چگونه فونت گوشی اندرویدی خود را تغییر دهیم؟

چگونه فونت گوشی اندرویدی خود را تغییر دهیم؟
  • 1395/8/13
  • زهرا معبودی
  • 0

سوالی که برای بسیاری از کاربران اندرویدی پیش می آید این است که چگونه می توانیم فونت نمایشی گوشی های هوشمند خود را تغییر دهیم؟ به خودی خود این امکان در تمام گوشی های اندرویدی قرار داده نشده است اما اگر بتوانید ترفندهای امروز گویا آی تی را تست کنید مطمئن باشید که می توانید تغییرات عمیقی را روی گوشی خود اعمال کنید.

روش هایی نه چندان پیچیده اما محدود:

اگر می خواهید از تنظیمات خود گوشی استفاده کنید باید در بخش فونت های قسمت تنظیمات کمی رخنه کنید اما شما چندان دسترسی قوی برای دلخواه کردن فونت ها ندارید. برخی از گوشی ها این امکان را فراهم کرده اند که کاربر با ورود به بخش تنظیمات Display و Fonts، تغییرات لازم را اجرا کنند اما همانطور که گفته شد شمار فونت ها آنقدر ها نیست که بتوانید یک تنوع دائمی ایجاد کنید.

تغییر فونت گوشی سامسونگ

 کاربرانی که از گلکسی های سامسونگ استفاده می کنند با بخش Accessibility می توانند تا حدودی فونت ها را شخصی سازی کنند و اندازه نوشته ها را به دلخواه و به تناسب دیدشان تنظیم کنند. البته در وب سایت سامسونگ بخشی به نام Samsung Apps  وجود دارد که می توان از آن برنامه های فونت را پیدا کرد و نصب نمود و از آن ها بهره مند شد.

 لانچر های تغییر فونت را امتحان کنید:

خیلی ها دوست دارند دائما با فونت های مختلفی همراه باشند و بتوانند به سادگی نوع آن ها را تغییر دهند. اولین پیشنهاد گویا آی تی این است که از لانچر های مناسب با این کار استفاده کنید.  Action Launcher 3 یکی از لانچرهای بهینه سازی شده است که خللی در عملکرد گوشی شما ایجاد نمی کند اما می تواند به بهترین شکل، دست شما را در تغییر فونت ها باز بگذارد..

تغییر فونت گوشی

البته عملکرد تمام لانچر ها مشابه نیست. برخی تنها بر روی یک فونت مانور می دهند و به شما امکان می دهند آن فونت واحد را بکار گیرید و تغییراتی روی ظاهر فونت ایجاد کنید اما برخی پشتیبانی کننده شمار بیشتری فونت هستند و تعامل با آن ها لذت بخش تر است. البته لانچر های پولی خیلی مفید تر هستند.

پیشنهادات گویا آی تی برای نرم افزار تغییر فونت گوشی

قبل از اینکه وارد گوگل پلی یا مارکت های دیگر شوید توصیه ما این است که نوع گوشی تان را حتما مد نظر داشته باشید. ورژن سیستم عامل، روت شدن یا روت نبودن گوشی، و مواردی از این دست روی فونت ها و نرم افزارهایی که می خواهید نصب کنید کاملا تاثیر گذار است. برخی از اپلیکیشن هایی که در گوگل پلی وجود دارند تنها روی دستگاه های روت شده قرار می گیرند. اما توصیه می کنیم این چند مورد را حداقل تست کنید:

FontFix 

بیشتر کاربرانی که از اندرویداستفاده می کنند از این نرم افزار استفاده کرده اند و از آن بهره ها برده اند.  اما گوشی های سامسونگ با این برنامه کمی مشکل دارند که البته برای تمام گوشی ها فراگیر نیست.

fontfix تغییر فونت گوشی

اگر FontFix  را روی گوشی خود نصب کنید می توانید پیش نمایشی از فونت ها، اعمال سریع آن ها روی گوشی، جستجوی میان فونت ها و مواردی از این دست را به خوبی در اختیار داشته باشید. اگر برند گوشی تان غیر از سامسونگ است این برنامه را تست کنید و از آن لذت ببرید. ویژگی مهمی که این اپلیکیشن دارد این است که کمک می کند محل ذخیره سازی فونت ها را بدانید تا در صورت تمایل آن ها را مدیریت کرده یا حذف کنید.

iFont 

iFont  یک اپلیکیشن تغییر فونت برای اندروید است که البته، چندان که باید، با گوشی های سامسونگ سازگار نیست اما مشکلاتش کمتر از نرم افزار قبلی است. پس سامسونگی ها می توانند از این برنامه هم استفاده کنند. سامسونگی هایی که از اندروید ۵ استفاده می کنند با این برنامه مشکلی ندارند اما گلگسی S7 چندان با این برنامه رفیق نیست.

ifont تغییر فونت گوشی

کسانی که از فونت های غیر انگلیسی مثل فرانسوی، عربی، اسپانیایی و مواردی اینچنینی استفاده می کنند می توانند از این برنامه استفاده کنند و تا نهایت ممکن ، شخصی سازی داشته باشند.

این برنامه ها از مهم ترین و امن ترین اپلیکیشن هایی هستند که به شما کمک می کنند به راحتی بتوانید، فونت هایتان را تغییر دهید. البته اگر در این باره پیشنهاد بهتری دارید می توانید تجربه خود را در بخش نظرات بنویسید و به دیگران نیز کمک کنید که با گوشی خود تجربه بهتری کسب کنند. همچنین می توانید این مطلب را از طریق دکمه های زیر روی شبکه های اجتماعی قرار دهید.

منبع: androidpit

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *