انتشار سوئیفی توسط گوگل لبز جهت تبدیل فلش به HTML5

  • 1390/4/17
  • ITTeach
  • 0

سوئیفی (Swiffy) یک ابزار آنلاین است٬ بنابراین استفاده از آن ساده می‌باشد. فایل .swf مورد نظر را آپلود می‌کنید و خروجی JSON در کنار محتوای اصلی فلش نشان داده می‌شود تا مقایسه بین آن‌ها به سهولت امکان‌پذیر باشد. برای آن دسته از افرادی که مایلند نمونه‌‌هایی از عملکرد این ابزار را مشاهده کنند اما فایل .swf برای آپلود در اختیار ندارند٬ مجموعه‌ای از چهار نمونه تبدیل‌شده در نظر گرفته شده است.

 

گوگل در وبلاگ گوگل کد اعلام کرده است که حاصل فرآیند کار سوئیفی تبدیل به فایلی می‌شود که تقریبا هم‌اندازه فایل .swf اصلی است که این موضوع باب طبع توسعه‌دهندگان خواهد بود. با این حال٬ در همین وبلاگ خاطر نشان شده است که این پروژه فقط یکی از محصولات گوگل لبز (Google Labs) است و به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت همه فایل‌‌های فلش را به شکل بی‌نقص تبدیل کند. در حال حاضر٬ این ابزار در تبدیل انیمیشن و تبلیغات عملکرد بهتری دارد.

اگرچه این نخستین باری است که گوگل چنین امکانی فراهم می‌کند٬ اما پیش از این نیز ابزارهایی برای تبدیل فلش به HTML5 در وب وجود داشت. شرکت ادوبی در ماه مارس ابزار خاص خودش را٬ که والابی (Wallaby) نامیده می‌شود٬ منتشر کرده بود. در بخش سؤالات متداول سوئیفی نوشته شده است که ادوبی از این ابزار جدید پشتیبانی می‌کند و معتقد است که «افرادی که تبلیغات غنی و تعاملی می‌سازند قادر خواهند بود همه مزایای Flash Pro رو در اختیار داشته و بر اساس توانایی‌های موجود در سیستم٬ آن را در محیط  فلش پلیر یا HTML به نمایش در‌آورند».

منابع: Google Code, ZDNet

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *