چگونه می توان اسمارت‌فون، کامپیوتر و یا تبلت خود را همیشه آماده دریافت فرامین صوتی کرد

چگونه می توان اسمارت‌فون، کامپیوتر و یا تبلت خود را همیشه آماده دریافت فرامین صوتی کرد
  • 1393/12/17
  • مهرداد فراهانی
  • 0

همیشه قابلیت دریافت دستورات صوتی یک امکان بزرگ بوده است. شما برای داشتن آن لازم نیست یک ایکس باکس One یا آمازون اکو داشته باشید، فقط مطمئن شوید که اسمارت‌فون یا تبلت و یا کامپیوتر شما همواره آماده برای دریافت دستورات صوتی هستند.

این ویژگی در واقع همه‌ی چیز هایی که شما می گویید را به یک سرور مرکزی ارسال می کند. آنها فقط با تجزیه و تحلیل صدا در یک زمان کوتاه متوجه می شوند که منظور شما چیست و سپس دست به کار می شوند و کاری که خواسته بودید را در دستگاهتان انجام می دهند.

آیفون و آیپد

هیچ راهی وجود ندارد که سیری همیشه آماده گوش دادن به صدای شما باشد اما با فعال کردن قابلیت Hey Siri شما می توانید در هنگامی که آیفون یا آیپد خود را به شارژ وصل کردید از سیری استفاده کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به قسمت General در تنظیمات رفته و بر روی Siri کلیک کنید سپس گذینه “Allow ‘Hey Siri را فعال کنید.

ximg_54f3a5bc86551.png.pagespeed.ic.TMTnnLwd_8

با فعال شدن این ویژگی هنگامی که آیفون یا آیپد خود را به شارژ متصل می کنید، شما می توانید فقط با گفتن “Hey Siri” با صدای بلند سیری را فعال کنید. بنابراین، اگر شما آن را به برق یا سیستم صوتی خودرو متصل می کنید می توانید هنگام رانندگی تنها با گفتن Hey Siri بدون نگاه کرده به گوشی هر کاری که می خواهید انجام دهید. لازم نیست هنگام گفتن Hey Siri مکث کنید و فقط خیلی عادی آن را بگویید.

ximg_54f3a5eadda3c.png.pagespeed.ic.y5LVYuyn0N

اندروید

اگر دستگاه شما از اندروید ۵.۰ آبنبات چوبی و یا کیت‌کت ۴.۴ پشتیبانی می کند و سخت افزار دستگاه شما هم از دستیار صوتی گوگل حمایت کند، برای شروع یک فرمان صوتی تنها کافیست بگویید “OK Google” حتی زمانی که صفحه نمایش خاموش است. البته منظور از پشتیبانی سخت افزار داشتن سخت افزار خاصی نیست و اکثر اسمارت‌فون های اندرویدی از این سرویس پشتیبانی می کنند. شما با گفتن “OK Google” در هر زمانی می توانید فرامین صوتی خود را بگویید.

برای فعال کردن این ویژگی، ابتدا برنامه Google را باز کنید در نوار گوشه بالا و سمت چپ برنامه، به قسمت “تنظیمات”  رفته بر روی Voice کلیک و گذینه “OK Google” را فعال کنید.

ximg_54f3a6ebcf9d0.png.pagespeed.ic.HE23wMvWqY

به طور پیش فرض، اغلب این ویژگی فعال هست و شما با گفتن “OK Google” میتوانید فرمان صوتی خود را از داخل برنامه گوگل شروع کنید. شما همچنین می توانید با انتخاب “From any screen” در هر برنامه ای که هستین این کار را انجام دهید. به علاوه شما می توانید گذینه Always on, را انتخاب کنید که قادر است در زمان شارژ دستگاه شما هم اینکار را برایتان می کند. با انتخاب این گزینه ها شما می توانید شروع به استفاده از فرامین صوتی کنید حتی زمانی که صفحه نمایش دستگاه خاموش است. به علاوه گزینه personal results هم در اینجا وجود دارد که به شما اجازه کنترل نتایج شخصی را در هنگامی که صفحه نمایش قفل شده می دهد.

ximg_54f3a727e8d2f.png.pagespeed.ic.wcRnY0niT2

ویندوز، مک، لینوکس و سیستم عامل کروم

ویژگی دریافت فرامین صوتی در واقع برای سیستم عامل های دسکتاپ ساخته نشده است. اما در حال حاضر مایکروسافت در حال کار بر روی یکپارچه سازی سرویس صوتی خود کورتانا با ویندوز ۱۰ است، تا در آینده آن را در دسترس بگزارد. اپل هم هنوز سیری را با سیستم عامل مک کاملا یکپارچه نکرده است.

اما سرویس دستیار صوتی گوگل توسط مرورگر گوگل کروم در دسترس می باشد. به طور پیش فرض، برای شروع یک جستجو صوتی شما می توانید یر روی آیکون میکروفون در صفحه برگه جدید و یا در آدرس Google.com کلیک کنید.

اما شما همچنین می توانید کروم را برای دریافت دستورات با گفتن “OK Google” هم فعال کنید و نیاز نیست حتما بر روی آیکون کلیک کنید. برای فعال کردن  آن به صفحه تنظیمات در کروم بروید و عبارت Ok Google را جستجو کنید و یا بر روی “Advanced settings” در پایین در بخش Privacy section کلیک کنید. سپس تیک Enable OK Google را بزنید.

۶۵۰x330ximg_54f39fe1cc4e0.png.pagespeed.ic.wpEb95U9EC

شما هم اکنون می توانید صفحه برگه جدید یا صفحه خانگی گوگل را باز کنید و فقط با صدای بلند بگویند “OK Google”  تا جستجو صوتی را شروع کنید.

سرویس جستجوی گوگل با فرمان OK Google در Chromebook آزمایشی است و در آینده این ویژگی هر زمان که صفحه نمایش خود را روشن کنید در دسترس می باشد. انتظار می رود در نسخه های آینده از سیستم عامل کروم این ویژگی را ببینیم.

ximg_54f3a4e5652d9.png.pagespeed.ic._UFoIhIwG4

درست است که دستورات صوتی در سیستم عامل های ویندوز و مک وجود دارد اما آنها احتمالا همانند نسخه موبایل و تبلت توانایی خوبی برای ارائه سرویس ندارند و تنها برای مرور دسکتاپ شما طراحی شده است. البته درصورتی که تمایل به استفاده از آنها را دارید آنها هنوز هم میتوانند مفید باشد.

انتظار می رود در آینده فرامین صوتی هر چه بیشتر تبدیل به یک ویژگی رایج شوند. بزودی امکان دریافت فرامین صوتی در ویندوز ۱۰ و نسخه های جدید مک وجود خواهند داشت. با این حال درحال حاضر سرویس های دریافت فرامین صوتی در دستگاه های تلفن همراه و تبلت ها راحت تر و بهتر کار می کنند.

[منبع: howtogeek]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *