راههای دانلود وب سایت ها

  • 1389/4/27
  • سپهر خيري
  • 9

اگر شما از اینترنت خوبی برخوردار نیستید یا میخواهید سایت هايی مانند gooyait را کاملا مطالعه کنید یا باید تک تک صفحات را باز کنید یا اینکه وقت زیادی بگزارید تا تمام صفحات را به وسیله مرورگر ها ذخیره کنید. ولی راه دیگری هم وجود دارد که میتوانید به وسیله آن این کار را راحت تر و سریعتر کنید.

در این  مقاله می خواهیم راههای  را که میتوانید وب سایت های  مورد علاقه را در کامپیوتر  خود دانلود و بعد  مشاهده کنید را معرفی  کنیم ، برای این کار چندین  نرم افزار مختلف وجود  دارد که در پایین  به معرفی و برسی  آنها میپردازیم:

– نرم افزار Teleport Pro یکی از بهترین نرم افزار های موجود هست که البته زمان زیادی نیست که منتشر شده هست ما در این مقاله نسخه 1.6 آن را برای دانلود به شما معرفی میکنیم و کمی هم آموزش طرز استفاده از آن را هم نشان میدهیم.

– نرم افزار دیگر میتواند InternetSoft Website Extractor باشد که کاربران حرفه ای تر بهتر با آن میتوانند کار کنند در این مقاله به معرفی و برسی نسخه 10.0 میپردازیم.

– دیگر نرم افزار های که میتوان نام برد ، Offline Explorer Enterprise ، WebZip v6.0 و WebCopier هستند که در این مقاله به برسی آنها پرداخته نمیشود.

نرم افزار ساده Teleport Pro

این یکی از ساده ترین و راحت ترین برنامه های موجود برای دانلود تمام مطالب سایت ها هست که ما آن را برای شما معرفی و برسی میکنیم.

اول از همه این نرم افزار را از این قسمت دانلود کنید:

http://files.tenmax.com/Teleport_Pro_Installer.exe

بعد از دانلود که حجم کمی هم دارد آن را روی کامپیوتر خود نصب کنید و یک بار ریستارت کنید ، سپس بعد از بالا آمدن ویندوز آن را اجرا کنید که پس از اجرا باید چنین صفحه ای را ببینید:

در این صفحه شما باید 4 مرحله را طی کنید که در مرحله اول 6 گزینه وجود دارد که با توجه به خواسته خود باید یکی را انتخاب کنید و روی دکمه Next کلیک کنید.

گزینه اول Create brows able copy of a website on my hard drive

با این گزینه میتوانید یک کپی عادی و معمولی از سایت مورد نظر روی هارد دیسک خود بگیرید که بعد از انتخاب آن و رفتن به مرحله 2 باید در قسمت Starting Address آدرس قسمتی از سایتی را که میخواهید کپی شود را وارد کنید و روی Next کلیک کنید. در مرحله 3 هم باید نوع دریافت را مشخص کنید به طور مثال فقط متن ها را میخواهید یا تصاویر.

در پایین صفحه مرحله 3 هم اگر سایت یوزر و پسورد دارد وارد کنید و اگر ندارد خالی بگذارید و روی Next کلیک کنید. سپس در مرحله 4 روی دکمه Finish کلیک کنید و بعد آدرس محلی را که میخواهید سایت ذخیره شود را انتخاب کنید و روی دکمه Save کلیک کنید. حال صبر کنید تا سایت کاملا دانلود شود و بعد از دانلود میتوانید صفحات آن را به صورت آفلاین مرور کنید.

گزینه دوم Duplicate website including directory structure

این گزینه تفاوت زیادی با گزینه قبلی ندارد و فقط فرق آن این است که اسم فایل ها تغییر نمیکند و فایل های مشابه در فولدر های جداگانه قرار میگیرند.  بقیه مراحل را هم مانند بالا رد کنید و در آخر Finish را انتخاب کنید تا نرم افزار کار خود را انجام دهد.

گزینه سوم Search a website for files of a certain type

این گزینه برای مواردی استفاده میشود که شما میخواهید فقط فایل های خاص را مانند Rar را دانلود کنید بعد از انتخاب این گزینه روی Next کلیک کنید و در مرحله 2 در قسمت Starting Address آدرس سایت مورد نظر را وارد کنید و روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله 3 بروید و در آنجا همانند عکس زیر روی دکمه زیر کلیک کنید و یکی از فرمت ها را انتخاب کنید:

سپس بعد از انتخاب فرمت مورد نظر خود روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله آخر بروید و در آنجا روی Finish کلیک کنید تا ذخیره سازی شروع شود. بعد از اتمام فقط هایل های را که انتخاب کرده اید دانلود میشود ، به طور مثال اگر ZIP را انتخاب کنید تصاویر دیگر دانلود نمیشوند.

گزینه چهارم Explore every site linked from a central site

این گزینه به جای دانلود سایت فقط سایت های شما را جستجو میکند و نام فایل های داخل آنها را برای شما لیست میکند و در آخر میتوانید هر کدام را که میخواهید دانلود کنید. خوبی این گزینه این است که میتوانید به سرعت از تمام فایل های داخل سایت اطلاع پیدا کنید.

گزینه پنجم Retrieve one or more files at known addresses

با این گزینه میتوانید چندین سایت را باهم دانلود کنید. این گزینه فقط 3 مرحله دارد که در مرحله دوم باید آدرس های سایت مورد نظر خود را در قسمت Text Box وارد کنید و روی دکمه Next کلیک کنید و سپس در مرحله 3 روی  Finish کلیک کنید تا برنامه شروع به دریافت کند.

گزینه ششم / آخر Search a website for keywords

این گزینه هم همانند گزینه های بالا به دریافت صفحات عمل میکند با این تفاوت که میتوانید کلمات کلیدی را تشخیص دهد و فقط در یک محدوده خاص صفحات را دانلود کند. ابتدا در مرحله دوم آدرس سایت را وارد کرده و به مرحله 3 بروید سپس در آنجا یک کادر سفید وجود دارد که باید در آن کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و سپس در آخر روی Next و بعد Finish کلیک کنید.

این تمام  گزینه های موجود در این نرم افزار بود که میتوانید چندین پروژه دانلود از وب سایت ها را بسازید و به دانلود از آنها بپردازید. حال اگر  در وسط  دانلود خواستید  آدرس سایت را عوض کنید  یا یک صفحه دقیق تر را معرفی کنید ابتدا روی نوار ابزار گزینه Project و سپس Starting Address را انتخاب کنید حال پنجره ای مانند عکس زیر باز میشود:

که در کادر اول آدرس سایت و در کادر دوم Title را وارد کنید ، البته میتوانید کادر دوم را خالی بگزارید. سپس روی دکمه OK کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

یکی از ویژگی های این نرم افزار قطع و وصل اتوماتیک اینترنت هست که میتوانید از منوی File و سپس Dial-Up Connections به تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

بعد از انتخاب گزینه Dial-Up Connections  پنجره ای مانند عکس زیر باز میشود که باید گزینه را روی گزینه دومی بیاورید و کانکشن مورد نظر خود را انتخاب کنید ، همچنین در پایین صفحه میتوانید تنظیمات مربوط به دیس کانکت را مشخص کنید:

این بود معرفی و آموزش نرم افزار Teleport Pro که میتوانید آن را از لینک بالا که معرفی کردیم دانلود کنید البته این نرم افزار رایگان نیست و نمیتوان به طور کامل از آن استفاده کرد و برای استفاده کامل باید رجیستر کنید. این نرم افزار با ویندوز های Xp ، ویستا و 7 سازگار هست و به راحتی روی تمام کامپیوتر های ضعیف هم اجرا میشود ولی باید اینترنت خوبی داشته باشید.

نرم افزار حرفه ای و قدرتمند Website eXtractor

این نرم افزار هم کار نرم افزار قبلی را انجام میدهد ولی حرفه ای تر و قدرتمند تر. آخرین ویرایش این نرم افزار Website Extractor 10.2 میباشد که میتوانید آن را از لینک مستقیم زیر دانلود کنید:

http://www.internet-soft.com/DEMO/webextrasetup.exe

بعد از دانلود که حجم 1.5 مگابایت دارد آن را نصب کنید و یک بار ویندوز را ریستارت کنید سپس بعد از بالا آمدن ویندوز آن را اجرا کنید که باید محیط نرم افزار را این چنین ببینید:

کار با این نرم افزار بسیار ساده هست که البته چندین راه دارد که یکی از ساده ترین راه ها این است که آدرس سایت مورد نظر خود را در قسمت Website Locations وارد کنید و سپس روی دکمه آبی رنگ Download کلیک کنید. بعد از کلیک برنامه شروع به دانلود میکند که میتواند به وسیله دکمه Stop آن را استپ کنید و بعدا ادامه آن را دانلود کنید.

اگر روی دکمه Options که در سمت چپ تولبار بالا قرار دارد کلیک کنید میتوانید تنظیمات مختلفی را مانند مقدار نفوذ نرم افزار به صفحات سایت را تعیین کنید که به صورت معمول 5 میباشد.

دیگر کار های که میتوان با این برنامه انجام داد ذخیره پروژه ها هست که میتوانید پروژه خود را ذخیره کنید و بعدا ادامه آن را حتی روی یک کامپیوتر دیگر دانلود کنید.

در این نرم افزار قسمتی برای مرور صفحات دانلود وجود دارد که میتوانید سایت های دانلود شده را بهتر و بهینه تر مشاهده کنید ، همچنین برای تنظیمات مربوط به مشاهده وب سایت ها میتوانید همانند عکس زیر روی این گزینه کلیک کنید.:

بعد از کلیک روی این دکمه  گزینه های  زیادی نمایان میشود  که میتوانید در آنجا نوع نمایش  صفحات و غیره را تنظیم  و تعیین کنید.

دیگر ویژگی های این نرم افزار

– قابلیت ذخیره تعداد زیادی صفحات وب برروی هارد ، که یعنی میتوانید چندین سایت را با هم و یا به ترتیب به صورت اتوماتیک دانلود کنید که دیگر لازم نیست هر دفعه آنها را مشخص کنید.

– مرور و دانلود صفحات سایت های که سنگین هستند و در آن از گرافیک بالا استفاده شده است.

– مناسب برای سایت های که دارای تصاویر زیادی هستند یا سایت های که آلبوم به اشتراک میگزارند ، به دلیل آنکه مرور آنها در این نرم افزار به راحتی است.

– امکان کپی و ذخیره دقیق از سایت ها که میتوان بعدا آنها را از سروری به سروری دیگر منتقل کرد. این کار میتواند بسیار برای وبمستر ها مفید باشد.

– قابلیت تفکیک فایل های دانلود شده و برسی آنها با سرعت بالا

این نرم افزار هم مانند نرم افزار قبلی رایگان نیست و باید آن را ریجیستر کنید که در سایت های مختلف پیدا میشود. این نرم افزار بر روی اکثر سیستم عامل ها قابل اجراست و فقط کافی است شما یک اینترنت پر سرعت داشته باشید تا بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید.

این بود معرفی راه های دانلود  وب سایت ها که در این مقاله  خواندید ، البته راه های دیگری  هم وجود دارد که ما فقط در این مقاله 2  تا از نرم افزار های  آن را معرفی کردیم  و در آینده  اگر نسخه های حرفه ای  تر و بهتری  منتشر  شوند در مورد  آنها هم مطلب  تهیه میکنیم. لطفاً  نظرات خود را در مورد  این مقاله در قسمت  نظرات به  ما اطلاع دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 9 دیدگاه
  1. خوب بود
    الان دارم گویا آیتی رو دانلود میکنم 😀
    البته سرعت اینترنت زیادی میخواد

  2. دوست عزیز!
    نرم افزار TELEPORT که فرمودید “…که البته زمان زیادی نیست که منتشر شده هست…” از سال 1997 منتشر شده است. رجوع کنید به:
    http://www.tenmax.com/teleport/version.htm

    در ضمن قوی ترین نرم افزار در این زمینه هست که بر خلاف ظاهر بسار ساده اون امکاناتی داره که هیچکدوم از نرم افزار های مشابه ندارند

    1. منظور از زمان زیاد یعنی زمانی زیادی نیست که از آخرین ورژن ساخته شده میگزره نه اولین ورژن

  3. در بسیاری از شرایط به خصوص زمانی که قصد سفر به مکانی را داریم که دسترسی به اینترنت غیر ممکن است، یک لپ تاپ و قبل از سفر استفاده از این نرم افزار ها، راه گشای کار ما خواهد بود…

  4. قبلا از HTTrack Website Copier استفاده میکردم.برنامه خیلی خوبیه اما حالا از Offline Explorer Enterprise استفاده میکنم.خیلی از HTTrack پیشرفته تر هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *