تلفن هوشمند Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge رسما توسط سامسونگ معرفی شد

تلفن هوشمند Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge رسما توسط سامسونگ معرفی شد
  • 1393/12/10
  • مبين
  • 0

از زمانی که سامسونگ معرفی شدن گلکسی اس ۶ را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۵ تایید کرده است شایعات فراوانی درباره این دستگاه پرچم داره منتشر شده که کسی از حقیقی بودن آن ها اطلاعی نداشت و زمان معرفی آن روز اول کنگره جهانی موبایل یعین ۱ مارس برابر با ۱۰ اسفند تعیین شده بود.

اما حال سامسونگ به همه شایعات منتشر شده پایان داده است و امشب به طور رسمی نسل ششم سری گوشی های گلکسی را معرفی کرد. با پر شدن سالن کنفرانس سامسونگ و پخش شدن یک تیزر از این دستگاه پس از ورود Yung Hee-Lee بر روی صحنه مراسم معرفی شروع شد. همانطور که می دانید گلکسی اس ۶ و همچنین گلکسی اس ۶ Edge تقریبا شبیه به هم هستند. بهتر است که معرفی را از گلکسی اس ۶ شروع کنیم پس با ما همراه باشید.

گلکسی اس ۶

طراحی

می توان گفت که یکی از چیزهایی که در نسل ششم سری گلکسی بهبود یافته است طراحی آن می باشد سامسونگ به استفاده از مواد پلاستیکی ارزان قیمت در بدنه دستگاه پایان داده است. قسمت بیرونی این گوشی هوشمند جدید شامل  دو قطعه شیشه ای از جنس گوریلا گلاس ۴ می باشد و دور آن توسط یک قاب فلزی زیبا پوشیده شده است. با جنس مواد خوبی که در ساخت گلکسی اس ۶ به کار برد شده است این گوشی جزء دستگاه های غیر لغتزده است و در دستان کاربر هیچ مشکلی را ایجاد نخواهد کرد. به طور کلی در ساخت این دستگاه از قطعات خوبی استفاده شده است. اندازه صفحه نمایش آن ۵٫۱ اینچ است که با ریختن آب روی آن مقابله می کند، در جیب شما به فضای بیش از حدی نیاز ندارد و از همه مهم تر تجربه استفاده از یک دست در ساتفاده از آن را به کاربر می دهد. از لحاظ طراحی این دستگاه بهترین گوشی هوشمند گلکسی است. ابعاد کلی این دستگاه ۱۴۳٫۴ در ۷۰٫۵ در ۶٫۸ mm ا می بشاد و جز گوشی های هوشمند فوق باریک به شمار می آید.

samsung-galaxy-s6-hands-on-bn

صفحه نمایش

همانطور که ذکر شد اندازه صفحه نمایش این سدتگاه ۵٫۱ اینچ است که مقداری بزرگ است وضوح آن QHD یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۵۷۷ می باشد. بسیار راضی کننده است اگرچه نمی توان گفت که تفاوت زیاید با ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ دارد. همانطور که می دانید سامسونگ از جنس Super AMOLED در دستگاه های خود بسیار استفاده می کند که گلکسی اس ۶ هم جزء این دسته بوده و یک ال سی با کیفیت را به ارمغان آورده است.

Capture

 رابط کاربری

مسلم است که گلسکی اس ۶ داری نسخه ۵٫۰ سیستم عامل اندروید است که به خوبی در آن اجرا می شود. سامسونگ وعده وجود آخرین نسخه از TouchWiz UI را در این دستگاه اعلام کرده بود و به وعده خود عمل کرده است که آیکن های قابل ملاحظه و همچنین دیگر عناصر رابط کاربری را به ارمغان آورده است. البته وظایف پیشرفته تری دارد و مسائلی همانند چک کردن، ایمیل چک کردن آب و هوا و همچنین برقراری تماس با مخاطب را به سادگی امکان پذیر کرده است.

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با OIS

به تمام معنا به نظر می رسد که سامسونگ سنسور تثبیت کننده تصویر نوری را به ارمغان آورده است و وجود سنسور ۱۶ مگاپیکسلی لذت یک تصویر برداری حرفه ای را به کاربر می دهد. در واقع دوربین گلکسی اس ۶ همان دوربین گلسکی نوت ۴ بوده که داریا سنسور هوشمند OIS است. به یاد داشته باشید که این ۱۰۰% همان سنسور نیست و قطعا تفاوت هایی را هم دارد علاوه بر این اپلیکیشن دوربین آن بهبود یافته است.

Capture

اگر به یاد داشته بایشید گلکسی اس ۵ داری دوربین جلویی ۲٫۱ مگاپیکسلی بود که این مربوط به سال ۲۰۱۴ می باشد و در مقایسه با رقیب های خود گلکسی نوت ۴ دارای ۳٫۷ مگاپیکسل است که اکنون دوربین جلویی در گلکسی اس ۶ ارتقائ یافته و به ۵ مگاپیکسل با لنز  f/1.9 رسیده است.

Capture

 پردازش و حافظه

از زمانی که اپل از پردازنده ۶۴ بیتی در گوشی آیفون خود با معماری برتر استفاده کرده است این موضوع در پردازنده های ۶۴ بیتی اندرویدی بوده است. گلکسی اس ۶ سامونگ دارای یک پردازنده ۶۴ بیتی ۸ هسته یا ۲۱۰۰ MHz می باشد عالوه بر این رم ۳ گیگابایتی  برقدرت آن می افزاید.

از لحاظ حافظه ذخیره سازی این دستگاه دارای مدل های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است که علاوه بر این یک اسلات کارت میکرو اس دی وظیفه ارتقاء آن را بر عهده دارد که سقفی برای آن انتخاب نشده است.

Capture

 ویژگی سرویس پرداخت همراه سامسونگ

شرکت سامسونگ ویژگی جدیدی را با عنوان Samsung Pay معرفی کرد که در نیمه سال جاری در ایالات متحده آمریکا راه اندازی می شود. این شرکت اشاره کرد که به جای پرداخت با کارت امکان پرداخت با تلنف همراه نیز وجود خواهد داشت.

Capture

شارژ بی سیم

ممکن است تعجب آور باشد اما بلاخره سامسونگ یک تراشه ای را برای شارژ بی سیم در گلکسی اس ۶ تعیبه کرد که این پد در حال حاضر در حال ورود به بازار است.

Capture

اگر به یاد داشته باشیم قبل از معرفی گلکسی اس ۶ از ویژگی سریع تر شارژ در یان گوشی صحبت شده بود که اکنون به حقیقت پیوسته است. گلکسی اس ۶ یم تواند ۱٫۵ برابر سریع تر از گلکسی اس ۵ عمل کند و تنها پس از ده دقیقه می تواند گوشی را تا ۴ ساعت روشن نگه دارد.

Capture

دسترسی سریع به دوربین

از ویژگی های جالب و جدید گلکسی اس ۶ می توان به دسترسی سریع به دوربین اشاره کرد که با دوبار زدن کلید صفحه اصلی فیزیکی امکان پذیر است. سامسونگ می گوید که این کار تقریبا ۰٫۷ ثانیه زمان می برد.

Capture

گلکسی اس ۶ edge

طراحی

تا چندی پیش وجود گلکسی اس ۶ edge در حد شایعه بود و کمی دیر توسط سامسونگ تایید شد. امشب سامسونگ این گوشی هوشمند را در کنار گلکسی اس ۶ معرفی کرد که تفاوت چندانی با هم ندارند. وجود یک صفحه نمایش منحنی در لبه این دستگاه  آن را از دیگر دستگاه های هوشمند موجود جدا کرده است هرچند که چندی پیش گلکسی نوت edge  این ویژگی را دارا بود.

samsung-galaxy-s6-hands-on-bn

صفحه نمایش

به نظر می رسد که وجود گوشی های هوشمند با وضوح ۱۰۸۰p کافی است. گلکسی اس ۶ edge همانند گلکسی اس ۶ دارای صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی با وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل Super AMOLED و همچنین تراکم پیکسل ۵۷۶ PPI است. لبه این دستکاه همانند گلکسی نوت ۴ edge دارای یک صفحه نمایش است که کاربردهای جالبی دارد. از قبیل کاربرد صفحه نمایش لبه این دستگاه می توان به نمایش اطلاعیه ها در آن دسترسی به آیکن های تماس و دوربین و .. اشاره کرد علاوه بر این در بخش نرم افزار دوربین این دستگاه صفحه نمایش لبه آن مسئولیت تصویر برداری و تنظیمات را برعهده دارد.

samsung-galaxy-s6-hands-on-bn

همانطور که می دانید این دو گوشی هوشمند یعنی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ edge تقریبا مشخصات یکسانی دارند و تفاوت عمده آن ها در صفحه نمایش است که برخی معتقدند صفحه نمایش edge جادویی است. از لحاظ دوربین و همچنین قدرت پردازش همان مشخصات گلکسی اس ۶ را دارد علاوه براین دارای نسخه های انتخابی ۳۲،۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است. نظر شما درباره این دو دستگاه چیست؟

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *