بررسی تاریخچه شبکه وینک (WINK)

بررسی تاریخچه شبکه وینک (WINK)
  • 1401/11/10
  • گویا آی تی
  • 0

دنیای رمزارزها سرتاسر شگفتی است و هر روز هم به این شگفتی‌ها افزوده می‌شود؛ اما شبکه وینک در این دنیای شگفت‌انگیز چه نقشی دارد و در کدام دسته از جذابیت‌های آن قرار می‌گیرد. در این مقاله راجع به این ارز دیجیتال، تاریخچه و ویژگی‌های آن به طور مفصل صحبت می‌کنیم. پس لطفاً همراه ما بمانید و در خصوص این شبکه غیرمتمرکز بازی مبتنی بر بلاکچین اطلاعات مفیدی کسب کنید.

بازی ارز وینک

پروژه وینک (WINK) یک پلتفرم بازی دیجیتالی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین است. تعداد زیادی از معامله‌گران کریپتو از طریق چنین بازی‌هایی پا به عرصه رمزارزهای دیجیتال گذاشته‌اند. بازی‌های بلاکچین طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارند و می‌توان گفت پروژه WINK قدیمی‌تر آن‌هاست. مهم‌ترین مشخصه این سیستم سرگرمی قابلیت استفاده از قراردادهای هوشمند شبکه بلاکچین در آن است.

شبکه Wink سیستم سرگرمی مبتنی بر بلاکچین ترون است. دلیل نام‌گذاری اولیه آن یعنی ترون بت (TronBet) نیز به همین خاطر بوده است. این شبکه به عنوان یک پل ارتباطی بین قراردادهای هوشمند و داده‌های واقعی عمل می‌کند. WINK به عنوان یک اوراکل غیرمتمرکز جهت برقراری ارتباط میان قراردادهای هوشمند و داده‌های واقعی عمل می‌‌کند. با کمک این اوراکل اجرای فرایندها در قراردادهای هوشمند با امنیت بیشتری انجام خواهد شد.

وینک چگونه به وجود آمد؟

شبکه WINK توسط سه شخص به نام‌های بی‌وانگ، الکس یی و اس تانگ به وجود آمد. پس از مدتی ۹ نفر دیگر به این تیم سه نفره افزوده شد. در حال حاضر تیم فعلی وینک از چهار متخصص تکنولوژی بلاکچین، سه متخصص بازی‌های بلاکچین، سه توسعه نرم‌افزار موبایل و چهار کارشناس و متخصص تبلیغات و بازاریابی تشکیل شده است.

در حالی که فعالیت ترون بت از همان ابتدا با ایجاد فرصت شرط‌بندی برای کاربران، محبوبیت زیادی کسب کرده بود. در سال ۲۰۱۹ این پلتفرم بازی دیجیتالی نام خود را به WINK تغییر داد و پس از تغییر نام توکن بومی خود را با نماد WIN به بازار معرفی کرد. به دلیل محبویت اولیه این پلتفرم، در همان ابتدای فروش بیش از ۶ میلیون دلار از توکن‌های آن به فروش رسید. بر همین اساس بسیاری از تحلیل‌گران به این ارز دیجیتالی توجه نشان دادند.

پس از فروش بالا و جلب نظر تحلیل‌گران بازار ارز به پروژه وینک، صرافی بایننس نیز با پشتیبانی خود از این ارز دیجیتالی محبوبیت آن را چند برابر کرد. در تاریخ ۶ اکتبر سال ۲۰۲۰ نیز وایت پیپر این ارز پرطرفدار منتشر شد.

 هدف از ساخت ارز وینک

ارز دیجیتال وینک با هدف ارائه داده‌های قابل اطمینان جهت به اجرا درآوردن قراردادهای هوشمند ساخته شده است. البته این ارز به غیر از دسترسی به قراردادهای هوشمند اهداف و کاربردهای دیگری نیز دارد. از جمله می‌توان موارد زیر اشاره کرد.

  • ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز
  • ساخت dapp بازی منحصربه‌فرد
  • طراحی‌های خلاقانه در بازی‌ها
  • توسعه و اشتراک‌گذاری بازی در شبکه‌های مختلف

Win Power چیست؟

افرادی که در حوزه کریپتو کارنسی فعالیت می‌‌کنند هر روز با مفاهیم جدید در ارتباط با رمز ارزهای دیجیتال روبه‌رو خواهند شد. در رابطه با ارز دیجیتال وینک نیز مفهومی به نام Win Power وجود دارد. این مفهوم یک شاخص است که تعداد توکن‌های نگهداری شده توسط هر کاربر را محاسبه می‌کند. به بیانی دیگر مقدار وین پاور با تعداد توکن‌هایی که هر کاربر نگهداری می‌کند، رابطه مستقیم دارد. مقدار وین پاور کاربران به طور روزانه محاسبه می‌شود و بر اساس آن مقدار معینی توکن توسط سیستم به کاربران داده می‌شود.

مزایای شبکه WINK

کاربران پلتفرم وینک از مزایای متعددی برخوردار خواهند شد. یکی از این مزایا پاداش‌هایی است که از طریق مکانیزم RainDrop به کاربران داده می‌شود. سیستم WINK در جهت علاقه‌مند کردن کاربران به نگهداری ارز خود به آن‌ها جایزه‌ می‌دهد. جوایز و پاداش‌های این سیستم به صورت روزانه و در قالب ارز ترون با نام TRX به کاربران اهدا می‌شود.

کاربران در شبکه وینک در هسته اصلی این پلتفرم قرار می‌گیرند و این مورد یکی از مزایا و دلایل علاقه‌مندی کاربران به این پلتفرم جذاب است. مزایای ذکر شده موجب شده تا کاربران این شبکه نسبت به رویدادهای آن احساس مسئولیت کنند و به نوعی در جهت رشد و توسعه‌ آن مشارکت فعالانه‌تری داشته باشند. گفته شده که توسعه‌دهندگان این ارز در تلاش‌اند تا از طریق طراحی برنامه‌های جذاب‌تر به طرز وسیع‌تری به وفادار کردن کاربران خود دامن بزنند.

 

تاریخچه قیمت وینک؛ پیش‌بینی قیمت WIN در آینده

اگر به نوسانات قیمت وینک در طول سال‌های عمر این ارز نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که قیمت این ارز در ابتدای شروع فعالیت خود از ۰.۰۰۰۰۶۶۷۳۳۴۰ شروع شد و در مدت کوتاهی با ۳۵۰ دلار رشد به قیمت ۰.۰۰۰۳ رسید. هرچند که این ارز در یک دوره چند ماهه دچار افت و سپس ثباتِ قیمت شد؛ اما در آوریل ۲۰۲۱ با یک جهش ناگهانی به قیمت  ۰.۰۰۲ رسید و توانست ۱۹۰۰ درصد رشد را تجربه کند.

در حال حاضر یعنی در زمان نگارش این مقاله قیمت لحظه‌ای وینک برابر با  ۰۰۰۰۹۴۳۳ . ۰ دلار است. با توجه به اینکه این ارز در طول عمر خود رشد ۴۰۰ درصدی را نیز تجربه کرده است و از طرفی ماهیت و کاربردهای آن جذب‌کننده هستند، می‌توان آینده خوش‌بینانه‌ای را برای این ارز تخمین زد. به عبارتی احتمال روی آوردن کاربران بسیاری به سمت شبکه وینک بعید نیست.

ساختار توزیع توکن WIN

میزان عرضه کل توکن WINK به مقدار ۹۹۹ میلیارد واحد در نظر گرفته شده است. بخشی از این مقدار از طریق فروش اولیه توسط صرافی‌ها عرضه شد. مابقی این ارزها  از خرید وینک در بازارهای ارز دیجیتال، ایردراپ‌ها و رویدادهای تبلیغاتی به دست می‌آید. در جدول زیر ساختار توزیع این توکن را ذکر کرده‌ایم.

 

ساختار توزیع WIN

  بخش مقدار به درصد  
  اکوسیستم ۲۷ درصد  
  فروش اولیه ۱۵ درصد  
  جامعه اولیه ۱۲ درصد  
  اعضای تیم ۱۰ درصد  
  همکاری با بازی‌ها ۹ درصد  
  توسعه پلتفرم ۷ درصد  
  همکاری‌های استراتژیک ۲۵/۶ درصد  
  ایر دراپ ۵ درصد  
  ذخیره ۷۵/۳ درصد  
  فروش عمومی ۵ درصد  

 

خرید و فروش وینک 

نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال مبحث مهمی در خصوص رمز ارزها به شمار می‌رود. خبر خوب اینکه خرید وینک بسیار آسان است و توسط بسیاری از صرافی‌های معتبر از قبیل بایننس، کوکوین، پولونیکس، بیت هامب و هی بی تی سی و برخی از صرافی‌های ایرانی معتبر قابل انجام است.

مزیت خرید وینک از صرافی ایرانی بهره‌مندی از پشتیبانی قوی به زبان فارسی است؛ بنابراین کاربران بدون سردرگمی و با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانند به خرید فروش این ارز بپردازند.از اینجا می‌توانید خرید وینک را در امنیت کامل انجام دهید.

 

کلام پایانی

شبکه وینک یک شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین است. ماهیت این شبکه در سیستم پاداش‌دهی به کاربران و توسعه بازی‌های دیجیتالی به خودی خود زمینه‌ساز جذب کاربران است. از طرفی این پروژه بازی P2E  از دو بلاکچین بایننس و ترون پشتیبانی می‌کند و این مورد نیز زمینه را برای کاربری آسان‌تر و جذب بیشتر کاربران فراهم می‌کند. همچنین در خصوص توکن اختصاصی آن با WIN و رشد قیمت قابل ملاحظه آن در طول چند سال، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری بر این ارز نظر و ایده بسیاری از کاربران دنیای رمز ارزها باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *