اپل بدنبال ساخت سیستم واقعیت مجازی

اپل بدنبال ساخت سیستم واقعیت مجازی
  • 1395/6/3
  • زهرا معبودی
  • 0

تیم کوک، مدیر عامل کمپانی اپل چند وقت پیش اعلام نموده بود که خودش و تیم تحت نظارتش علاقه خاصی به تکنولوژی واقعیت افزوده دارند. اما این گونه به نظر می رسد که این یک ابراز علاقه خشک و خالی نبوده و در پس آن تلاش های نرم افزاری و سخت افزاری این تیم خستگی ناپذیر نهفته است. با گویا آی تی همراه باشید تا دلیل این موضوع رو با شما در میان بگذاریم.

هنوز چند وقتی بیشتر از حرفهای تیم کوک درباره علاقه اش به ابزار ها و تکنولوژی واقعیت مجازی نگذشته که یک سند ثبت اختراع جدید یافته شده که می تواند ثابت کند که علاقه تیم کوک و تیم زیر مجموعه اش به واقعیت مجازی در واقع از تلاش های آنان برای ساخت تکنولوژی جدید در این رابطه نشات می گیرد.

apple

این سند ثبت اختراع به تشریح سیستمی می پردازد که بدون نیاز به GPS و اینترنت قادر است به کار خود ادامه دهد. همچنین این سند از سویی خریده شدن استارتاپ «Flyby Media» توسط اپل را نیز تایید می کند.

این سند بیان می کند که سیستم فوق قادر است به کمک ابزارآلاتی چون دوربین، ژیروسکوپ و شتاب سنج یک نمای سه بعدی از فضای موجود را نمایش دهد. از  این دستگاه با عنوان «جهت یابی بصری و ساکن» در این سند نام برده شده است.

به نظر می رسد دستگاه های مجهز به این سیستم قادر خواهند بود موقعیت خود و دستگاه مورد نظر را بدون نیاز به GPS و اینترنت به کمک دقت سانتیمتری تشخیص دهند . نکته جالب در این سند اشاره به موضوع مفید بودن این سیستم در عینک های هوشمند می باشد.

با توجه به اینکه دستگاه معرفی شده در این سند از کمک GPS  و اینترنت بهره نمی برد و باید عملیات پردازشی سنگینی را طی نماید به نظر می رسد که به عنوان یک ابزار موبایلی مناسب نباشد.

سیستم مورد اشاره می تواند برای دستگاهی مجهز به واقعیت افزوده مناسب باشد که قادر است اطلاعاتی مرتبط به مکانی که کاربر حضور یافته را در قالب یک لایه بر روی تصویر، در اختیار او قرار دهد.

apple

این سیستم برای کم کردن حجم اطلاعات محاسباتی همچنین از سیستم «SWF» استفاده می کند. در حال حاضر روش های مختلفی نیز برای کارکرد سیستم طراحی شده در سند اپل مطرح شده است. برای مثال، برخی باور دارند که این سیستم می تواند در مجتمع های فروشگاهی بزرگ مورد استفاده قرار گرفته و در میان راهروهای یک مجتمع تجاری، مکانی خاص را تعیین کرده و کاربر را به سمت آن هدایت نماید. عده ای نیز باور دارند که این سیستم با استفاده از سنسورهای عمق سنج می تواند نقشه ای سه بعدی از یک مکان را تولید کرده و آن را به شکل آفلاین در اختیار کاربر قرار دهد.

بر اساس اسناد بدست آمده توسط مجله اینترنتی گویا آی تی این سند در سال ۲۰۱۳ توسط استارتاپ Flyby Media به ثبت رسیده است که اکنون در اختیار کمپانی اپل می باشد.

برای بروز بودن در دنیای تکنولوژی با گویا آی تی همراه باشید و نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *