یک بررسی، نشان می‌دهد که تولید گوگل پیکسل XL تنها ۲۸۵ دلار هزینه داشته است

یک بررسی، نشان می‌دهد که تولید گوگل پیکسل XL تنها ۲۸۵ دلار هزینه داشته است
  • 1395/8/5
  • مقدم
  • 0

شرکت گوگل، در ماه جاری میلادی از گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل و پیکسل XL رونمایی کرده است و برخلاف سری نکسوس که مشخصات‌فنی بسیار مناسبی را با قیمت معقول و منطقی به کاربران ارائه می‌دهند، سری پیکسل گوگل همانند محصولات رده‌بالای سازندگان دیگر قیمت‌گذاری شده است. با این‌حال، قیمت تمام‌شده‌ی تولید آن‌ها با قیمت درنظر گرفته‌شده برای عرضه آن‌ها در بازار، تفاوت زیادی دارد. گویا آی‌تی را همراهی کنید.

برطبق اطلاعات منتشرشده توسط وب‌سایت CNET، تولید گوگل پیکسل XL تنها ۲۸۵ دلار هزینه داشته است و این موضوع، چندان غافل‌گیرکننده نیست زیرا آیفون ۷ پلاس شرکت اپل و گلکسی اس ۷ اج سامسونگ نیز با هزینه‌ای نزدیک به هزینه تولید پیکسل XL، توسعه یافته‌اند. البته باید توجه داشته باشید که اختلاف قیمت تمام‌شده با قیمت نهایی آن برای عرضه در بازار، سود خالص از فروش هر گوشی پیکسل XL نیست و بخشی از این هزینه، صرف توسعه و بازاریابی می‌شود.

قیمت پایه گوشی پرچم‌دار پیکسل گوگل با صفحه‌نمایش ۵ اینچی فول اچ‌دی، چهار گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی ۱۲.۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و یک باتری ۲۷۷۰ میلی‌آمپر بر ساعت، ۶۴۹ دلار است و قیمت پایه پیکسل XL گوگل با صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی QHD، چهار گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی ۱۲.۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و یک باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپر بر ساعت، ۷۶۹ دلار است.

هر دو مدل توسط شرکت اچ‌تی‌سی، توسعه یافته است و براساس توافق گوگل با این سازنده تایوانی، هیچ نشانی از شرکت سازنده در پشت پیکسل و پیکسل XL وجود ندارد.

منبع:

neowin

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *