط فناوری بلاک چین تامین می‌شود را برای سرمایه‌گذاران محقق می‌کند.

قیمت پکس گلد با قیمت طلا همبستگی بالایی دارد و ارزش آن با طلا جابجا می‌شود. خرید پکس گلد

می‌تواند یک گزینه مناسب برای پوشش ارزش پول در برابر تورم باشد. اگر بازار طلای را رصد می‌کنید، بررسی قیمت روزانه پکس گلد و خرید آن از اینجا امکان‌پذیر است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *