نگاهی به نسخه رایگان آنتی ویروس بیت دیفندر برای اندروید

نگاهی به نسخه رایگان آنتی ویروس بیت دیفندر برای اندروید
  • 1392/1/25
  • علیرضا
  • 3

1

بدافزارها در دنیای موبایل هم دست از کاربران بر نمی دارند . شاید قبلا زیاد بدافزارهای موبایلی مورد توجه قرار نمی گرفتند ؛ اما حالا که قدرت پردازشی گوشی ها و تبلت ها بالاتر رفته و همچنین سیستم عامل های قدرتمندی نیز روی این دستگاه ها قرار گرفته اند ، بدافزارها نیز دست شان برای انجام خراب کاری ها بیشتر باز شده است .

سیستم عامل اندروید بزرگ ترین بازار بدافزارها را تشکیل می دهد . اکثر بدافزارها برای اندروید طراحی می شوند . چرا ؟ چون اندروید یک سیستم عامل متن باز است و همچنین کاربران آن می توانند برنامه های مورد نظرشان را از هر جایی دریافت کرده و نصب کنند . البته منظور من این نیست که سیستم های متن باز امن نیستند . بلکه می خواهم بگویم که یک سیستم متن باز به راحتی قابل بررسی می باشد و نقاط ضعف آن به سرعت کشف می شوند و ممکن است برخی خرابکاران از این نقاط ضعف که هنوز کسی از آنها خبردار نشده به نفع خود استفاده کنند .

برخلاف این رویه آی او اس شرکت اپل است که تنها از طریق فروشگاه این شرکت می توان برنامه های مورد نیاز را نصب کرد ( البته در حالت عادی ) .

از این حرف ها بگذریم …..

چند روز قبل طی یک پست در گویا آی تی اقدام به معرفی آنتی ویروس جدید و رایگان شرکت بیت دیفندر کردیم . در پایان آن مطلب نیز به شما وعده دادیم که آنتی ویروس مذکور را بیشتر بررسی خواهیم کرد . اکنون می خواهیم به قول خود عمل کنیم . پس با گویا آی تی همراه باشید …….

قدرت تشخیص بالا

این آنتی ویروس از قدرت تشخیص بالایی برخوردار است . هر زمان که شما اقدام به دریافت یک اپلیکیشن جدید کنید ، سیستم تشخیص آنتی ویروس فعال شده و فایل دریافتی را به منظور پیدا کردن بدافزارها بررسی می کند . لطف بزرگی که بیت دیفندر به کاربران آنتی ویروس خود کرده ، این است که از موتور قدرتمند نسخه Mobile Security خود در این نسخه رایگان نیز استفاده نموده است . یعنی شما بدون پرداخت هیچ هزینه ای ، در حال استفاده از موتور آنتی ویروس تجاری بیت دیفندر هستید . لازم به ذکر است که این موتور قدرتمند توانسته است 99% بدافزارهای هدف در تست ها را شناسایی کند . پس به صورت همه جانبه حفاظت خواهید شد!

این هم تصویری از شناسایی یک بدافزار تستی :

2

قدرت و بازدهی بیشتر با سیستم Cloud Scanning

شاید فکر کنید که اساس کار این آنتی ویروس هم ، مثل آنتی ویروس های دسکتاپی است . خیر ؛ اشتباه می کنید . در این نسخه بجای این که بانک اطلاعاتی مربوط به امضای بدافزارها دریافت شده و روی دستگاه ذخیره شود ، از سیستم Cloud Scanning استفاده شده است . این یعنی آنتی ویروس شما می تواند به صورت دائم اطلاعات خود را از سرورهای ابری شرکت بیت دیفندر دریافت کرده و بدافزارها را بررسی کند . این یعنی بازدهی بیشتر و بررسی های دقیق تر که منجر به کشف بدافزارهایی می شود که شاید چندین ساعت از انتشار آنها گذشته باشد . همچنین با استفاده از این روش دیگر حافظه دستگاه نیز سنگین نخواهد شد .

بدون نیاز به پیکربندی

شما فقط کافیست آنتی ویروس را نصب کنید . بقیه کار را به خودش بسپارید . چون نیازی به هیچ پیکربندی خاصی نیست . بیت دیفندر خودش می داند که بعد از نصب باید چکار کند . ابتدا فعالیت های مشکوک در سیستم ردیابی می شوند و پس از کشف سرچشمه آنها ، اقدام به مقابله با آنها خواهد کرد و در نهایت نیز نابود سازی عوامل تهدید آفرین انجام خواهد شد . همه این کارها توسط سیستم Autopilot انجام می شود .

مصرف انرژی بسیار پایین

شاید باورتان نشود اگر به شما بگویم در تستی که شخصا انجام دادم ، میزان مصرف باتری بسیار پایین بود . در حالی که وای فای گوشی روشن بود ، از ابتدا تا پایان فرآیند اسکن کامل دستگاه که حدود 25 دقیقه طول کشید ، فقط 5% از شارژ باتری کم شد . شاید باید بگوییم این آنتی ویروس اصلا شارژ باتری دستگاه شما را هدر نمی دهد . شاید جالب تر باشد وقتی که به شما بگویم که باتری گوشی من مقداری مشکل دارد و کمی سریع شارژ خالی می کند 🙂

تجربه اسکن

در قسمت بالا از میزان مصرف انرژی آنتی ویروس گفتیم . بنده شخصا گوشی Galaxy Mini 2 خود را که دارای یک پردازنده 800 مگاهرتزی و رم 512 مگابایتی بود ، به صورت کامل اسکن کردم . پروسه اسکن حدود 25 دقیقه طول کشید . البته باید توجه داشته باشید که حدود 3 گیگابایت اطلاعات ( اپلیکشین و سایر فایل ها ) روی گوشی من وجود داشت . در طول این عملیات ، ابتدا اپلیکیشن ها از لحاظ آلودگی بررسی می شوند و سپس نوبت به حافظه دستگاه می رسد .

با توجه به قدرت پردازنده ( که خیلی زیاد نیست ) و همچنین میزان حافظه رم و حجم اطلاعات ، به نظر می رسد که مدت زمان متعادلی صرف انجام این کار شده است . مسلما هر چقدر قدرت پردازشی دستگاه شما بالاتر باشد ، پروسه اسکن نیز سریع تر پایان خواهد یافت .

این هم تصویری از پایان عملیات اسکن که نشان می دهد هیچ بدافزاری پیدا نشده است :

3

بخش تنظیمات

بخش تنظیمات زیاد پیچیده نیست و تنها دو گزینه کاربردی دارد . اولی که مربوط به سیستم Autopilot می شود که حکم بخش Real-time Protection آنتی ویروس های دسکتاپی را دارد و به صورت مداوم دستگاه را بررسی می کند .

بخش دیگر نیز مربوط به اسکن حافظه دستگاه است . اگر مایل نیستید که به غیر از اپلیکیشن ها ، دیگر فایل های موجود در دستگاه تان بررسی شوند ، می توانید این گزینه را به OFF تغییر دهید . با انجام این کار مسلما مدت زمان اسکن نیز کاهش خواهد یافت .

یک بخش دیگر می ماند که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و با فعال کردن آن پیغامی ظاهر می شود که به شما پیشنهاد می دهد تا به نسخه Mobile Security ارتقا پیدا کنید . البته این نسخه دارای قابلیت های بیشتری است و همانطور که قبلا گفتیم تجاری می باشد و باید برای آن هزینه ای پرداخت کنید . اگر مستر کارت یا ویزاکارت دارید ، این شما و این هم Bitdefender Mobile Security 🙂

4

Bitdefender Antivirus Free را می توانید از گویا آی تی و بدون هیچ تحریمی دریافت کنید .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. ممنون بخاطر مطلب… اینطور که پیداس چون رایگانه امکانات زیادی هم نداره و سادس…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *