۴ روش برای تغییر فونت دستگاه آندروید شما

۴ روش برای تغییر فونت دستگاه آندروید شما
  • 1393/4/18
  • Jeff Mosawy
  • 10

بدون‌شک، فونت یک نوشته، مهم‌ترین موردی است که باعث می‌شود یک کاربر را به خواندن آن نوشته ترغیب کند. هرچقدر هم آن نوشته زیبا و خوب باشد، کافیست که فونت مناسبی برای آن انتخاب نشود؛ بیشترین تعداد مخاطبان خود را از دست خواهد داد!

android-fonts-840x420

تلفن همراه ما، که  وقت زیادی بابت استفاده از آن صرف می‌کنیم، برای آن نیاز به یک فونت زیبا داریم. اگرچه همیشه شرکت‌ها بهترین و خواناترین فونت را برای دستگاه‌های خود بصورت پیشفرض انتخاب می‌کنند، اما ممکن است که همچنان بعضی‌ها دوست دارند که فونت مورد علاقه‌شان را بر روی تلفن همراهشان ببینند. در این مقاله، شما را با ۴ روش آشنا خواهیم ساخت که بوسیله‌ی آن‌ها، بتوانید فونت دستگاه‌های آندرویدی خود را تغییر دهید.

  • روش اول: تنظیمات آندروید

android-font-system-settings

نسخه خام آندروید، تنظیمات مربوط به فونت را ندارد، اما بعضی از شرکت‌های سازنده تلفن‌همراه، همانند سامسونگ، این قابلیت را در رابط‌های کاربری خود گنجانده‌اند. برای مثال، در نسخه‌های قدیم از رابط کاربری TouchWiz مربوط به سامسونگ، می‌توانید با مراجعه به آدرس زیر، تنظیمات فونت را تغییر دهید:

Settings > Device > Fonts > Font Style

 و در نسخه‌های جدیدتر، از آدرس زیر قابل دسترسی است:

Settings > My Devices > Display > Font Style

سامسونگ نیز بصورت پیشفرض دارای فروشگاهی جهت تهیه فونت می‌باشد که می‌توانید فونت‌های دلخواه خود را از آنجا تهیه کنید.

  • روش دوم: استفاده از HiFont

android-font-hifont

این نرم‌افزار بصورت رایگان در Play Store عرضه شده و همیشه انتخاب من بوده! فونت‌هایی که توسط این نرم‌افزار نصب می‌شوند، جدای از خود نرم‌افزار هستند؛ بدین معنی که پس از آنکه فونتی را نصب کردید، می‌توانید خود نرم‌افزار را از گوشی خود حذف کنید. علاوه بر توانایی نصب فونت‌های موجود در نرم‌افزار، شما می‌توانید فونت دلخواه خود را نصب نمایید.

این اپلیکیشن، تمامی گوشی‌های گلکسی را بدون نیاز به روت پشتیبانی می‌کند؛ جهت استفاده از این نرم‌افزار در گوشی‌های دیگر، می‌بایست که ابتدا گوشی خود را روت کنید.

  • روش سوم: استفاده از Font Installer

android-font-installer

این اپلیکیشن نیز یکی دیگر از اپلیکیشن‌های رایگان موجود در Play Store گوگل است. شما می‌توانید از میان صدها فونت موجود در این اپلیکیشن، یکی را برای نصب انتخاب کرده و یا فونت‌های دلخواه خود را توسط این برنامه از روی مموری‌کارت SD خود نصب نمایید.

مهم نیست که دستگاهتان از چه برندی است، برای استفاده از این برنامه، می‌بایست حتماً دستگاه خود را روت کرده باشید.

  • روش چهارم: استفاده از PerAppFonts

android-font-perappfonts

نرم‌افزار PerAppFonts از جمله نرم‌افزارهایی است که برپایه فریم‌ورک Xposed نوشته شده است و می‌توان از آن جهت تغییر فونت دستگاه شما استفاده کرد. اما این نرم‌افزار با سایر نرم‌افزارها تفاوت جالبی دارد؛ تغییر فونتی که در این برنامه انجام می‌دهید، روی برنامه‌های مورد نظر شما انجام می‌شود. در واقع بگذارید بهتر بگوییم؛ شما می‌توانید برای هر برنامه، فونت مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

این نرم‌افزار تنها با ۸ فونت عرضه شده، اما خوشبختانه قابلیت انتخاب فونت‌های خودتان وجود دارد! کافیست که فونت‌ها را بر روی کارت SD خود قرار داده، و سپس اقدام به نصب آن‌ها کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 10 دیدگاه
  1. سلام گوشیم هواویه می خوام برگردونم رو حالت اول ولی نمیشه….گوشیمو ریستم کردم نشددد…چی کار میشه کرد؟؟؟ اگه میشه جواب بدین چون واقعا لازمه

  2. سلام ممنون از برنامه ها 🙂 خیلی عالی بودن
    توجه داشته بشاید Hifont نیاز به (روت) دارد و باید گوشیتون روت باشه تا بتونین فونت عوض کنین!
    و کسانی که می خوان از طریق Hifont فونت اصلیه گوشیه خودشون رو داشته باشن در تنظیمات وجود داره گزینه (Font Recovery) روی Default font بزنید و فونت خودتون رو دانلود کنین تا بتونین برگردونین با تشکر از Goyait

  3. سلام خیلـــــــی ممنوݩ چیزچه بساساده ایوکه مدتادنبالش بودم باراهنماییتون پیداکردم فقط وقتی اعمالِ فونتومیزنم میگه این قونت پشتیبانی نمیشود به نظرتون چرا؟؟؟?راستی ازهیچ برنامه ای استفاده نکردم وباروش اولتون رفتم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *