گلکسی اس ۸ سامسونگ از یک دوربین سلفی با فوکوس خودکار، استفاده می‌کند

گلکسی اس ۸ سامسونگ از یک دوربین سلفی با فوکوس خودکار، استفاده می‌کند
  • 1395/9/10
  • مقدم
  • 0

نزدیک به سه ماه تا معرفی گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ، زمان باقی مانده است و شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره این محصول، منتشر می‌شود. در طی چند هفته گذشته، اطلاعاتی پیرامون تراشه مورداستفاده در گلکسی اس ۸ و هم‌چنین، صفحه‌نمایش احتمالی آن ارائه شد و به‌تازگی نیز، مشخص شده است که گلکسی اس ۸  سامسونگ از یک دوربین سلفی با فوکوس خودکار، استفاده می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

پیش‌تر، شایعاتی مبنی بر استفاده از یک دوربین دوگانه در گلکسی اس ۸ ارائه شده بود اما هیچ مشخصاتی از دوربین سلفی به کار گرفته شده در این محصول، فاش نشد. به همین جهت، یک گزارش جدید از کره جنوبی، ادعا می‌کند که گلکسی اس ۸ به یک دوربین ثانویه با فوکوس خودکار مجهز شده ست که در میان گوشی‌های هوشمند امروزی، چندان رایج نیست.

سونی اکسپریا XA، یکی از معدود محصولاتی است که به یک دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی با فوکوس خودکار مجهز شده است و اچ‌تی‌سی دیزایر Eye نیز، با یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار همراهی می‌شود. در کنار این دو مدل، می‌توان به گوشی اکسپریا سی ۴ اشاره کرد که از یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و این دوربین، قابلیت‌های حرفه‌ای را نظیر تثبیت‌کننده نوری تصویر (OIS)، قابلیت لرزشگیر Steady Shot، HDR و فوکوس خودکار ارائه می‌دهد.

samsung galaxy s8

با این‌حال، استفاده از فوکوس خودکار در دوربین سلفی در میان گوشی‌های هوشمند، چندان در محصولات رده‌بالا و پرچم‌دار استفاده نشده است و عرضه گلکسی اس ۸ با این قابلیت، می‌تواند گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ را در زمینه عکاسی سلفی در مقایسه با محصولات دیگر اندرویدی و به خصوص هوآوی پی ۱۰ که احتمالاً در زمینه عکاسی در میان گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت، به یک محصول متمایز و خاص مبدل نماید.

در رابطه با گلکسی اس ۸، هم‌چنین شایعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد نسخه رده‌بالای آن با شش گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه خواهد بود و بسته به مدل آن، به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام یا تراشه سری ۹ اگزینوس سامسونگ مجهز شده است. احتمالاً، نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون تنها در بازار ایالات‌متحده و چین عرضه خواهد شد و نسخه دیگر گلکسی اس ۸ با تراشه اگزینوس سامسونگ، در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

همان‌طور که در بالا گفته شد، نسخه رده‌بالای گلکسی اس ۸ به ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است اما این موضوع، قیمت گوشی پرچم‌دار سری گلکسی اس سامسونگ را در سال ۲۰۱۷ به شدت افزایش خواهد داد. گمان می‌رود که گلکسی اس ۸ مانند گلکسی اس ۷ اج به یک صفحه‌نمایش با لبه منحی دوگانه مجهز شده باشد و نسخه فلت آن (هرچند که احتمال عرضه آن کم است) در برخی از بازارها به صورت رسمی، عرضه شود.

شرکت کره‌ای سامسونگ از گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ در اواخر ماه فوریه در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ در شهر بارسلون رونمایی خواهد کرد و شایعات نشان می‌دهد که این محصول به همراه شیائومی می ۶، به عنوان اولین محصولاتی خواهند بود که تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به آن‌ها قدرت می‌دهد.

البته، پس از معرفی گلکسی اس ۸ در اواخر ماه فوریه، شرکت سازنده یعنی سامسونگ، این گوشی را پس از چند هفته با تاخیر به بازار عرضه می‌کند. یکی از نگرانی‌هایی که پیرامون پرچم‌دار آینده سامسونگ وجود دارد، مربوط به خطرات احتمالی است که در گلکسی نوت ۷، حادثه آفرید و شرکت سامسونگ برای تغییر افکار عمومی نسبت به محصولات آینده خود، باید تلاش زیادی انجام دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *