بهترین اندیکاتور سیگنال خرید و فروش

بهترین اندیکاتور سیگنال خرید و فروش
  • 1401/12/7
  • مهیار سوری
  • 0

بازار ارز دیجیتال، یکی از پر‌چالش‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. به همین دلیل، معامله‌گران این بازار همواره به‌دنبال تکنیک‌هایی برای بهینه کردن معاملات و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری می‌گردند. اندیکاتورهای ارز دیجیتال، ابزار‌هایی کاربردی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان جلوی ضررهای هنگفت مالی را در بازار کریپتو گرفت. در این مقاله قصد داریم بهترین اندیکاتور سیگنال خرید و فروش را معرفی کنیم. اگر شما نیز قصد ورود قدرتمند به بازار کریپتوکارنسی را دارید، با مطالعه این مطلب می‌توانید ریسک سرمایه‌گذاری خود را به حداقل برسانید.

اندیکاتور مکدی (MACD)؛ اندیکاتور سیگنال خرید و فروش بسیار قوی رایگان

افرادی که در بازار کریپتو فعالیت می‌کنند، به‌خوبی با اندیکاتور مکدی آشنا هستند. MACD که در سال ۱۹۷۰ میلادی طراحی و معرفی شد، در هنگام تحلیل ارزهای دیجیتال کاربردهای متعددی دارد. معامله‌گران می‌توانند با استفاده از این ابزار تحلیل تکنیکال، جهت روند بازار، میزان نوسان و همچنین تغییرهای بازار را شناسایی کنند.

برای مثال، مکدی به‌عنوان بهترین اندیکاتور سیگنال خرید و فروش، به‌خوبی نشان می‌دهد که وضعیت بازار صعودی است یا نزولی؛ این ابزار همچنین میزان نوسان‌های دقیق بازار را مشخص می‌کند. استفاده از MACD کاملا رایگان بوده و کار با آن نیز بسیار آسان است؛ اما برای تحلیل هیستوگرام مکدی و ترید ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو، در نهایت حتما باید در دوره‌های آموزش ارز دیجیتال معتبر شرکت کنید و دانشتان را در این زمینه افزایش دهید.

اندیکاتور استوکاستیک؛ قوی‌ترین اندیکاتور خرید و فروش (سیگنال ورود و خروج)

اندیکاتور استوکاستیک برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ میلادی طراحی و معرفی شد. از این ابزار کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال به‌منظور تشخیص جهت حرکت قیمت‌ها و تغییرات مربوط به روندهای بازار استفاده می‌شود. معمولا تریدرها از اندیکاتور Stochastic برای نوسان‌گیری قیمت‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند.

در این ابزار نواحی بالاتر از ۸۰، مناطق اشباع خرید هستند و نقاط زیر ۲۰ نیز به‌عنوان نواحی اشباع فروش شناخته می‌شوند. استوکاستیک در کنار سایر اندیکاتورها سازگاری مناسبی دارد. شما برای اینکه بتوانید به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوید، حتما باید نحوه کار و تحلیل روندها را به‌وسیله این اندیکاتورها بیاموزید. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری روش‌های تبدیل شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای، مقاله «چگونه تریدر شویم» را در بلاگ داجکس مطالعه کنید.

اندیکاتور RSI؛ اندیکاتور سیگنال خرید و فروش بسیار قوی ارز دیجیتال

برخی از معامله‌گران کهنه‌کار بازار کریپتو، اندیکاتور شاخص قدرت خریداران نسبت به فروشندگان یا همان RSI را به‌عنوان بهترین اندیکاتور سیگنال خرید و فروش می‌شناسند. این ابزار به‌صورت لحظه‌ای قدرت خریداران را نسبت به فروشنده‌ها نشان می‌دهد. در تحلیل روندها با اندیکاتور RSI توجه داشته باشید که اگر قدرت خریداران نسبت به فروشندگان بیشتر باشد، روند قیمت رمز ارز صعودی خواهد بود. در مقابل، اگر قدرت خریداران کمتر باشد، روند حرکت قیمت نزولی می‌شود.

اندیکاتور RSI از یک خط به نام RSI و سه محدوده قیمتی تشکیل می‌شود. شخص تریدر می‌تواند با بررسی شرایط این خط و اعداد روی نمودار، روند قیمت‌های بازار را پیش‌بینی و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را انتخاب کند.

اندیکاتور بولینگر باند؛ ابزاری برای تشخیص سیگنال‌های ورودی و خروجی

اندیکاتور بولینگر باند برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ میلادی طراحی و معرفی شد. امروزه از این ابزار کاربردی و محبوب برای تشخیص سیگنال‌های ورودی و خروجی به بازار کریپتو و بازارهای مالی دیگر استفاده می‌شود. معامله‌گران بازار می‌توانند توسط ابزار بولینگر باند در دوره‌های زمانی مشخص، میزان نوسانات بازار را نیز مشخص کنند.  بولینگر باند به‌عنوان یک اندیکاتور خرید و فروش قوی، به‌خوبی پایان روندها را پیش‌بینی کرده و اطلاعات درستی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اندیکاتور میانگین متحرک؛ ابزاری تحلیلی با کاربردهای متعدد

اندیکاتور میانگین متحرک (Moving Average) یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارهای تحلیلی در بازارهای مالی محسوب می‌شود. این ابزار می‌تواند در هر لحظه میانگینی از قیمت ارزهای دیجیتال مختلف را در بازه‌های زمانی متفاوت در اختیار معامله‌گران قرار دهد. مووینگ اوریج‌ها می‌توانند برای افرادی که به‌دنبال قوی‌ترین و بهترین اندیکاتور سیگنال خرید و فروش هستند، گزینه بسیار مناسبی باشند؛ به شرط آن که فرد دوره‌های آموزش ترید رمز ارز را گذرانده و به‌خوبی روش‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را آموخته باشد.

شما باید برای آشنایی با نحوه کار این اندیکاتورها، روش‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را بیاموزید. این کار به دو صورت امکان‌پذیر است؛ یا اینکه به‌صورت تجربی ترید رمز ارز را یاد بگیرید یا در دوره‌های آموزشی شرکت کنید. برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و از دست دادن سرمایه و ثروت، پیشنهاد ما روش دوم یعنی شرکت در دوره‌های آموزش ارز دیجیتال معتبر است.

داجکس؛ معتبرترین مرجع تخصصی آموزش ترید ارز دیجیتال در ایران

در این مقاله بهترین اندیکاتور سیگنال خرید و فروش را معرفی کردیم تا شما بتوانید ریسک سرمایه‌گذاری خود را به حداقل برسانید. اما اگر به‌تازگی قصد ورود و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره‌های آموزشی مجموعه داجکس شرکت کنید.

داجکس دوره‌های مقدماتی، پیشرفته و خصوصی (VIP) ارز دیجیتال را برای علاقه‌مندان به این بازار برگزار می‌کند. دوره‌های آموزشی این مجموعه همگی به‌صورت عملی و توسط مجرب‌ترین اساتید ارز دیجیتال ایران برگزار می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این دوره‌ها کافی است وارد سایت داجکس به نشانی dogex.ae شوید. این مجموعه به شما کمک می‌کند تا در زمانی اندک به یک تریدر خبره بازار تبدیل شوید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *