۱۵ راهکار برای بازاریابی با اینستاگرام که حتما باید بدانید

۱۵ راهکار برای بازاریابی با اینستاگرام که حتما باید بدانید
  • 1399/8/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اینستاگرام با بیش از ۸۴۹ میلیون کاربر فعال باعث شده است که بسیاری از برندها از این پلتفرم محبوب در برنامه‌های بازاریابی خود استفاده کنند. دری این مقاله به نکته‌هایی اشاره خواهیم کرد که به کمک آنها می‌توانید یک استراتژی مناسب برای بازاریابی از طریق اینستاگرام تدوین کنید. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

۱. از حساب کاربری Business استفاده کنید

مطمئن شوید که حساب اینستاگرام شما در حالت Business و یا creator قرار دارد و نه در حالت شخصی. اگر حسابتان شخصی است آن را به یکی از این دو حساب کاربری تبدیل کنید. بدین ترتیب قادر خواهید بود اطلاعات و آمار بیشتری را در مورد حساب کاربری خود مشاهده کنید. همچنین می‌توانید اطلاعاتی از قبیل ایمیل و شماره تماس را نیز به پروفایل خود اضافه کنید.

۲. اهداف روشنی داشته باشید

تمام پلتفرم‌های اجتماعی نوعی ابزار هستند. و استفاده از این ابزارها مادامی که هدفی نداشته باشید خیلی موثر نیست. باید هدف مشخص و واضحی داشته باشید. آیا می‌خواهید به کمک اینستاگرام افراد بیشتری را با برند خود آشنا کنید؟ یا قصد دارید افراد بیشتری را به برند خود علاقه‌مند کرده و از آنها اطلاعاتی مانند ایمیل و… بگیرید؟ همچنین ممکن است قصد داشته باشید از این طریق به فروش کالاها و خدمات خود بپردازید. می‌توانید هدف‌های متعددی را برای اقدامات بازاریابی در اینستاگرام داشته باشید. اما در نهایت مهم است که این اهداف برای شما روشن باشند.

۳. مخاطبین هدف خود را مشخص کنید

بهتر است قبل از شروع به کار در مورد مخاطبین هدف خود تحقیق کرده و اطلاعات مناسبی کسب کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل سن، محل زندگی، تحصیلات، علایق و… باشد. بدین شکل می‌توانید محتوایی مناسب را برای آنها ایجاد کنید. و آنها را به مخاطبین وفادار خود تبدیل کنید.

۴. پروفایل خود را بهینه کنید

قسمت بایو در حساب اینستاگرام، محدود به استفاده از ۱۵۰ کاراکتر است. چون هنگام مشاهده صفحه اینستاگرام، بایو اولین قسمتی است که مخاطبین مشاهده می‌کنند باید آن را به نحوی بنویسید که اثر مثبت و مناسبی داشته باشد و بیانگر هویت برند شما باشد. باید به شکلی در بایو بیان کنید که چرا مردم باید شما را فالو کنند. سعی کنید لینک سایت خود را نیز در این قسمت قرار دهید. این کار به سئوی سایت شما نیز کمک خواهد کرد.

۵. از یک عکس مناسب برای پروفایل خود استفاده کنید

در اغلب موارد بهتر است که از لوگوی کسب‌وکار خود به عنوان تصویر پروفایل استفاده کنید. با این کار به صفحه خود اعتبار می‌بخشید. افراد نیز با یک نگاه صفحه شما را شناسایی می‌کنند.

سعی کنید تا از تصویری با کیفیت و به اندازه کافی بزرگ استفاده کنید تا لوگوی شما به خوبی دیده شود.

۶. محتوایی تصویری و ترغیب‌کننده ایجاد کنید

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و تصاویر شما بسیار مهم هستند. نیازی نیست حتما از تجهیزات گران‌قیمت عکاسی استفاده کنید. کافیست کمی از تکنیک‌های عکاسی و همچنین کار با نرم‌افزارهای ویرایش تصویر را یاد بگیرید و عکس‌های مناسبی را منتشر کنید.

به عنوان مثال می‌توانید از محصولات، فضای فیزیکی شرکت خود و یا محتوایی که توسط کاربران تولید شده و همچنین عکس‌نوشته‌ها استفاده کنید و تصاویر منتوعی ایجاد کنید.

۷. ظاهری مختص برند خود در اینستاگرام ایجاد کنید

پس از اینکه تصمیم گرفتید چه نوع محتوایی را برای مخاطبین هدف خود منتشر کنید باید به این فکر باشید که ظاهری مخصوص به برند خود را ایجاد کنید. بدین منظور می‌توانید از رنگ‌ها و قاب‌های مختص به خود استفاده کنید و حس خاصی را به کاربران منتقل کنید. همچنین با استفاده مدوام از این رنگ‌ها  و قاب‌ها، فالورهای شما به راحتی و سرعت مطالب شما را تشخیص می‌دهند.

۸. کپشن ‌های عالی بنویسید

با اینکه اینستاگرام بر تصویر بنا شده است، اما نباید کپشن‌ها را نیز فراموش کنید. شعار برند شما به اندازه ظاهر آن اهمیت دارد. در قسمت کپشن می‌توانید ۲۲۰۰ کاراکتر بنویسید و در آن به جزئیات یا داستان‌سرایی در مورد برند خود بپردازید. دو خط اول نیز از اهمیت خاصی برخوردار است چون بدون لمس گزینه «بیشتر» نیز قابل دیدن است و باید مخاطب را به خود جذب کند.

۹. به صورت هوشمندانه از هشتگ‌ ها استفاده کنید

هشتگ‌ ها به کمک می‌کنند تا افراد بتوانند مطالب شما را پیدا کرده و مشاهده کنند.

شما می‌توانید تا ۳۰ هشتگ را در پست‌های اینستاگرام خود استفاده کنید. اما استفاده از این تعداد کار درستی نیست. ما پیشنهاد می‌کنیم از ۵ تا ۹ هشتگ برای هر پست استفاده کنید. اگر از تعداد زیادی هشتگ استفاده کنید ممکن است به عنوان مطلب اسپم در نظر گرفته شوید که این امر، کاربران را از شما دور می‌کند.

از هشتگ‌های مرتبط با پست خود و مخاطبین خود استفاده کنید. از هشتگ‌هایی مانند #فالوـبرابرـفالو و امثال آن نیز استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید : آیا میدانید سئو چیست و چه تاثیری در افزایش فروش دارد؟

۱۰. نرخ تعامل کاربران

انتشار مطالب با کیفیت بسیار مهم است اما به خاطر داشته باشید که تعامل با افراد دیگر نیز از آن مهم‌تر است. سعی کنید به تمام کامنت‌های مخاطبین خود پاسخ دهید. همچنین لایک کردن و کامنت‌ گزاشتن در صفحه افرادی که در حرفه شما شناخته شده هستند نیز می‌تواند به دیده شدن شما کمک کند.

۱۱. استوری ‌ها را فراموش نکنید!

استفاده از استوری‌ها بخش مهمی از استراتژی بازاریابی با اینستاگرام است. بیش از نیمی از کسب‌وکارها از استوری استفاده می‌کنند و اغلب نتایج خوبی نیز کسب می‌کنند. همچنین استوری‌ها که فقط ۲۴ ساعت در صفحه باقی می‌مانند به خاطر قابلیت ریپلای کردن ابزار خوبی برای ارتباط برقرار کردن با کاربران هستند.

۱۲. از هایلایت ‌ها نیز استفاده کنید

خود استوری‌ها ۲۴ ساعت در صفحه باقی می‌مانند. اما می‌توانید با اضافه کردن آنها به قسمت هایلایت، آنها را دائمی کنید. به این طریق و با استفاده از کاورهای مناسب برای این هایلایت ها می‌توانید آلبومی را در صفحه خود و بالای پست‌های خود ایجاد کنید.

به کمک این هایلایت ها می‌توانید اطلاعات بیشتری را از کسب‌وکار خود در اختیار مشتریان قرار دهید.

۱۳. در زمان مناسب پست‌های خود را منتشر کنید

با توجه به صنعتی که در آن کار می‌کنید زمان مناسب برای پست کردن مطالب نیز می‌تواند متغیر باشد. به عنوان مثال تعطیلات آخر هفته برای مطالب مرتبط با گردشگری و صنعت غذا مناسب است. برای مطالب آموزشی نیز اواسط هفته زمان مناسبی است. سعی کنید زمان مناسب برای صنعت خود را پیدا کنید.

۱۴. از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

با استفاده از اینفلوئنسرها می‌توانید برند خود را بیشتر به دیگران معرفی کرده و به آن اعتبار بیشتری ببخشید. تحقیقات نشان می‌دهد که اینفلوئنسرها می‌توانند بر تصمیم‌گیری افراد هنگام خرید تاثیرگذار باشند.

می‌توانید از آنها بخواهید برای شما به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تبلیغ کنند.

۱۵. به کمک تحلیل و بررسی، استراتژی خود را بهبود بخشید

مهم نیست که چقدر بازاریاب خوبی هستید، همیشه می‌توانید بهتر هم باشید. بدین منظور سعی کنید تا به فعالیت‌های خود دقت کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید. همچنین سعی کنید اطلاعات مربوط به پست‌های خود را در قسمت insight به خوبی بررسی و تحلیل کنید و در برنامه‌ریزی‌های آینده از این اطلاعات استفاده کنید.

فقط سایت ها نیستند که برای بازدید و فروش بیشتر نیاز به سئو سایت دارند، افرادی به عنوان مشاوره سئو هستند که مشاوره برای بازاریابی شبکه های اجتماعی انجام می دهند که راهکارهایی برای افزایش بازدید فروش اینستاگرام می دهند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *